diskussionstråd / användbara fraser på thai

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
I den här tråden tar vi upp diskussioner om alternativa meningar i
tråden - användbara fraser på thai.
Alla kan skriva i den tråden och är det någon som upptäcker något fel eller har tankar- funderingar angående tråden så skriv i denna tråd.
När vi kommit fram till vad som är rätt- grammatiskt så ändras meningen som varit fel i - Användbara fraser på thai.

Meningen med den tråden är att alla fraser ska kunna användas av den som vill lära sig thai och att den ska kunna skrivas ut om man vill det.

Så varsågoda....

marianne :wai:
 
Diskussioner som kommer direkt i - Användbara fraser på thai kommer att flyttas till denna tråd.

marianne
 
คุณทราบไหมครับ

คุณ ทราบ ไหม ครับ

koon sâap kráp

Vet du..?

-----

Khon saap (mai) krap, så nu blev d rätt :)
 
diskussionstråd/användbara fraser på thai

Bra att du skriver fraser på Thai! Lär sig alltid något nytt då man läser det här forumet. Skriver ner fraserna på ett papper som jag sedan ska träna på!
 
:thumbsup: สวัดดีค่ะ เก่งมากเลยค่ะ ฝรั่งน้อย ;D
 
Tack för att du lägger upp många korta fraser man kan använda som nybörjare, det är kul att kunna "imponera" på thaimänniskor man möter i vardagen med korta meningar. De blir så paff.

Senast var igår när jag var på en bank och hörde en tjej prata thai, när hon passerade mig sa jag
ter táng sŭay láe nâa rák = du är både söt och snygg.
Då tappade hon hakan och sina grejer hon hade i handen på golvet och vi började skratta bägge två. ;D
 
hej helgonet!!!

det är kul att du uppskattar det vi försöker göra. jag har bara flyttat ditt inlägg till denna diskussionstråd eftersom att vi i den andra tråden bara ska ha färdiga meningar redo att skrivas om man så vill. hoppas att du inte tar illa upp. det står överst i den andra tråden hur den är tänkt att se ut och jag förstår att du inte sett det.

hur som helst
ha re gött
marianne :wai:
 
diskussionstråd / användbara fraser på thai

Detta är kanon :thumbsup:
Då kanske en latmask/dumsnut som jag, även kunna lära mig att skriva/läsa på thai ;D
 
hej Glimten!

jag har flyttat ditt inlägg och hoppas att du inte tar illa upp. Det är väldigt kul att du gillar vårt försök till att hjälpa våra medlemmar med att lära sig läsa och skriva thai. om du läser tidigare i denna tråd så förstår du varför jag flyttat inlägget.

ha re gött
marianne :wai:
 
tack!

jag har tänkt att vi ska ha en renodlad tråd med meningar som vi kan ha nytta av och kanske skriva ut och så har vi diskussionerna runt om kring detta här.

ha re gött

marianne
 
det stavas annars :

คุฌต้องการอะไรค่ะ :thumbsup:
 
ขอเบอร์โทรศัพท์หน่อยได้ใหมค่ะ
: kan jag få ditt nummer ? / får jag be om ditt nummer ?

พูดช้าลงหน่อยได้ใหมค่ะ
: kan du prata saktare ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp