Du vet att du börjar bli gammal när...

Tror det hade vart annorlunda om du bott själv. Jag tycker det är jäkligt mysigt att morsan känner alla och fullt med aktiviteter som träning promenader o utflykter. Innan kände hon ju bara den närmsta grannen.
Så är det naturligtvis, är man ensam är det säkert en fin gemenskap med olika aktiviteter. Såg att dom bl a ordnar bussresor till Ullared. :eek: Men frisksportsaktiviteter är naturligtvis nyttigt. Det står att organisationen är politiskt obunden men förr var det i varje fall sossestyrt. Annars hade mina farföräldrar aldrig varit med.

Så är det naturligtvis, är man ensam är det säkert en fin gemenskap med olika aktiviteter. Såg att dom bl a ordnar bussresor till Ullared. :eek: Men frisksportsaktiviteter är naturligtvis nyttigt. Det står att organisationen är politiskt obunden men förr var det i varje fall sossestyrt. Annars hade mina farföräldrar aldrig varit med.
Det är fortfarande sossestyrt till 100%

Det är fortfarande sossestyrt till 100%
Konstigt då att man går ut med information om att vara politiskt obundna. Men som sagt, jag har ju familjen och är fullt sysselsatt och har dessutom mitt engagemang i kyrkan som förmodligen kommer att ta mer tid nu när restriktionerna trappas ner. Exempelvis börjar vi med gudstjänster igen på söndag med max 50 personer exkl personal.

Men för ensamma är det säkert bra som sagt.

Är en stor skillnad på olika pensionärer och deras hälsa men man är faktiskt så gammal som man är.
Inget illa menat men varför verkar många rädda för att åldras, det är ju naturligt och har även fördelar.

/ SatanG
fördelar som vad då? den enda är väl pensionen

Liknande trådar

C
Svar
21
Visningar
4 K
Anonymius
A
A
Svar