Dyrt med alkohol i Thailand.

Dick

Aktiv medlem
Jag tycker det är dyrt att kröka i Thailand.
Hemma i Sverige är det mycket billigare.
Hur ligger det till med priserna i andra länder såsom Filippinerna ,Laos,Vietnam o Burma?
Kambodja har jag själv besökt o där blev man full för ett par Dollars!

Holmen

Forumveteran
Hur ligger det till med priserna i andra länder såsom Filippinerna ,Laos,Vietnam o Burma?
Blend o Hong Tong är ju inte så dyrt, ölen är ju svin dyr.

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Om du nu har så taskigt med deg att du tycker det är dyrt, kan jag varmt rekommendera Lao kao :p har sett en å annan blivit packad för en tjuga:reta:

kurant

Forumveteran
I Filippinerna är ölen ungefär halva priset mot Thailand, en 33cl kostar 5-6kr och en 50cl 9kr och starksprit som rom och gin är nästan samma pris som öl per cl. 18kr för ett helrör 40% rom.
Vin är dyrt.
Sverige är inte dyrt på systembolaget för vin och öl.

Dick

Aktiv medlem
I Filippinerna är ölen ungefär halva priset mot Thailand, en 33cl kostar 5-6kr och en 50cl 9kr och starksprit som rom och gin är nästan samma pris som öl per cl. 18kr för ett helrör 40% rom.
Vin är dyrt.
Sverige är inte dyrt på systembolaget för vin och öl.
Hur är kvaliteten på starkspriten?

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Dricker man det inhemska som Thailändarna själva dricker så blir det inte dyrt, på landet har ju många dessutom tillgång till hemmagjort risvin som är gott.

Mvh isan lover

Dick

Aktiv medlem
Rom (Tanduay) är bättre än Sang Som för 18kr., Gin är av skiftande kvalitet beroende på pris.
Den billiga Ginbra fungerar med lime/calamansi som tar bort finkelsmaken.

Det finns många olika att välja bland i städerna, sämre på landsbygden.
Har dom nån sorts tradition att tillverka Rom?

Dick

Aktiv medlem
Hej

Dricker man det inhemska som Thailändarna själva dricker så blir det inte dyrt, på landet har ju många dessutom tillgång till hemmagjort risvin som är gott.

Mvh isan lover
Har provat detta inhemska men även om jag inte är kräsen så smakade det som fotogen luktar.Det var nån sort LaoKao.
Om jag inte minns fel kunde man köpa 60 cl för 100 baht.

kurant

Forumveteran
Har provat detta inhemska men även om jag inte är kräsen så smakade det som fotogen luktar.Det var nån sort LaoKao.
Om jag inte minns fel kunde man köpa 60 cl för 100 baht.
Det är i stort samma pris som för Red- och Black Cook på Tesco Lotus.
Många prismedvetna långliggare gick på den vodkan.

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Isan Lover En smått klassisk berättelse om ett dyrt och misslyckat förhållande. Expat i Thailand 435
thaikonsult Dyrt för Filippinska medborgare att söka UT. Uppehållstillstånd och visum mm 7
K Thailand är dyrt ibland........ Allmänt thailandforum 22
nmax Dyrt i Isaan Allmänt thailandforum 15
A Dyrt i Krabi. Allmänt thailandforum 42
B Varför är det dyrt med strand ceremoni? Allmänt thailandforum 22
Tallviking Alkohol förbjuds i nationalparker efter klagomål om skräp och berusade turister Thailändska Nyheter 6
Berralund Alkohol och trafik i Sverige och Thailand, en dödlig kombination Ordet är fritt 91
Krister Alkohol i Thailand, en berusande tråd Ordet är fritt 60
A Del av alkohol och tobak skatten skall gå till att hjälpa äldre. Allmänt thailandforum 208
A Dessa länder påstås det drickas mest alkohol i världen. Ordet är fritt 9
A Hur alkohol kan förstöra en människa. Ordet är fritt 4
A Varför blir man tjock av alkohol Allmänt thailandforum 9
Lara Croft Allmänt känt att personer från olika folkgrupper reagerar olika på alkohol Thailändska Nyheter 22
Isan Lover Media förbjuden att rapportera om protesterna i Thailand. Thailändska Nyheter 58
PanPan Thailand and Sweden A truly sustainable relationship! Allmänt thailandforum 0
PanPan Thailand öppnar upp ytterligare Uppehållstillstånd och visum mm 1
PanPan Thailand öppnar upp ytterligare Uppehållstillstånd och visum mm 206
thaikonsult Besökare från Thailand som besöker Sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 0
Isan Lover Ändring av bötesbelopp i Thailand vid trafikförseelser. Thailändska Nyheter 73
Isan Lover Ändringar av reglerna för körkort på tung MC i Thailand. Thailändska Nyheter 7
T Vad gillar du med Thailand Allmänt thailandforum 30
S Richard Barrow på väg bli "utkastad" från Thailand? Expat i Thailand 5
Isan Lover Den Thailändska kungen ska besöka Thailand. Thailändska Nyheter 30
mrsomtam äga en lägenhet i thailand Allmänt thailandforum 5
Isan Lover Thailand inför nya körkortstest för dom äldre än 70 år, senare även för dom över 65 år. Thailändska Nyheter 4
thaikonsult 11 grupper av människor får flyga till Thailand, idag. Uppehållstillstånd och visum mm 41
OsoPolar Kärnkraft i Thailand Funderingar och betraktelser 4
Isan Lover Antalet tigrar i Thailand har ökat. Thailändska Nyheter 0
J Nu har dom börjat sälja charterresor till Thailand redan i December? Allmänt thailandforum 5
Dick Hur räknar man folket i Thailand? Allmänt thailandforum 9
S Vad har du fått för namn i Thailand Allmänt thailandforum 31
Khun Leo Köpa ny Dator i Thailand har sina fallgropar! Teknikrelaterat 61
thaikonsult Thailand öppnar igen sina internationella gränser från imorgon 1 juli Uppehållstillstånd och visum mm 8
JanneMan61 Kommer vi att kunna åka till Thailand över jul? Thailändskt reseforum 69
S Våra Hobbies , I Thailand samt i Sverige Funderingar och betraktelser 383
S Rätt och fel Hur gå klädd eller inte gå klädd i Thailand ? Rätt och fel i Thailand samt tips 94
Pepsi Markpriser i Thailand. Kommunen vill köpa? Allmänt thailandforum 43
nmax Husköp i Thailand Bygga hus i Thailand 163
Isan Lover Thailand förlorar rätt att tullfritt exportera för 1.3 miljarder $ årligen till USA. Thailändska Nyheter 31
Isan Lover Brandmän i norra Thailand flydde upp i träden när dom stötte på vilda elefanter. Thailändska Nyheter 0
thaikonsult Undantagstillstånd i Thailand! Uppehållstillstånd och visum mm 0
nmax Inkomst skatt i Thailand Allmänt thailandforum 0
M Thailand bilder år 2004 - 2019 Expat i Thailand 205
Isan Lover Världsbanken säger i sin rapport att antalet fattiga ökar igen i Thailand. Thailändska Nyheter 2
S Rätt och fel Hur klipper ni gräsmattan i Thailand? Rätt och fel i Thailand samt tips 12
S Roadtrip Sverige-Thailand Thailändskt reseforum 10
Isan Lover GM lägger ned sina fabriker i Thailand. Thailändska Nyheter 205
Isan Lover Thailand söker 10 000 utländska engelskalärare. Thailändska Nyheter 46
S Rätt och fel Gifta sig i Thailand Rätt och fel i Thailand samt tips 116

Liknande trådar

Topp