En seriös jämförelse av priser på hotell samt mat och leverne olika platser i Thailand

A

Anonym

Gäst
Tänkte vi kunde hålla en bra ton i en seriös jämförelse angående priser och kostnader för olika ställen i Thailand , dvs ingen fight om var det är bäst att leva :)

Jag kan börja med Isaan
Landsbygd
Hotell från 450 thbt ink AC
Äta ute normalpris för en rätt ca 80- 200 thbt för farangmat , 60 thbt för Thaifood på gatukök
öl 60 thbt
Seriös massage 200-300thbt

KhonKaen samt Buriram
från 400 thbt -2500thbt ev mer
Mat samma som för landsbygd
öl 60 -80 thbt ladydrink 110 thbt
Barfine , vet ej
Seriös massage 300 thbt

Tänkte vi kunde hålla en bra ton i en seriös jämförelse angående priser och kostnader för olika ställen i Thailand , dvs ingen fight om var det är bäst att leva :)

Jag kan börja med Isaan
Landsbygd
Äta ute normalpris för en rätt ca 80- 200 thbt för farangmat , 60 thbt för Thaifood på gatukök
öl 60 thbt

KhonKaen samt Buriram
Barfine , vet ej
Seriös massage 300 thbt
Gärna om frukost för 2 ingår i hotellpriset eller inte.

Ingen från Phuket som vill skriva , har fått massor med indikationer på att priserna skenat där , men vet ej själv ;) Även kho Chang skall var dyrt att bo på

Ingen från Phuket som vill skriva , har fått massor med indikationer på att priserna skenat där , men vet ej själv ;) Även kho Chang skall var dyrt att bo på

Snart två år sedan.

Thaimat från 25baht. Farangmat från 80baht.

Rum med fläkt gick att hitta för 350baht men tror det stället slagit igen. Bra rum utan lux runt 800baht.

Blir lite konstigt med priser tycker jag. Billigaste priserna kräver nästan att man är lite känd i området...

I Phuket är det en hel del billigare i Kathu än karon t. ex.

Hur som helst. MooMexican i Rawai har riktigt god mat. Thaimat kostar närmare 100baht men både jag, tjejen och våra vänner brukar äta där.

Hittade stället av misstag. Trodde att det var ett skämt men stannade för att jag var hungrig och ensam första gången. Kan varmt rekommendera en middag där om någon är i trakterna.

Blir lite konstigt med priser tycker jag. Billigaste priserna kräver nästan att man är lite känd i området...

I Phuket är det en hel del billigare i Kathu än karon t. ex.

Hur som helst. MooMexican i Rawai har riktigt god mat. Thaimat kostar närmare 100baht men både jag, tjejen och våra vänner brukar äta där.

Hittade stället av misstag. Trodde att det var ett skämt men stannade för att jag var hungrig och ensam första gången. Kan varmt rekommendera en middag där om någon är i trakterna.

MooMexican, ligger den på höger sida när man kör från hayeak Chalong mot Rawai?

Vad är dyrt boende i dina ögon @Joker ?
Jag anser att man skall kunna hitta ett mindre rent och snyggt rum med AC för 500-600 thbt .. det gör jag lätt i Pattis (centralt) samt övriga stora städer inklusiver BKK I Phuket Town hyrde jag för fyra år sen ett mindre hus för 750 thbt /dag med AC , det var ett sovrum samt entre ca 30 m2, det handlar inte om att jag är snål eller inte har råd, det handlar om att i rummet sover jag , tittar kanske en stund på Tv innan jag sover , jag sitter inte och super på rummet eller vid Hotell poolen , intresserar inte mig ett smack , jag gör annat när jag är i Thaialnd , kör hoj , fiskar , promenerar , går till Gymet etc etc .. Varför betala 1000-1500 thbt för något jag bara sover i

Även i HH har jag sett att man hittar ett rent snyggt rum för 500 thbt/natten

Jag kan börja med Isaan
Landsbygd
öl 60 thbt

KhonKaen samt Buriram
Barfine , vet ej
Seriös massage 300 thbt
Omöjlig jämförelse utan betydligt fler detaljer.

Det är lite beroende på vad man är ute efter Jag hur ju rum i kata beach från 5000 baht i månaden och uppåt Dåär dom flesta uta Ac men det gör mig inget för vill ju ha bara fläkt Rum med ac kostar från 7000 baht i mänaden Rumspriser på hotell ligger från 500 baht dygnet och uppåt men kollar nästan aldrig eftersom jag är bara intreserad av vad dom tar per månad Thai mat äter jag för 50 baht och då bra och mycket mat Farangmat vet ej för inte intreserad då jag är här

Hej

Det finns ju billiga rum i varenda halvstor eller större stad i landet, det som verkar vara avgörande för priset är tillgång på pool och restaurang eller ej, själv bor jag ju sällan på hotell, det blir mest byn och reser vi brukar vi besöka släktingar och vänner, men dom få gånger vi bor på hotell betalar jag gärna ca 1000 baht med pool och frukostbuffé, både jag och pojken uppskattar poolen.

Mat hittar man ju i princip överallt i Thailand och äter man samma mat som befolkningen på dom platser man besöker så blir det både billigt och gott, priserna brukar ju ligga på 20 baht och uppåt, en buffé med både Thai och falangmat ca 100-200 baht, en stor öl kostar väl oftast bara 50-60 baht om man inte går på falangställen.

Mvh isan lover

ja, och du har inget som helst minne kvar av sånt anar jag 555 Alla är vi olika ;)

Nej, jag har nog inget minne av vad det kostade. Jag vet för så vitt inte heller vad ett 8-pack med AA batterier kostar hemma i Sverige även om jag köper sådant relativt ofta. Jag ser inte riktigt meningen med att komma ihåg sådana saker.
Så länge saker inte är onormalt billigt eller galet dyrt, så är det nog ingenting som direkt sätter sig i minnet per automatik.

Jag vet inte heller vad nudelsoppan kostar på stammisrestaurangen i Pattis. Ingenting som jag direkt reflekterar över.

Liknande trådar

N
Svar
35
Visningar
5 K
P

Tillbaka
Topp