Du vet att du är i Thailand när...

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Bildtråd för oss som vet att vi är i Thailand.

Jag är först ut.

Du vet att du är i Thailand när kommunen (Eller vad det nu heter ) gjort en fin plantering framför övergångsstället och att någon kommit på att det är ju bästa stället att parkera på.
uploadfromtaptalk1459343513161.jpg

Nja, då klämmer jag nog hellre ner en god Pad Thai eller Paneng. Eller någon annan lättäten delikatess.

Du vet att du är i Thailand när du först får ett kvitto på en betalning som du gjort. Därefter dyker det upp någon person som kräver att få ditt kvitto och du står kvar där utan något bevis alls att du betalat.

Nedan Biljetten/Kvittot på att jag erlagt betalning för båtresa samt 400 baht för inträde i nationalparken. Dessa fick jag inte behålla. Samma sak med kvittot för förskottsbetalning till förra halal-hotellet. De krävde tillbaks kvittot för att jag skulle få lov att checka in och hade noll förståelse när farangen protesterade.
uploadfromtaptalk1460108067915.jpg

Du är i Thailand den 9 April 2016 när du kikar på yttertemperaturen +46 grader , DÅ VET DU ATT DU ÄR I ISAAN:thumbsdown::( Har dessutom AC n i sovrummet pajat så vet du att du ej kommer att sova hemma i ban nok utan i närmaste resort som jag nu gör .. Fu... Isaan säger jag bara , grattis till Er som satsat på detta ställe :):):):)
Nu kl 20 41 är det bara 36 grader HAhahaha.... fn så kul ..... skitkul...man kan skratta ihjäl sig utan att vara påverkad av dryckjom

NU vet jag att jag är i ISAAN

Du är i Thailand den 9 April 2016 när du kikar på yttertemperaturen +46 grader , DÅ VET DU ATT DU ÄR I ISAAN:thumbsdown::( Har dessutom AC n i sovrummet pajat så vet du att du ej kommer att sova hemma i ban nok utan i närmaste resort som jag nu gör .. Fu... Isaan säger jag bara , grattis till Er som satsat på detta ställe :):):):)
Nu kl 20 41 är det bara 36 grader HAhahaha.... fn så kul ..... skitkul...man kan skratta ihjäl sig utan att vara påverkad av dryckjom

NU vet jag att jag är i ISAAN
Positivismen flödar här märker jag! ;) Nu är det ju inte så hela året, denna tiden är utmärkt att ta en månad nere vid havet. Vi skall dessutom införskaffa AC av hög kvalitet som inte går sönder. :)

Och jag skall stoppa ner pengarna i en plastpåse, kolla att snusdosan är av plast, lämna mobilen hemma och gå ut i byn för att roa ungarna....ett lätt mål! 46 grader har jag svårt att tro på, vi hade 40 i Waeng Noi. I morse var det trettio och lite blåsigt och faktiskt gick jag in och hämtade en T-skirt.. konstigt vad man vänjer sig fort.

Och jag skall stoppa ner pengarna i en plastpåse, kolla att snusdosan är av plast, lämna mobilen hemma och gå ut i byn för att roa ungarna....ett lätt mål! 46 grader har jag svårt att tro på, vi hade 40 i Waeng Noi. I morse var det trettio och lite blåsigt och faktiskt gick jag in och hämtade en T-skirt.. konstigt vad man vänjer sig fort.
46°har aldrig varit så högt i Thailand 44.5°är den högst mätta 27 April 1960.

Mitt SongKrahn firande sket sig direkt, den välorganiserade fiendesidan fick in en fullträff med det grova artilleriet redan efter trettio meter och just som jag stod och la in en snus. Vill jag ha nåt mer ur den dosan får jag nog ta det intravenöst.....
Det här skall dom få f-n för, jag har också en hink. Men kul är det ju!

Mitt SongKrahn firande sket sig direkt, den välorganiserade fiendesidan fick in en fullträff med det grova artilleriet redan efter trettio meter och just som jag stod och la in en snus. Vill jag ha nåt mer ur den dosan får jag nog ta det intravenöst.....
Det här skall dom få f-n för, jag har också en hink. Men kul är det ju!
Hehe, det skall bli kul att få uppleva sin första Songkran om några år, varför inte bli barn på nytt? Och man blir ju avsvalkad i värmen.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A
C
Svar
21
Visningar
4 K