Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag tror som @Berralund att om behov av hjälp skulle uppstå så ställer Thailändarna upp. När det gäller tillgänglighet och säkerhetstänk så är det bedrövligt på de flesta ställen i Thailand. Trottoarer i den mån de finns är ofta fulla av hål, ibland stora gropar, kanterna är ibland riktigt höga och det finns glesa galler som man kan fastna i. Trottoarer används flitigt till att lagra byggmaterial, parkera mopeder och bilar. Jag vill inte skrämma dig det gäller att se sig för det landet och det gäller alla, man kan inte titta uppåt eller rakt fram när man går längs gatan som man kan i Sverige. Många har skrattat åt mig när jag snubblat fram i början av min "karriär". Jag har vänner som är rullstolsbundna och de brukar ofta åka till Thailand så det måste ju fungera. De åker visserligen i grupp, inte ensamma och några har assistenter med vet jag. Hoppas att det blir en underbar resa för dig och får säga som Berralund att det är kul om du hör av dig på forumet och berättar hur det går
stannar nog inte i bangkok mer än några timmar .tror jag fixar en taxi som tar mej bort någonstans haha !
är det krångligt att åka tåg där? ni som vet funderar på om jag ska lite längre ner typ till chumphin.
Har sett många rullstolsbundna här i Hua Hin och behöver du hjälp på resan så lejer du nån i första bästa bar
Är du helt förlamad i benen eller kan du stödja dig med kryckor?
Beskriv "din typ" så ska jag leta upp en trevlig assistent som kommer och möter dig och följer med dig så länge som du önskar. Ca 5-6000 baht/v plus mat. Inget kontrakt skrives så det går bra att byta assistent om hen inte gör ett bra jobb
Helt seriöst så löser jag detta för dig om du vill.
stannar nog inte i bangkok mer än några timmar .tror jag fixar en taxi som tar mej bort någonstans haha !
är det krångligt att åka tåg där? ni som vet funderar på om jag ska lite längre ner typ till chumphin.
Du tar dig till södra busstationen i Bkk. Där ifrån går det bussar till Sydvästra Thailand, Hua hin Phuket Krabi mm mm.
Oroa dig inte för att inte hitta hjälp, du är ung och tjejerna kommer att stå i kö för att hjälpa dig.Men välj din hjälp med omsorg.
Trevlig resa.
Tackar för hjälpen av er ska försöka fixa detta själv men är det några problem så hör jag av mej här
Jag är inte helt lam utan att jag kan stå upp och pissa om jag inte e för full haha
Tackar för hjälpen av er ska försöka fixa detta själv men är det några problem så hör jag av mej här
Jag är inte helt lam utan att jag kan stå upp och pissa om jag inte e för full haha
Om man inte orkar krångla med bussar hit och dit kan man ta en taxi. Det är inte så miljövänligt men man sparar in tid motsvarande en halv semesterdag och slipper bussar och byten vad det nu kan vara värt? Jag betalade 1700 Baht sist från Hua Hin till Bangkok Suvarnaphum (Eller hur det stavas). Det var ett par år sen så det kan nog ha gått upp lite. Reser man bara ett fåtal dagar så är ju varje semestertimme också värt en del pengar. PM:a mig om du vill ha numret till taxikillen som körde mig. Tar du taxi så gör upp priset i förväg.
Då kommer du inte ha några som helst problem, bara åka å ha görskoj.
Hojta när du fått gula febern, den brukar sätta in efter nån vecka och kan slå ut en fullständigt
Ang buss å taxi så går det kanonbra bussar från flygplatsen men e man inne i bkk så hade jag också tagit taxi. Bkk hua hin ca 1800 baht. Men välj taxi chaufför med samma omsorg som du väljer tjej, allt för många som knarkar.
Haha här snackar man med veteranerna som har varit mycket i thailand
jag lär ta en taxi känns änna lättast så slipper man alla problem plus att man får mer öltimmar ska jag längre bort får jag väl kolla på tåg eller dyligt!
Tåg i Thailand är väl det minst handikappanpassade som finns på denna jord? Att gå på toaletten, eller ett hål i golvet som det egentligen är, är svårt även för ohandikappade, speciellt eftersom det inte finns några räcken eller nåt att hålla sig i.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.