En före detta kille försöker hänga kvar som vän till min fru

Skulle du låta en ex pojkvän fortsätta vara vän med din flickvän?

• Ja

Röster: 4 22.2%
  • Nej

Röster: 14 77.8%

• Totala väljare
    18

D

DrJokern

Gäst
Jag behöver skriva ett brev till en person i thailand som inte kan engelska och eftersom detta är ett känsligt ämne tar jag inte detta här. Allt jag säger är att en före detta kille försöker hänga kvar som vän till min fru och detta ger mig bara problem och honom smärta när han tror att hon ska komma tillbaka. Så jag skulle utan att behöva be min fru om hjälp få brevet översatt till thailänska.

Jag behöver skriva ett brev till en person i thailand som inte kan engelska och eftersom detta är ett känsligt ämne tar jag inte detta här. Allt jag säger är att en före detta kille försöker hänga kvar som vän till min fru och detta ger mig bara problem och honom smärta när han tror att hon ska komma tillbaka. Så jag skulle utan att behöva be min fru om hjälp få brevet översatt till thailänska.

Det skall du nog lösa på ett annat sätt än att kanske skriva ett elakt brev till hennes F.D. Har du inte haft problem, innan i Thailand, kommer du nog att få det, om du skriver till honom
Förresten det kanske är hennes man, och inte du som du tror,det har hänt förr.

Ja, det sista jag skulle råda om är att skicka någon form av brev, trevligt eller ej, som har en negativ betydelse till någon som var där före dig. Det kommer inte tas positivt och kan utan tvekan sätta dig i mycket mer problem än du önskat. Teoretiskt ren livsfara om man ser utifrån hur folk agerat förr. Ta in hela "save face"/"Sia naa/sia haai" i ekvationen. oavsett hur trevligt du försöker säga något kan det lätt uppfattas tvärt emot. Din fru där emot kan förmodligen lösa problemet, och förmodligen enbart hon. Men igen är tålamod bättre än någonting annat.. Om ni har en framtid tillsammans kommer han försvinna oavsett.

Skulle inte ha några problem att låta min flickvän vara kompis med ett ex. Ännu mindre så om det redan är min fru. Jag är kompis med många av mina ex. Skulle hon ha något till övers för ett ex så ser jag noll anledning att svärma runt henne. Finns mängder med tjejer i denna värld.. Att hon sedan ser att det är omöjligt att vara kompis med sitt ex som är en kontrollerande sociopat från Krabi gör det dock mycket lättare för mig.
Men jag ser noll behov av svartsjuka. Svartsjuka leder allt som oftast till problem som inte finns. Skulle problemen finnas så är det väl bara att dra vidare? Varför slösa tid och känslor på något som enbart leker med dig? Jag lever hellre med förtroende tills det motbevisas.

Har inga problem me det faktiskt
Jang tex, va ju tillsammans me en Australiensare förut nör hon va yngre han o jag har tagit några bira ihop han har.ny tjej

Detta är ju frågan om en Thaikille , inte farang , problem, problem bara problem med gamla Thaikillar som gökar Farangthaifru , finns han på samma ort eller är det i hennes hemby , ganska vanligt att de har en Thai i byn samt en Farang som står för stålar ,, kräv att allt avslutas annars avsluta allt själv med käringen , sitter du i Sverige och hon har en Thai som uppvaktar henne nere i Thailand ?? detta skulle jag aldrig ta .det handlar inte om svartsjuka utan om Din heder ....

Tänk efter ordentligt ...

Ok tack för svaren. Problemet löste sig själv så jag behövde inte göra något. Då han gjorde närmande mot min fru som blev minst sagt upprörd på jobbet inför arbets kamraterna och förlorade ansiktet inför chef och alla andra. Så han löste det på egen hand. Han är avpolleterad med besked och verkar ha blivit omplacerad till annan plats.

Ok tack för svaren. Problemet löste sig själv så jag behövde inte göra något. Då han gjorde närmande mot min fru som blev minst sagt upprörd på jobbet inför arbets kamraterna och förlorade ansiktet inför chef och alla andra. Så han löste det på egen hand. Han är avpolleterad med besked och verkar ha blivit omplacerad till annan plats.
:rolleyes:

Vet inte ärligt vad ni tror eller tycker. Men dom arbetade på samma ställe ja och jag har träffat han flera gånger. Alla på jobbet vet om vårt förhållande och i maj ska hon och dottern komma till sverige för att stanna. Hon försökte vara allmänt trevlig mot honom men nu när tiden närmar sig för henne att lämna thailand har han bara blivit jobbigare och jobbigare. Dom jobbar på en skola som info och han gjorde bort sig inför alla arbets kamraterna när dom hade vatten fest där idag och även chefen och ägaren till skolan var där. Det blev allmänt tumult och chefen ska ha skickat iväg han. All denna info har jag fått från min frus arbets kompis över skypen idag. Hon hade även frågat chefen vad som skulle hända och hon föklarade att han ska omplaceras till en annan skola tills min fru slutar på skolan för att komma med mig. Sen sa jag nog att hon är min fru.... men som sagt han har löst problemet själv. Inte alla kvinnor försöker lura skjortan av faranger vet ni......

Vet inte ärligt vad ni tror eller tycker. Men dom arbetade på samma ställe ja och jag har träffat han flera gånger. Alla på jobbet vet om vårt förhållande och i maj ska hon och dottern komma till sverige för att stanna. Hon försökte vara allmänt trevlig mot honom men nu när tiden närmar sig för henne att lämna thailand har han bara blivit jobbigare och jobbigare. Dom jobbar på en skola som info och han gjorde bort sig inför alla arbets kamraterna när dom hade vatten fest där idag och även chefen och ägaren till skolan var där. Det blev allmänt tumult och chefen ska ha skickat iväg han. All denna info har jag fått från min frus arbets kompis över skypen idag. Hon hade även frågat chefen vad som skulle hända och hon föklarade att han ska omplaceras till en annan skola tills min fru slutar på skolan för att komma med mig. Sen sa jag nog att hon är min fru.... men som sagt han har löst problemet själv. Inte alla kvinnor försöker lura skjortan av faranger vet ni......
:(

En del har ju sitt kvar:nod:

Oftast de mest cyniska och bittra som har ett lass dåliga erfarenheter gömda i bagaget ;) Så lika bra att ignorera vad folk tror eller inte. Vad du Vet är det enda som räknas.

Innan frugan skulle sova efter allt vatten kastande hela dagen fick jag veta att enda anledningen till att hon har stått ut med han var just att dom jobbade som lärare på en skola med massor av barn runt omkring och hon ville inte att det skulle bli en dålig stämning. Men nu när han helt öppet ( något berusad förståss ) började kladda på henne då tog det hus i helvete och Ägaren blev tvungen att gå imellan. Och när nu ägaren fick reda på problemet var det snabbt löst med en förflyttning på honom tills hon slutar den 29 maj. Så frugan somnade rätt nöjd idag och jag pustade ut...
En sido sak... blir rätt irriterad av att det ska ta sån förbannad tid för immigrationsverket att komma till beslut. Har ju inte fått vara med frugan på många månader nu. Så det blir skönt att åka dit om 6 veckor.

Det är ingen ursäkt men kanske en förklaring, exet dotter ska emigrera till Sverige och vem vet när han får träffa henne igen. Själv hade jag blivit skogstokig. Men exet kanske inte bryr sig utan han kanske bara är en tokig man.

Sorry, men jag reagerade lite på detta... Thaigubbar skiter fullständigt i sina avkommor då det e slut med deras mor, tro mig...

Jag tror TS inte har något att frukta. Säger bara grattis.
X och "gamla kompisar" har närmat sig min nuvarande fru flera gånger, och hon har gjort det glasklart för mig att hon valt mig och jag har inget att oroa mig för. Allting blev dessutom mycket lugnare efter att vi gift oss och nu känner vi oss trygga med varann. Men jag skulle inte tolerera att frugan umgås på egen hand med X eller "gamla kompisar" hur som helst. Inte för att jag nu tror hon skulle göra något, men det kan bli problem ändå.

Sorry, men jag reagerade lite på detta... Thaigubbar skiter fullständigt i sina avkommor då det e slut med deras mor, tro mig...

Jag tror TS inte har något att frukta. Säger bara grattis.
X och "gamla kompisar" har närmat sig min nuvarande fru flera gånger, och hon har gjort det glasklart för mig att hon valt mig och jag har inget att oroa mig för. Allting blev dessutom mycket lugnare efter att vi gift oss och nu känner vi oss trygga med varann. Men jag skulle inte tolerera att frugan umgås på egen hand med X eller "gamla kompisar" hur som helst. Inte för att jag nu tror hon skulle göra något, men det kan bli problem ändå.

Hm, sant.. Gillar vanligtvis inte att generalisera, men har också sätt sjukt många förstahands exempel på där männen avstår allt ansvar efter att det tagit slut med mamman. Mitt ex i Bangkok blev av med sin far på det viset. Mitt ex i Kambodja för massa år sedan blev lurad att hennes far var hennes morbror, sjukaste någonsin. Allt för att ingen ville säga till henne att hennes far dött i överdos på fyllan, speciellt inte då hennes mamma konverterat till Islam och skaffat Thai-man.. Får ont i huvudet bara av att tänka på dem.

Ang. Ex och gamla kompisar ser jag det mer från fall till fall. Just kompisar är ju knappast något man kan välja att acceptera eller inte, utan att framstå som ett kontrollfreak(?) Gamla ex, speciellt inhemska, kan nog bli problem, men det ligger mer hos tjejen än mannen.
Min frus ex har har varit glasklar sedan vi träffades och innan det med. Tog sjukt lång tid för honom att förstå likväl. Men efter något halvår med allmänna hot gav han mer eller mindre upp. Efter vi förlovningsceremoni i byn gick han upp i rök vilket var trevligt.

Mitt ex ex kunde jag dock umgås med. Men o andra sidan var han "hi-so Bangkokian" och hade redan ny tjej och de var på väg att gifta sig. Plus att mitt ex var uppvuxen med en kanadensare sedan 5 års ålder och både tal och värderingar var betydligt närmar väst inom familjen en min frus familj, på gott och ont.

Vill bara säga och bara av egen erfarenhet. Jag skrev ett brev på thai till mitt ex nya tjej som han dejtade i Sthlm. Thaitjejen känner typ alla Thai. Mitt ex var då en god vän till mig och vi bröt upp för jag ville flytta å plugga. Thaitjejer vill ha äganderätt och ensamrätt!

Jag skrev till thaitjejen att hon hade en toppen kille och jag önskade de lycka till å hoppas att vi ses. Trodde jag ja!!!

Hon tog brevet å ändrade på allting, visade det för killen å hans morsan. Sedan fortsatte det. Hon smutskastade mig å alla som jag kände typ hatade mig. Sedan skrev hon på Facebook typ att hon måste eliminera ett och annat problem.

Enl. min thaivän i Thailand så förklarade hon för mig. Att hans nya thaitjej kunde inte tåla och agerade på thaivis. Att hon kunde inte tåla att jag var hans före henne. Än idag har hon smutskastat mig och påverkat andra att inte ha kontakt med mig. Att folk har blockerat mig efter ett och annat trevlig chattkonversation på någon thaiforum på fb om mat å annat t ex.

Det är mycket lågstadiet och tramsigt. Jag har låtit allting vara och alla mina tidigare vänner har fallit bort en efter en med åren. Mitt ex fick alltså inte ha egna thaivänner, särskilt det är ett ex.

Vissa tycker väl att man inte kan vara vän med sitt ex. Det beror ju på. Är exet pappa till ens barn så är det kanske svårare att bli av med om han/hon vägra släppa barnet.

(Iaf. Mitt ex förlovade sig med henne 6 mån senare å blev gift inom 1.5 år. Hon fixade även så att han killkompisar dejtade hennes thaivänner å nu är alla gifta, de blev typ gift inom 1 år allihopa.)

Mitt ex och jag var ihop i 3 år men vän senare i typ 10 år. Det gick ju bra med att umgås med alla hans nya svenska flickvänner, tills han träffade en ny thaitjej. Suck.

Senast redigerad av en moderator:
Jag tror nog mycket beror på om Exet vill vara vän eller om exet öppet försöker få tillbaka sin förlorade kärlek. Jag kan inte säga att om exet visar bara vänskap och även vill vara vän med mig att jag skulle säga nej. Men om exet utan uppehåll försöker få ens partner i säng så blir jag topp tunnor rasande. Så det beror nog mest på hur exet uppför sig i närheten av ens partner som avgör om man kan acceptera eller inte. Jag fick ju mitt problem löst. Han blev ju förflyttad till en annan region och fick till och med flytta till annan stad så det var skönt för oss båda.

Det var väl för väl , du skrev i början av tråden att det var OK att de var vänner , som du nu säkert inser så försökte han få din fru tillbaka , det är ju just detta som är så vanligt , och om man nu så gärna vill vara goda vänner så kan man väl vara goda pertners och inte alls då separera från början , bara min inställning , är det slut så är det slut , mitt ex har jag en son med , jag förklarade att allt som handlar om Jakobs bästa och hans liv är ok att diskutera , inget mellan oss två och varför eller hur detta med separationen skedde ... Klart SLUT ;)
Blir bara problem med den ev nya om man håller på och "lallar" med exet ....

Tillbaka
Topp