Erica [red]

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
hej hej alla...såg att det är inte bara jag som vill ha sitt namn på tahiländska:) så ja undrar hur man skriver Erica på thailändska??Och likadant Andreas och Shiva??ha dte bra alla...e jätte tacksam för svar :) :thumbsup:

S

Shaowpanyaa

Gäst
Re: Mitt namn på thailändska??

""_puma_flikkan_" " sa:
hej hej alla...såg att det är inte bara jag som vill ha sitt namn på tahiländska:) så ja undrar hur man skriver Erica på thailändska??Och likadant Andreas och Shiva??ha dte bra alla...e jätte tacksam för svar :) :thumbsup:
เอริคา Erica

อันเรียส Andreas

ชีวะ Shiva

A

Anonym

Gäst
Hej,
Shaowoanya, du glömde ด i Andreas. Sedan är det ju det ständiga problemet om man vill att det ska uttalas på svenskt eller engelst vis. Andreas som du skrev blir ju engelskt. När det gäller Erika vill jag ha lång vokal på "ri" och kort på "ka", så mitt förslag är:

Erika = เอรี่คะ

Andreas = อันเดรอัส

Shiva är bra som det är.

Hälsningar John-Lennart

S

Shaowpanyaa

Gäst
""John-Lennart Andersson" " sa:
Hej,
Shaowoanya, du glömde ด i Andreas. Sedan är det ju det ständiga problemet om man vill att det ska uttalas på svenskt eller engelst vis. Andreas som du skrev blir ju engelskt. När det gäller Erika vill jag ha lång vokal på "ri" och kort på "ka", så mitt förslag är:

Erika = เอรี่คะ

Andreas = อันเดรอัส

Shiva är bra som det är.

Hälsningar John-Lennart
Hej John-Lennart, :wai:

Jag glömde inte alls D i Andreas,men tyckte att uttalet blir bättre utan, för Thailändare uttalar konsonanterna D+R tillsammans i
อันเดรียสpå ett dåligt sätt,eller hur? :D

M.V.H.
Shaowpanyaa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Topp