Gottland
Forumveteran
Detta ar en sann historia om Mister Bacon eller Ham som han hette som kan betyda bade det ena och det andra, skall man oversatta fran engelskan sa blir det ju skinka. Men vi kalla honom for Mister Bacon han kom ifran samma lilla landsby som Noi min tandlosa karringsom ligger nagon mil fran provinshuvudstaden Roiet i den nordostligaste och fattigaste delen av landet som heter Isaan. Vi hade tagit med honom ner till Phuket efter att vi varit dar uppe och halsat pa Tandlos gamla mor. Mister Bacon var en fattig bonde med fru och tva smabarn,det enda han agde var en vattenbuffel och nagra hons. Han hade tjatat pa Tandlos och ville folja med oss tillbaka ner till Patong dar han ville jobba och hjalpa oss i baren som en allt i allo gubbe. Ok han fick aka med ner sova gjorde han sen i en hangmatta bakom baren det var tillrackligt for honam sa han. En dag var det brollop i Sai nam yen en liten landsby en kilometer inat landet fran Patong dit man tog sig pa en stig som gick genom risfalten dit hade Tandlos blivit inbjuden. Sa Mister Bacon lanade en av mina motorcyklar och korde henne dit ,efter en halvtimme kom han tillbaka och vaskade motorcykeln sedan efter nagra timmar aker han ivag igen for att hamta hem henne. Pa vagen dit sa kommer det en aldre thaigubbe pa en gammal trampcykel och cyklar ratt ut pa vagen framfor Mister Bacon som omojligt hinner veja utan kor pa honom med motorbiken och flyger da ratt over styret med huvudet ratt ner ner i vagen och spracker skallen.. Jag satt i baren nar det kom tva poliser och fraga om jag kande nagon som hette Ham och det kunde jag inte neka till, polisen hade hort talas om att han jobbade pa Gotland inn ,det har hant en olycka sa han och ville att jag skule folja med til olycksplatsen, som jag sjalvklart gjorde sittande bak pa ena polisens motorcykel. Och dar mitt i vagen lag han mitt i en stor blodpol med blodet rinnande ur en sprackt skalle, han var vid liv men medvetlos...Eftersom det inte fanns nagonn polistation och poliser i Patong pa den tiden maste han ha legat dar pa vagen ett bra tag innan polisen som var fran Kathu pa andra sidan berget anlant. Det fanns ett par poliser dar nar vi kom som gick och matte och ritade upp bromspar och snackade,diskuterade och sag upptagna ut allt gick i slow motion.. Jag sa at dom att skynda pa sa dom kunde fa in honom pa hospitalet fortast mojligt innan han han lag dar och dog . Men da gick det annu langsammare nej det gar inte att saga ett ord som farang till dom.. Till slut blev jg sa forbannad av att se dom sta dar och snacka och samtidigt se Mister Bacon ligga dar i allt blod utan att nagonting hande....Jag var pa vag att lyfta upp honom pa flaket pa polisbilen och kora honom in till hospitalet sjalv.. Men som tur var kunde jag beharska mig annars hade jag vll slalv hamnat pa hospitalet eller i buren..
FORTSATTNING FOLJER
FORTSATTNING FOLJER