En tråkig dag för denna kille som missar kvällens måltid, Songkran 2013

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ubon

Forumveteran
Vi sitter under paviljongens tak, vi hör smällen av ett däck som tappar luften....
jag ser att fordon stannar borta på main road, säger till Damen, var är lilla kameran, ligger på frysen, kollar snabbt, ser ingen kamera, shit, tar canon, har inte tid att vänta, hoppar på biken och så är jag on the road.....

Har alltid trott att räddningstjänsten ska visa vägen, detta gjorde mig bekymrad.

Ställ inga frågor, jag har inget svar.....

375.jpg

Fattar bara inte vad dom håller på med.

Polisen kryper in och frågar som jag förstår; haru körkort? står och kollar in detta.

398.jpg

Bekynra er inte, troligen klarar han sig, jag försöker lägga in en bildserie, någon eller kanske några tycker att "Ubon ska vi blocka# det kom ganska snabbt några inlägg, som inte syns, inläggen gör att matningen av mina bilder blockeras, vilket gör i sin tur att jag måste börja om med insättningen, vem eller vilka som ligger bakom detta vet jag inte ännu, låt framtiden visa svaret.

419 Archer

Till moderatorn

jag startade en tråd för att påvisa konsekvenserna av att materalet som Thailands
räddningstjänst tillhandahåller, är under all kritik, även handhavandet av hur materialet hanteras, portopower som ingen vet hur den ska användas, räddningstjänstens fordon, vid användandet av vajerspel, så fungerar denna icke på grund att den electriska motorn var nog lite trött. samt att avsaknaden av smörjning, åhhh, tror att den avsaknaden av smörjning sträcker sig år tillbaka, även om vajerspelet lekt på planen med 100% så kvarstår problemet med vajern, man kan inte gå ut som räddningsfordon, och på plats fundera varför vajern är i 2 bitar, jag har tidigare aldrig sett eller hört talas om att man på plats, börjar med att knyta ihop en vajer? men så blev det....

Under mina 40-50 minuter på plats, med en bildserie, som jag tänkte bjuda på,
tror jag nog tänker om, mina bästa hälsningar till killen i trucken, ha det gott,,

Så Moderatorn, min senaste startade tråd går alldeles utmärkt att radera,för att
tydligöra, tråden som startades 2013-04-17, är ändock bara sabbare som visar något intresse,

Ubon

"Ubon " sa:
Till moderatorn

jag startade en tråd för att påvisa konsekvenserna av att materalet som Thailands
räddningstjänst tillhandahåller, är under all kritik, även handhavandet av hur materialet hanteras, portopower som ingen vet hur den ska användas, räddningstjänstens fordon, vid användandet av vajerspel, så fungerar denna icke på grund att den electriska motorn var nog lite trött. samt att avsaknaden av smörjning, åhhh, tror att den avsaknaden av smörjning sträcker sig år tillbaka, även om vajerspelet lekt på planen med 100% så kvarstår problemet med vajern, man kan inte gå ut som räddningsfordon, och på plats fundera varför vajern är i 2 bitar, jag har tidigare aldrig sett eller hört talas om att man på plats, börjar med att knyta ihop en vajer? men så blev det....

Under mina 40-50 minuter på plats, med en bildserie, som jag tänkte bjuda på,
tror jag nog tänker om, mina bästa hälsningar till killen i trucken, ha det gott,,

Så Moderatorn, min senaste startade tråd går alldeles utmärkt att radera,för att
tydligöra, tråden som startades 2013-04-17, är ändock bara sabbare som visar något intresse,

Ubon
Jag tycker absolut att du ska fortsätta den här tråden.
Jag fattar inte vad som du uppfattar vara fel.
Är det att det kan ta en hiskeligt lång tid för bilder att bli uppladdade? Man väntar, och väntar och väntar på att det ska slutföras och kan ofta tro att något är galet. Så är det dock inte. Jag brukar förminska mina bilders storlek innan jag laddar upp dem. Ett alternativ är att fotografera med en lägre upplösning- Annars är det bara att vänta på att processen ska avslutas.

Måste tyvärr hålla med , har startat trådar utan rasistinlägg eller personangrepp , vet att detta har kommit in efterssom jag öppnat upp mina första inlägg , efter en timme finns de inte längre att finna , ja ,någon moderator gör som han/hon vill samt meddelar inte heller trådskaparen vad som hänt , bara raderar.. men men ,här bestämmer inte jag , jag bara upplyser .. Annars ett kanonforum med bra inlägg och ett antal bra moderatorer ......

k, låt mig berätta, vintern 2009, jag blev vekligen konfundersam, hur kan detta få ske,små mosqiter far omkring med bike, utan ett uns av konsekvensbeskrivning,
jag gick min egen väg, idag trycker jag tröjor med budskapet, hjälmen är ditt halva liv, sorry för min felnuppade tanke, texten är på engelska, nästa tryckning blir på Thai, vad har detta kostat mig? skit i de Du, kan jag rädda ett liv, så är varje spänn rätt satsad. Jag har sett olyckor, som både 1 å 2 på bollen, jag har tagit mitt beslut att verka på mitt sätt att minska olyckor, jodå, polisen har sett detta och gjort tummen upp.

Ta det lungt på våt asfallllllllt

Ubon

Nu försvann halva inlägget med bild, orkar inte upprepa mig....

ok, prova å kör tråden i trafiktider

"Phonta " sa:
Måste tyvärr hålla med , har startat trådar utan rasistinlägg eller personangrepp , vet att detta har kommit in efterssom jag öppnat upp mina första inlägg , efter en timme finns de inte längre att finna , ja ,någon moderator gör som han/hon vill samt meddelar inte heller trådskaparen vad som hänt , bara raderar.. men men ,här bestämmer inte jag , jag bara upplyser .. Annars ett kanonforum med bra inlägg och ett antal bra moderatorer ......

Jag vet inte vad som kan ha hänt om det är som du säger.
Jag är säker på att ingen med behörighet bara har tagit bort en massa inlägg.
Vi ska kolla upp det.

hahaha ;D För lite att göra och för mycket slantar i Thai ????
Du kan få mitt Kontonr. i Siam Commersial bank så kan du göra en sponsring där . Jag menar att om Du lägger privata slantar på att försöka lära Thai trafikvett , då kanske du skiter stålar eller att hisslinan är för kort , eller ........ ;D ;D ;D

Phonta

Ge oss kontonumret, så ordnar vi en trofe", banken har vi.

Du kan få mitt Kontonr. i Siam Commersial bank, eller är Du en liten fegis?

Helt riktigt, jag lägger privata slantar på detta, inte för som Du skriver, att lära Thai trafikvett, tanken är att framföra budskapet, med förhoppning att någon mer kommer att tänka efter före.

Phonta, nej, jag skiter inte pengar, men jag kastar gärna in en slant om detta kan lindra skadan, som jag skrev tidigare, jag har varit både 1 och 2 på bollen när det gäller trafikolyckor, när Du skriver att hisslinan är för kort? i detta så har jag flera alternaiv att välja på, tror nog att jag bemöter dig på detta sätt, om vi nu betänker ett hus med hiss, lät oss anta 6 våningar, är detta nu inte till min fördel, att hissen bara går till våning 3? när jag har framfört mitt budskap, nedre botten, till våningen 3, kan det då kanske finnas några som annammar mitt budskap?
med dessa volonterer så går vi vidarebotten 4.5.6. var är vi nu?

Eller ska jag tolka ditt budskap på annat sätt, detta med för kort hisslina?

Small C, Luay 221.jpg

Ubon, precis å som du framställer det tänkte jag ;)

När det gäller hjälm så har jag gett upp hoppet, inte ens frugans egna ungar går det att omvända , nej , hjälm sätter man på när det är risk för poliskontroller , inte för att skydda det huvud "de inte har"...... Dessutom så är det olagligt att köra MC i Thai innan 18 års ålder samt utan körkort dessutom , ingen försäkring gäller ,ingen.. ....Inte ens min fru blir bekymrad när jag tar upp detta , hon är som målsman den ansvariga för vad hennes 15 och 17 år gamla döttrar ställer till med ... Ingen Thai utan körkort och hjälm kör någon på mig registrerad MC . Och absolut ingen Thai på min Big Bike .... ;)

"Sir One " sa:
Ubon ges en karma av mig för den tröjan.

Jag har flera olika tröjor, budskapet är det samma, helmet on, hade en jä...a fluns att hitta denna kille med sitt lilla tryckeri, duktig, bygger efter anvisning, alla provtryck vi gjort på tröjor, går under kostnaden kostar 0;-

Hinner inte nu att gå vidare, flyger om drygt en vecka BKK för vidare färd Swed,

förhoppningsvis är jag tillbaka till hösten, och då är tanken att ta detta ett steg högre, det gäller att få alla att känna sig som vinnare, intill nu så har jag finansierat, vem ska nu betala? jag har en listig plan, :nod: jag startade mitt lilla projekt vintern 2009-2010, jag ser en märkbar skillnad.

Och ni bike åkare, skärp er, ta inte kurvorna på 2 hjul.......

232.jpg

"Ubon " sa:
Jag har flera olika tröjor, budskapet är det samma, helmet on, hade en jä...a fluns att hitta denna kille med sitt lilla tryckeri, duktig, bygger efter anvisning, alla provtryck vi gjort på tröjor, går under kostnaden kostar 0;-

Hinner inte nu att gå vidare, flyger om drygt en vecka BKK för vidare färd Swed,

förhoppningsvis är jag tillbaka till hösten, och då är tanken att ta detta ett steg högre, det gäller att få alla att känna sig som vinnare, intill nu så har jag finansierat, vem ska nu betala? jag har en listig plan, :nod: jag startade mitt lilla projekt vintern 2009-2010, jag ser en märkbar skillnad.

Och ni bike åkare, skärp er, ta inte kurvorna på 2 hjul.......

Bra att någon försöker göra något....

Men...din sista rad.
Ska man ta kurvan på bakhjulet eller framhjulet?

;D ;D Jo ,jag vill mena det , att just Du har ett reservhjul på din MC ;D ;D

Själv har jag amnvänt det jag har i hjälmen .... jag har en "Finiläck" i packväskan ..

Ja ja, vad skrev Du att Du hade i "hjälmen"?

well vell, låt mig se nu, hmm, mc med sidovagn, på akterkastellet monterat ett reservhjul, och nu gick Phonta in i dimmornas värld ... :eek: ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
4
Visningar
2 K
Gazton
G
W
Svar