Du kan ringa nästan gratis till Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej kompisar!

Jag vill berätta att jag och min flickvän under ett par års tid ringt nästan gratis till Thailand. Då ringer vi både till vanliga fasta telefoner och till mobiltelefoner. Min flickvän brukar ringa någon timme eller två varje helg.

Man betalar 15 Euro för ett helt år. Av dessa kan du använda 10 Euro för att ringa för. Du betalar en uppkopplingsavgift på 3.9 eurocent = 39 öre. Detta har fungerat superbra och ljudkvaliteten är godkänd.

Det finns flera sätt att ringa på. Antingen har man en VoIP-telefon eller också använder man en funktion på deras hemsida som gör att det ringer på din helt vanliga hemtelefon. När det ringer svarar man så kopplas samtalet upp till den man önskar ringa. (Då behöver man ingen VoIP telefon alls). Tjänsten heter VoipBusterPro och det är INTE samma taxa som för "vanliga" Voipbuster. :wai:

Hej Rippe!

Det låter ju kanon :D

Så av 15 Euro så tar Voip 5 Euro för 1års abonemang, De resterande 10 Euro använder man till uppkopplingsavgiften?

Är det rätt uppfattat?

"ulle " sa:
Hej Rippe!

Så av 15 Euro så tar Voip 5 Euro för 1års abonemang, De resterande 10 Euro använder man till uppkopplingsavgiften?

Är det rätt uppfattat?

För uppkopplingsavgiften är ..... Euro, varje gång, sen ingen avgift

"ulle " sa:
Hej Rippe!

Är det rätt uppfattat?

Hallå Ulle!

Helt rätt. €5 är årsavgiften. Resterande €10 kan man ringa för. Eftersom det inte finns någon minutavgift för bland annat Thailand så är det bara uppkopplingsavgiften på €0.039 som kostar. Det räcker till 256 uppkopplingar och borde i dom flesta fall räcka ett år.

Vill man göra det ännu lättare för sig så köper man en trådlös IP-telefon. Har använt Siemens Gigaset S450IP i många år och är helnöjd. I den luren lägger man in alla nummer som man vill ska gå med VoIP och resten kan gå med vanlig telefoni eller en annan operatör om man vill. Det är en otroligt bra telefon men jag tror den har ersatts av nyare produkter nu. Det finns en som heter Siemens Gigaset A580 IP för under 600 kr, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=343321 Det "bra-iga" är som sagt att när man kopplat in den och konfigurerat den så märker man ingen skillnad på att ringa VoIP-samtal mot att ringa på en vanlig fast linje. Tänk bara på att denna telefon även kräver en nätverksanslutning (Internet) .

Fantastiskt Rippe!

Är denna lösning stabil eller förekommer det brus,problem med uppringning etc?

Går det att koppla sin mobil istället för hemtelefon?

Jag och damen använder oss utav Skype "Thailand Unlimited". Då blev denna lösning genast dyrare då detta kostar ca 40 spänn i månaden. Däremot får du ringa hur många samtal du vill och prata hur länge du vill. Även skype har ju sina skype-telefoner annars går det bra med en s.k. smartphone också.

Har kört med Voip Discount i flera år och det har funkat super. Man betalar en mindre summa var tredje månad som man också får ringa för plus att man har ganska mång ahelt fria timmar. Vi har haft svårt att ens göra av med pengarna som läggs på hög.

Mina föräldrar i Sverige har ett konto som jag även kör på. I det lilla programmet man laddar ner kan man också skicka SMS för en liten summa och ringa phone to phone, man skriver då in det nummer jag vill prata på, tex mobil eller hemnummer och sen vemjag vill ringa så ringer det först på min telefon och när jag svarar ringer det upp till andra numret.

Finns ju som sagt flera tjänster och har faktiskt inte kikat på några andra på senare tid för det funkar så bra.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

W
Svar
27
Visningar
3 K
mangokid
M
A
Svar