En seriös jämförelse av priser på hotell samt mat och leverne olika platser i Thailand

 
Det är lite beroende på vad man är ute efter Jag hur ju rum i kata beach från 5000 baht i månaden och uppåt Dåär dom flesta uta Ac men det gör mig inget för vill ju ha bara fläkt Rum med ac kostar från 7000 baht i mänaden Rumspriser på hotell ligger från 500 baht dygnet och uppåt men kollar nästan aldrig eftersom jag är bara intreserad av vad dom tar per månad Thai mat äter jag för 50 baht och då bra och mycket mat Farangmat vet ej för inte intreserad då jag är här
Bor du strandnära då?
Annars låter det jäkligt dyrt
 
Jag anser att man skall kunna hitta ett mindre rent och snyggt rum med AC för 500-600 thbt .. det gör jag lätt i Pattis (centralt) samt övriga stora städer inklusiver BKK I Phuket Town hyrde jag för fyra år sen ett mindre hus för 750 thbt /dag med AC , det var ett sovrum samt entre ca 30 m2, det handlar inte om att jag är snål eller inte har råd, det handlar om att i rummet sover jag , tittar kanske en stund på Tv innan jag sover , jag sitter inte och super på rummet eller vid Hotell poolen , intresserar inte mig ett smack , jag gör annat när jag är i Thaialnd , kör hoj , fiskar , promenerar , går till Gymet etc etc .. Varför betala 1000-1500 thbt för något jag bara sover i
För att sova lite extra bra
 
Vem fan bryr sig har man pengar sa har man annars ar det bara att stanna hemma, springa runt och checka upp va allting kostar nar man ar pa semester ar ingen semester
Kan ju vara så att anledningen till att man har pengar är för att man är prismedveten.
Man kan ju ha råd att köpa ditt ställe flera ggr om men ändå inte gilla att betala överpris för nåt, bra att folk jämför och inte gynnar ockrare.
 
Ursäkta , men det där rimmar lite illa , men tänker inte ta det här , då blir du bara sur på mig ,555:p
Vad är det som rimmar illa?
Reser vi någonstans så är det oftast det hotellnotan hamnar på.
Förutom när ja reser till frugans by då får jag svit för 2500 baht, finns inget bättre där i Mahasarakham.
Hotell brukar jag kolla 5 stjärnigt om det finns med bra läge.
Att jag sen gett tips på billigare hotell i tex Psttaya så är det ju hotell som farsan eller kompisar bott på, jag har bara bott själv på 2 hotell i Pattaya och det är över 5 år sen sist.
Skall vi på en semestertripp snålar jag inte utan då kollar jag på Agoda efter bästa boendet i området oftast.
Tar ju inte en semestertur för att bo torftigare än hemma och knör in fru och barn i nåt litet billigt rum.
 
Kan ju vara så att anledningen till att man har pengar är för att man är prismedveten.
Man kan ju ha råd att köpa ditt ställe flera ggr om men ändå inte gilla att betala överpris för nåt, bra att folk jämför och inte gynnar ockrare.
Folk har vell sunt fornuft. Ja kanske inte alla!!!
 
Gäller det bara att sova, så är väl ”väg-resorterna" som det kryllar av i Thailand för 300-350b/natt ett alternativ.
Då hamnar man >5km utanför städerna. Är man på genomresa med eget fordon är det enklare än att leta inne i städerna.
 
Kan ju vara så att anledningen till att man har pengar är för att man är prismedveten.
Man kan ju ha råd att köpa ditt ställe flera ggr om men ändå inte gilla att betala överpris för nåt, bra att folk jämför och inte gynnar ockrare.
:thumbsup:
Sen är det ju så att med dagens pensioner så måste man hålla i slantarna oavsett om man har några millar eller ej på banken , man vet aldrig även om man är som jag 68 bast så kanske man om man har tur får 20 bra år till , inte säkert att Svenska staten betalar pension i 20 år till , frågar man mig så tror jag inte en sekund att de kommer att göra det , inte en sekund , då kan det vara bra att ge f*n i att leka rik och betala 15000thbt /natt för ett hotellrum ,
Sen kanske jag tröttnar på att åka gammal bil och känner för att köpa mig en ny kärra eller större ny MC för några hundra tusen , Och inte fan tar jag då den på avbetalning Hellre jag då en kärra cash för en halv mille och bor lite mer normalt när jag är ute på mina MC tripper ,har inga behov av att synas eller att bränna stålar jag kan lägga på vettigare saker , tillex köpa en lägenhet till ett av mina barn .
Så mycket gnäll tycker jag , men ni gillar att skriva , ge fn i det då ni som inte gillar "att man kollar upp priser" :p
 
:thumbsup:
Sen är det ju så att med dagens pensioner så måste man hålla i slantarna oavsett om man har några millar eller ej på banken , man vet aldrig även om man är som jag 68 bast så kanske man om man har tur får 20 bra år till , inte säkert att Svenska staten betalar pension i 20 år till , frågar man mig så tror jag inte en sekund att de kommer att göra det , inte en sekund , då kan det vara bra att ge f*n i att leka rik och betala 15000thbt /natt för ett hotellrum ,
Sen kanske jag tröttnar på att åka gammal bil och känner för att köpa mig en ny kärra eller större ny MC för några hundra tusen , Och inte fan tar jag då den på avbetalning Hellre jag då en kärra cash för en halv mille och bor lite mer normalt när jag är ute på mina MC tripper ,har inga behov av att synas eller att bränna stålar jag kan lägga på vettigare saker , tillex köpa en lägenhet till ett av mina barn .
Så mycket gnäll tycker jag , men ni gillar att skriva , ge fn i det då ni som inte gillar "att man kollar upp priser" :p

Då en liten semester inte varar 1 månad så ser jag inga problem med att blåsa av lite extra på ett hotellrum. Har man barn med sig så har man dessutom lite andra förutsättningar än om man reser ensam.
Det är väldigt svårt att jämföra hur man lever när man är så långt ifrån varandras livssituationer som man över huvudtaget kan vara.
Tror du t.ex att PanPan hade tagit in på ett trångt rum med en liten skolgrabb och mer eller mindre ett spädbarn?
Han vill nog säkert ha möjlighet att bada i ett badkar med lillgrabben, diska mjölkflaskor, slappa på rummet då inte ungen pallar med 16t utomhus, äldre grabben vill ha pool, dom behöver lite yta att springa runt på, vettig hotellfrukost och en del andra bekvämligheter.

Jag gissar att om man anser att man inte har råd till dessa bekvämligheter och mer eller mindre nödvändigheter, så stannar man nog hellre hemma.
Det gör åtminstone jag. Känner jag att jag inte har råd med ett vettigt boende på en semester, så avstår jag om jag ska ha familjen med mig....och det ska jag, då jag inte ser någon poäng att ta en semester för mig själv.
 
Då en liten semester inte varar 1 månad så ser jag inga problem med att blåsa av lite extra på ett hotellrum. Har man barn med sig så har man dessutom lite andra förutsättningar än om man reser ensam.
Det är väldigt svårt att jämföra hur man lever när man är så långt ifrån varandras livssituationer som man över huvudtaget kan vara.
Tror du t.ex att PanPan hade tagit in på ett trångt rum med en liten skolgrabb och mer eller mindre ett spädbarn?
Han vill nog säkert ha möjlighet att bada i ett badkar med lillgrabben, diska mjölkflaskor, slappa på rummet då inte ungen pallar med 16t utomhus, äldre grabben vill ha pool, dom behöver lite yta att springa runt på, vettig hotellfrukost och en del andra bekvämligheter.

Jag gissar att om man anser att man inte har råd till dessa bekvämligheter och mer eller mindre nödvändigheter, så stannar man nog hellre hemma.
Det gör åtminstone jag. Känner jag att jag inte har råd med ett vettigt boende på en semester, så avstår jag om jag ska ha familjen med mig....och det ska jag, då jag inte ser någon poäng att ta en semester för mig själv.
Det gör jag , för gumman gillar inte att åka hoj :):)
 
 

Liknande trådar

N
Svar
35
Visningar
5 K
P
 
Tillbaka
Topp