Erfarenhet Hua Hin

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej svejs,efter att nu har vart i Hua Hin 2ggr där den första var under rödskjortornas spärrning/krig= inga utlänningar = tyst/rent/lugnt och nu i jultid=massvis med svenskar så ser jag en stor skillnad.Vi åkte till CHA AM på en dags tur och där var det 100% Thai på stranden och sen tillbaks till Hua Hin igen där de är ca 80% svenskar,10% finnländare och sen blandat just nu.

De jag chockas över är hur mycket svenskarna grisar ned,sjunger högt,klär sig respektlöst (i thaiögon) Super överallt och går omkring med ölflaskor till höger och vänster,pissar i varje hörn,röker överallt på restauranger och luktar skit utan att fråga andra som sitter bredvid här och har med sig sina 1-3 åriga barn överallt....jatamej fasen beter sig som ett par djäkla snorungar som skulle behöva några rapp eller två i ryggen och inse och visa respekt gentemot andra och sig själva för att överhuvudtaget få komma hit.Till och med i Pattaya beter sig folk bättre än här. Så nu drar vi vidare till CHA AM där de var så lugnt,rent,tyst,billigt och respektfullt

Vad är era erfarenheter ?..Har vi haft en ruggig otur att se stressade alkoholsvenskar som "bara" får supa på fredagar/lördagar tack vare svensk kultur? Om de vart något gäng hade jag förstått men de är ju massvis som beter sig så
Den erfarenhet jag har av Pattaya är mycket mycket bättre märkligt nog och då har jag vart där i flera månader totalt sett..

Fy fan, helgonet. Det är så att man skäms för att vara svensk. :-[ Pga detta har jag ingen som helst lust att vistas på sådana turistorter, skall vi till havet så blir det på en näst intill obebodd ö. Tack och lov för lugnet uppe i Isaan!

Jag var i Hua Hin för drygt 10 år sedan och då var det inte så illa alls.

Jag var ett par dagar i Hua Hin förra året.
Nog var det förbaskat mycket svenskar där, och jag kan mycket väl tänka mig att dom för ett jädra liv. Dock såg jag inget av det där, för vi var mest nere på stranden och där var det som vanligt en massa svenska,men ganska lungt.

Jag håller med er andra 2 att det är förbaskat tråkigt om man ska behöva skämmas för att man är svensk.

Vi valde en strand som jag tror heter pak nam (Lite osäker på namnet)

Tror ni att det kan bero på att Hua Hin är mindre än Pattaya, att fylleristerna/grisarna utmärker sig mer där?

Gazton:Jo jag tror faktiskt att de kan vara en orsak till det att stranden och festlivet är litet och lokaliserat till strandlivet betydligt mer och därigenom märks det då tydligare pga att andra människor (Thai) inte spelar ALLAN på samma sätt.Dock så hoppas jag för svenskt håll att de var en engångs företeelse under jultid men vi alla här känner ju till svenskars beteende under korta lediga tider oavsett om det är i Thailand/Spanien/Portugal eller Grekland....hmmm.

I Jomtien/Pattaya så är det ett annat lugnare tempo och om de beror på att andra som är där sköter sig bättre och påverkar de som kommer dit även om de är fulla är en orsak så verkar de vara en annan alkoholkultur som försigår enligt min uppfattning.

Nu så är vi som sagt i CHA AM och här är det extremt billigt som i ISAAN som exempel..Vi bor i ett superfint hotell med pool,skön säng,kanon utsikt och bara 50 meter ifrån stranden.Tyst,rent,lugnt och i restaurangerna så ligger matpriset på från 30-100 baht...!

Hotellet kostar bara 700 baht och heter Nirandorn men de finns massvis med dylika hotell för låga priser som detta.Vi har vart och kikat på flera som ligger runt 400-500 baht men då är inte lukten lika fräsh där även om rummen sett hyfsade ut.
Stränderna är halvfulla med bara Thai=lugnt och städat och någon enstaka Falang som läste en bok.Hit åker man definitivt inte för att festa

Nackdel?.....Annat än avkoppling finns inte att göra här, utan orsaken till hitresan var att slappa inför nyårsfesten i Pattaya då de inte gick att göra i Hua Hin pga svenskarna och ska tilläggas....Dessa strandsäljare matar bara på i timtal med sina saker om ni väljer solstolarna vilket i sig är störande efter någon dag eller timme beroende på mentalitet..:).
Bifogar bilder på CHA AM beachen och det är i högvatten som de är taget.

Visa bilaga 3426

Visa bilaga 3428

För att göra ett ganska magert inlägg i debatten så gjorde jag igår(under min första dag) observationen att svenska språket var ganska förekommande på "Night Market" och utbudet ganska "Farangarized" men under denna min första afton i Hua Hin såg jag inte dessa bedrövliga svenskar som ni tidigare talat om. Vet att detta beteende fanns redan på 70-talet i Fredrikshavn och givetvis har vi inte förändrat vår enormt "riktiga" svenska alkoholkultur sedan dess. Som någon sa här tidare så skäms man ofta i Thai för att vara svensk och jag tilltalar ytterst sällan någon med mitt modersmål....rätt dåligt faktiskt då man borde känna samröre med sina landsmän när man är utomlands, sorry men så är det!
/ Swensen 8)

Kanske får förtydliga mig lite Legolas, jag håller inte till på semesterorterna jag passerade dessa då jag körde bil ner och övernattade i Hua Hin och Chumpon.
Åker i Phuket någon enstaka gång/dag ut till Pattong, Kata,Karon mfl

Visst finns det många trevliga nordbor och övriga Faranger här men som du sa så är de inte på charterorterna, liksom jag själv.

Du vet, hade jag velat vara med en massa svenskar kunde jag ju stannat hemma!
Tycker att detta med att träffa nya människor/kulturer är en stor del av upplevelsen med resandet. Därför blir man ju så ledsen när "svin" från sitt eget land förstör.....

/ Swensen 8)

Swendsen:Var bär det av i dagarna?..Vi ska lämna CHA AM den 30:e och fara till Pattaya för nyårsfirandet och en ny tatuering och sen efter det så vette tusan var vi hamnar men troligtvis nära någon gräns pga visa run som vi måste göra runt den 5-7 januari.

Idag på en tur runt CHA AM/Hua hin för att se kungens sommarhem och andra ting så mötte vi en Taxi chaffis på moped då vi skulle köpa dricka och han var också förskräckt över beteendet i Hua Hin och hör på denna.......

Han hade blivit tvungen att sätta massvis med långa tandpetare runt sina träd för att Svenskarna satt och sket och pissade där i fyllan så ofta...Snacka om att jag och morsan sa snabbt att vi kom ifrån Finland istället..:).....Så sjukt så de lät kul och det funkade faktiskt enligt han...:)
Och de var första gången jag fick höra en thai sjunga....Hej tomtegubbar slå i glasen och låt oss snuskiga vara med viss brytning som han hade lärt sig ifrån några medelålderskvinnor....!!

Ps.Pga att de är så få Falanger här så fick vi komma in till detta Båt tempel privat via våran Guide och tog en Buddha ala Roger bild..:)
Och som jag nämt tidigare.Ska ni ha avkoppling så är CHA AM rena drömstället i jämförelse.

Visa bilaga 3431

Visa bilaga 3433

Visa bilaga 3435

Fina Bilder Helgonet. :thumbsup: :thumbsup:
En Plats jag defenitivt jag ska besöka, dock ska jag använda befinntliga toaletter

kom gärna med fler bilder, eller varför inte starta en egen bildtråd.

Må så gott /Gazton

Hej Helgonet och övriga!
Jag tror att nu när vi precis idag flyttat in i vårt nya hus i Phuket Town så blir nyårsfirandet inne i stan. Har ramlat in i det sociala livet med ett antal Thaifamiljer och reser nog inte runt mer denna gång. Skall dock ta ett par barrundor med en god vän från Sverige som kommer i morgon på en veckas besök och får väl då åka till "The farangarized zone" ;)
Blir en kort tur till svenska amassaden igen i slutet på januari då våra dokument inte godkändes pga ej angivna lagrum för besluten mm men så är det med byråkrater oavsett om de är i sverige eller thai ;D
/ Swensen 8)

Hejsan,

Fick just direkt rapport frå en kompis som köpt lägenhet 7km från Hua Hin centrum.

Jodå svenskarna utmärker sig mer när det gäller fylla. Mer än någon annan nation..han sa att det var sorgligt att se att de turister som betedde sig mest illa var svenskar,, Tyvärr sorgligt besked.. Men det kan ju bara bli bättre hoppas jag

Mycket tråkigt att höra. Jag trodde att engelsmännen var värst men så är det tydligen inte. Vi ChaiMaiare är väl en droppe i havet av alla svenskar som reser till Thailand, men vi får försöka att vara ambassadörer och verkligen visa hur trevliga vi kan vara egentligen. Jag skall i alla fall dra mitt strå till stacken. 8)

Hejsan,

Vid nyårskiftet köpte min kompis en lägenhet ca 8km från Hua Hin centrum. Det innebär att den står tom 11 månader om året.

Vill någon på CM nyttja den så hör av er :) /Gazton

"Gazton " sa:
Hejsan,

Vid nyårskiftet köpte min kompis en lägenhet ca 8km från Hua Hin centrum. Det innebär att den står tom 11 månader om året.

Inlägget var inte menat som någon reklam för ekonomisk vinning.. Självkostnads pris gäller

"Gazton " sa:
Hejsan,

Lite underligt att an köper lght/hus om man bara använder den 1 mån/år. :eek:

Men men, det kanske inte drabbar någon fattig ;D

:wai:

Hua Hin(Lilla skandinavien), Phuket(charter sluskar) och Pattaya(Sodom & Gomorra).

Jag tycker det är synd att vi fortfarande efter"grisfesternas tid"inte har lärt oss av misstagen, framför allt visa upp våran dåliga sida hela tiden, här har vi ett land som tar emot oss med öppna armar och bjuder på deras gästfrihet, vad gör vi! jo! pissar och skiter, beter oss som äckelpottor.

Nu vill jag inte dra alla över en kam(bra jäkla nära), men, jag säger men, det finns ju alltid den där 10% som förstör för alla andra, för oss som vill njuta av livets goda. Vi som njuter av det goda får hela tiden komma till försvar över andras felsteg, tala om så gör de inte hemma, bara när de kommer utomlands och får sprit i kroppen, det är ju självaste faan! Att vi inte kan bli bättre.

men det är väl som det klassiska ordspråket:
När spriten går in, går vettet ut...

Nu kanske ni tycker att jag är en jäkla moralkärring, i detta fallet så är jag en.
Mina föräldrar lärde mig en sak, att ta seden dit du kommer, visa en uppskatting och vörnad över vad du får se i landet, men håll dina tankar för dig själv om det är något du inte tycker om. Detta har alltid följt mig, några enstaka gånger har man förvisso varit ett rötägg, då jag har alltid gått tillbaka och bett om ursäkt för dåligt uppförande.

Om så vore att någon som inte samtycker, till vad som sagts här och nu, så tar jag den diskutionen här...

Jo-Be"bad boy"

"Bond " sa:
Lite underligt att an köper lght/hus om man bara använder den 1 mån/år. :eek:

Men men, det kanske inte drabbar någon fattig ;D
Det är kompisens svåger som äger och har byggt lägenheterna (Blev inflyttningsklara i December), och polarn fick lägenheten till ett pris som var skamligt lågt.
Han ska om några år bosätta sig i Thailand utanför BKK, och ska ha lägenheten för semester ändamål, och låna ut den till släkt och vänner från Sverige och Thailand.

Lägenheterna ligger, vad jag förstår intill något kunglig residens. Så där finns vakter dygnet runt.

Hej svejs igen.Nu efter att ha vart i Pattaya på nyår och uppleft en gigantisk fest med de största banden/artisterna såsom Bird,big ass,Da endorphine,Instinct,Potato,Zom amara...etc
Vilken show alltså..!!!!

och numera befinner vi oss i Bangkok så tänkte jag just reflektera över detta svenska griseri...Som jag nämt tidigare så beter sig svenskarna bättre i Pattaya märkligt nog av den erfarenhet jag har och även denna gång på nyårs afton var det otroligt städat och trevligt överallt i Pattaya.Sen om de är för att de är så många andra städade?..människor som befinner sig där eller för att inte svenskarna vågar ?..ta plats de vette tusan....MEN...

Jag har aldrig sett så många ryssar som denna gång....Jag vet att den ryska maffian styr delar av Pattaya men detta var nästa som att besöka Moskva och antagligen var det massvis med anhöriga till dessa där...:)..Dock så var dom också skötsamma och välklädda som sig bör.
Så vi får väl vara goda ambassadörer och visa hur man ska och kan bete sig trots etyl innanför västen men jag hoppas verkligen att LÅNG strumpor till sandaler kommer att försvinna.....DE...ÄR ..TYPISKT SVENSKT...De finns 4 par strumpor för 100 baht precis överallt som har kort skärning samt är mycket tunnare så de inte blir så varmt för de som måste ha dessa

Jag kom på en bra slogan till en restaurang som också passar in med Thailand. S/P är ju känd och har god mat och här kommer de: Smile and Pay and go away....=S/P =Thailand....:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
4 K
Anonyma
A
A
Svar