En färja inköpt för rutten Sattahip=Songkhla.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En färjelinje mellan Sattahip och Songkhla som beräknas ta ca 20 timmar ska startas upp, färjan ska ta både fordon och passagerare.
Låter intressant, själv kan jag mycket väl tänka mig att åka färja söderöver istället för att flyga, åtminstone en väg.

Sattahip to Songkhla ferry start imminent - cabins available on 200 million baht second hand boat from Japan

8pm.jpg

Thai media Daily News online reported that the start of the Sattahip to Songkhla ferry - previously reported by Thaivisa - would begin in February.
The service - that takes 20 hours and will go one way each day - was featured in a video published on their site.
In this they announced that Seahorse Ferry Co Ltd had purchased a second hand ferry from Hokkaido, Japan called "The Blue Dolphin".
It cost 200 million baht.
It's communal areas and cabins looked of a good standard in the promotional video.
An executive of the company said that fare structures had yet to be decided - but this was back in January so news of that may be forthcoming soon as the service was mooted to begin at the latest this month.
There will be room for 80 trucks and 20 cars.
It will be able to carry 586 passengers.
It has been hailed as a boon for the transport of cargo with the cutting of road transport time and even for the promotion of tourism.

Source: Daily News

Mvh isan lover
 
Hej

En färjelinje mellan Sattahip och Songkhla som beräknas ta ca 20 timmar ska startas upp, färjan ska ta både fordon och passagerare.
Låter intressant, själv kan jag mycket väl tänka mig att åka färja söderöver istället för att flyga, åtminstone en väg.

Sattahip to Songkhla ferry start imminent - cabins available on 200 million baht second hand boat from Japan

8pm.jpg

Thai media Daily News online reported that the start of the Sattahip to Songkhla ferry - previously reported by Thaivisa - would begin in February.
The service - that takes 20 hours and will go one way each day - was featured in a video published on their site.
In this they announced that Seahorse Ferry Co Ltd had purchased a second hand ferry from Hokkaido, Japan called "The Blue Dolphin".
It cost 200 million baht.
It's communal areas and cabins looked of a good standard in the promotional video.
An executive of the company said that fare structures had yet to be decided - but this was back in January so news of that may be forthcoming soon as the service was mooted to begin at the latest this month.
There will be room for 80 trucks and 20 cars.
It will be able to carry 586 passengers.
It has been hailed as a boon for the transport of cargo with the cutting of road transport time and even for the promotion of tourism.

Source: Daily News

Mvh isan lover
Låter intressant minst sagt.

Finns det någon annan referens eller källa än fejsbock?

Vore kul att se deras hemsida med tider och priser ex vis.
 
Hej

En färjelinje mellan Sattahip och Songkhla som beräknas ta ca 20 timmar ska startas upp, färjan ska ta både fordon och passagerare.
Låter intressant, själv kan jag mycket väl tänka mig att åka färja söderöver istället för att flyga, åtminstone en väg.

Sattahip to Songkhla ferry start imminent - cabins available on 200 million baht second hand boat from Japan

8pm.jpg

Thai media Daily News online reported that the start of the Sattahip to Songkhla ferry - previously reported by Thaivisa - would begin in February.
The service - that takes 20 hours and will go one way each day - was featured in a video published on their site.
In this they announced that Seahorse Ferry Co Ltd had purchased a second hand ferry from Hokkaido, Japan called "The Blue Dolphin".
It cost 200 million baht.
It's communal areas and cabins looked of a good standard in the promotional video.
An executive of the company said that fare structures had yet to be decided - but this was back in January so news of that may be forthcoming soon as the service was mooted to begin at the latest this month.
There will be room for 80 trucks and 20 cars.
It will be able to carry 586 passengers.
It has been hailed as a boon for the transport of cargo with the cutting of road transport time and even for the promotion of tourism.

Source: Daily News

Mvh isan lover
Kanske dom behöver en styrman ;)
 
Länken ovan är till fejsbock men nu la IL Up en länk till rederiets nya hemsida som iof är under construction men vi hoppas att både hemsidan och linjen kommer igång!
 
Länken ovan är till fejsbock men nu la IL Up en länk till rederiets nya hemsida som iof är under construction men vi hoppas att både hemsidan och linjen kommer igång!

Hej

Det fanns åtminstone en tidtabell och lite info på hemsidan, men allt är ju nästan på Thai än så länge.

Mvh isan lover
 
Songkhla är en rätt trevlig stad med en stor, turistfri beach, Hat Samila, men tyvärr något leriga stränder. Här finns Thailands motsvarighet till "den lille havfrue", en staty av en sjöjungfru på stranden. Den större staden Hat Yai ligger i samma provins och den är ett riktigt shopping-Mekka. Särskilt för den som söker billiga kläder. Nackdelen är att den (Hat Yai) anses som en av Thailands farligaste städer. Hur det är nu vet jag inte, men under en tidigare period var där tyvärr en del attentat och sprängningar. Dessutom har jag aldrig förr sett så mycket råttor som där.
 
tätast trafik varannan dag.
Lastbilar och personbilar borde få det att gå runt. Bara att slippa runda Bangkok borde vara värt en del för lastbilstrafiken.
 
Låter väl genomförbart men gäller den där idiotregeln som glitterkostymsregimen införde att ingen alkohol får säljas på båtar så nej tack...
 
Skulle vara fler destinationer med båtar i Thailand från typ BKK o till olika ställen , Sen när det gäller dryck så skiter jag i det, vill gärna vara nykter när jag tar mig från plats A till B i Thailand....
 
Skulle vara fler destinationer med båtar i Thailand från typ BKK o till olika ställen , Sen när det gäller dryck så skiter jag i det, vill gärna vara nykter när jag tar mig från plats A till B i Thailand....
Förstår jag men tyckte om som det var förr med färjorna man kunde knäppa en iskall och njuta av färden utan stress.

Jag föredrar båtarna vilket fall som helst
Iaf .
åka med bil buss suicidtaxi på thaivägar är inget jag känner mig bekväm med....
 
Förstår jag men tyckte om som det var förr med färjorna man kunde knäppa en iskall och njuta av färden utan stress.

Jag föredrar båtarna vilket fall som helst
Iaf .
åka med bil buss suicidtaxi på thaivägar är inget jag känner mig bekväm med....
Lomprayhya tycker jag fungerar bäst, har alltid åkt så mellan Kho Tao och Surat samt Chum Phon om bråttom in till BKK ;)
 
Om där varit båtar hit o dit i Thailand hade jag gärna tagit när jag åker söderut till de ställen som det hade gått , Men när jag är nere så blir det hyrbil som funkat bra hittills kört en jäkligt massa mil i Thailand, Ev köper jag en picks som min tjejs broder kan använda o när jag e nere så kan vi köra precis vart vi vill, Gillar o köra bil där nere o varför ha brått finns så många ställen man kan stanna o sova över på ....
 
He he Ja de båtarna har man tagit ett ex antal gånger---
Tycker så mycket om kultur och miljön när man skall upp ur sovsäcken o pissa klockan tre mitt i natten...:rolleyes:. Men väl klättrande ner dit längst bak i båten förbryllas nan av utsikten...En gnistrande stjärnhimmel med ett helt hav av festival av fiskandes squid i vitt o grönt, hahaha
 
Tycker så mycket om kultur och miljön när man skall upp ur sovsäcken o pissa klockan tre mitt i natten...:rolleyes:. Men väl klättrande ner dit längst bak i båten förbryllas nan av utsikten...En gnistrande stjärnhimmel med ett helt hav av festival av fiskandes squid i vitt o grönt, hahaha
Vitt körde de med i början e bara grönt nu....
 
 
 
Tillbaka
Topp