En rejäl fylla!

 
Rätt lustigt men har aldrig inte ens i min ungdom varit så berusad att jag inte visste vad jag hade gjort.
En äldre finne hånade mig en gång och sa att om du inte har ramlat i diket redlös så har du inte levat.
Kanske jag inte har gjort det men nu på äldre dar räcker det att jag har tagit någon öl och undrar vad som hände kvällen innan.
I och för sig tror inte det beror på spriten :cool:

Hej

En äldre man som nu är död sa alltid så här till någon som berättade att han hade varit full i helgen ”sket du ner dig då” nej svarade personen det gällde ”då har du fan inte vart full”, så kan man också definiera fylla, åtminstone om man som han var norrlänning.

Mvh isan lover
 
Detta är som tur är inte jag

FB_IMG_1475983465784.jpg
 
Jag har aldrig tänkt på om Ryssarna super hårdare än någon annan. Nordbor och ryssar brukar se ungefär lika berusade ut när jag är ute tycker jag. Skillnaden som jag upplever är att ryssarna är gapigare och otrevligare när stackars Thailändare inte pratar ryska och ryssarna inte kan någon Engelska eller Thai.
 
Värre var det i Magdeburg där jag vaknade upp pissandes på en toalett tre rum bort från mitt hotellrum

Hej

En törstig arbetskamrat gick in i fel hotellrum när han var full, öppnade en cigarettlimpa och tog en ciggarett, öppnade en flaska whiskey och låg på sängen när en ilsken man kom in, ut härifrån ropade min kompis, i helvete heller sa den andre det här är ju mitt rum, mina cigaretter och min whiskey, försvinn annars kallar jag på polis sa han, det visade sig att min kompis hade uppgett fel nummer i receptionen och fått nyckeln till någon annans rum.

Mvh isan lover
 
I dagen tidningar får man alltid läsa om vad olika s k experter har kommit fram till. Enligt någon expert är det bättre med Parkinson än Demens när det gäller att supa.
Det är nämligen bättre att halva groggen skvalpar ur glaset än att man har glömt var groggen är. ;)
 
I dagen tidningar får man alltid läsa om vad olika s k experter har kommit fram till. Enligt någon expert är det bättre med Parkinson än Demens när det gäller att supa.
Det är nämligen bättre att halva groggen skvalpar ur glaset än att man har glömt var groggen är. ;)
Humor
 
När jag läser denna tråd så dyker ett förträngt minne upp.

Hade anlänt till Thailand och av någon anledning hamnade jag i Patpong, bodde i närheten. När jag ska ta ut pengar i ATM så får jag inga, det visade sig senare att mitt kort vart öppet enbart för uttag i Sverige. Jag vaknar nästa morgon upp på ett hotell med en helt okänd tjej vid min sida. Ångesten slår till med kraft, jag kollar plånboken, 110 baht och vet inte var jag befinner mig. Klär på mig och går ut och frågar om en taxi till min adress. Det visar sig inte vara långt borta. När jag kommer dit, hade hyrt en condo, så gick jag och sov.

När fyllan lättat så minns jag gårdagen. Jag hade åkt med en tjej till hotel utan pengar med löfte att betala sen. Problemet var att hennes australienska kille hade gjort slut med henne och hon påstod att jag var en kopia av hennes ex så det blev inget boom boom. Hämden och hennes besvikelse gick ut över mig. Dessutom så glömde jag min nyinköpta kamera på hotellrummet. Oh my Gud.

På eftermiddagen när ruset släppt så åkte jag till hennes jobb och betalade och fick tillbaka min kamera som tur var. :cool:
 
 
 
Tillbaka
Topp