Den bästa Thailändska film jag har sett.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Det här är den bästa Thailändska film jag har sett, såg den i Udon Thani år 2000, klart sevärd och jag hoppas att fler uppskattar den.

1640854419334.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Hittade tyvärr bara Bang Rajan 2 med engelsk text, den första filmen är ännu bättre, men jag hittade den tyvärr bara dubbad till tyska.

Mvh isan lover

Har ni sett Jazz filmer, det är humor med sällskapsresan och repmånad klass.
Sett dom när dom släppts på bio, på central får man med Eng text.
Tycker dom är jävligt kul och dom driver med sin egen kultur..

Hej

Kul tips på filmer, jag, frugan och pojken har nu sett några av dom filmer som medlemmar har rekommenderat och fler lär det bli framöver, jag tycker personligen att Thailand har en bra filmindustri som gör filmer som borde uppmärksammas mer i omvärlden.

Mvh isan lover

Ghost of Mae Nak har jag inte set men jag har Nang Nak i DVD-hyllan och den är mycket bra och bygger på samma sägen

Nang Nak - Wikipedia

Sägnen bakom filmerna

Mae Nak Phra Khanong - Wikipedia

Enis
Har du inte sett den så Rekommenderar jag den. Har för mig att jag sett nån äldre version av den med som oxå gick att se.
Nang Nak har jag inte sett så den ska jag helt klart försöka se . Tack för tipset
Jag har en till rysare/skräck som jag minns jag sett men vad fan den hette försöker jag komma på då jag inte har den i hyllan men så fort jag kommer på vad den hette så slänger jag in ett inlägg här,

Är filmgalen så finns för mycket filmer i skallen och vad alla heter blandas ihop tyvärr.

Hej

Kul tips på filmer, jag, frugan och pojken har nu sett några av dom filmer som medlemmar har rekommenderat och fler lär det bli framöver, jag tycker personligen att Thailand har en bra filmindustri som gör filmer som borde uppmärksammas mer i omvärlden.

Mvh isan lover

Jag håller med om att Thailand faktiskt har en väldigt bra filmindustri men många väldigt bra filmer saknar tyvärr både engelsk och svensk text när dom släpps utan bara har Thai undertext och försöka läsa det är rena grekiskan och då har jag verkligen försökt att lära mig..
Jag vet att till och med mitt ex som var thai avskydde att försöka läsa thairemsan då jag körde engels sub när vi såg film så jag iaf förstod lite.

Så många filmer ses inte här då man i värsta fall måste kunna ganska bra Thai för att se dom. jag kan verkligen inte läsa thai så för mig är det engelska eller nåt språk jag kan läsa på undertext som komplement till språket då tyvärr en del ord missas och snabba konversationer hänger jag inte med i. Men ja kunde dom köra med Engelska undertexter så tror jag mer folk skulle få upp ögonen för deras filmer helt klart.

Jag har fastnat mycket för Koreanska både serier och filmer men språket kan jag inte mer än ytterst lite så där är jag beroende av textremsan.

Jag håller med om att Thailand faktiskt har en väldigt bra filmindustri men många väldigt bra filmer saknar tyvärr både engelsk och svensk text när dom släpps utan bara har Thai undertext och försöka läsa det är rena grekiskan och då har jag verkligen försökt att lära mig..
Så många filmer ses inte här då man i värsta fall måste kunna ganska bra Thai för att se dom. jag kan verkligen inte läsa thai så för mig är det engelska eller nåt språk jag kan läsa på undertext som komplement till språket då tyvärr en del ord missas och snabba konversationer hänger jag inte med i. Men ja kunde dom köra med Engelska undertexter så tror jag mer folk skulle få upp ögonen för deras filmer helt klart.

Jag har fastnat mycket för Koreanska både serier och filmer men språket kan jag inte mer än ytterst lite så där är jag beroende av textremsan.
Hej

Vet inte hur det fungerar överallt men i Udon Thani visar man filmer med engelsk textning och det är ju jättebra, gör man inte det i övriga Thailand också?

Att se Thailändska filmer otextade kan ju vara problematiskt som utlänning, ofta blandar man ju dessutom dialekter hos karaktärerna, både Thai, Lao och Khamen förekommer ju plus slang och lite ovanliga och moderna uttryck.

Mvh isan lover

Liknande trådar

R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp