Ett Blandat Asien bildtråd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag har nu fått tag i ett antal fotoalbum som börjas omkring 1990 tror jag. det är inte mina foton så jag vet inte själv vart bilderna är tagna, kanske nån annan snäll forumsmedlem vet och känner igen några av platserna. Det enda jag vet är att bilderna är från Thailand, Singapore, Malaysia ev kan det vara nåt från Burma också.

skanna0001.webp

Här är 2 bilder till som jag inte har en aning om vart dom är tagna, så hjälp till nu ni som vet eller det räcker med att ni tror. Alla inlägg är bättre än inga, kan vara kul att veta vart den "hemliga" fotografen har varit.

skanna0003.webp

skanna0004.webp

Detta kommer att ta lite tid för jag måste scanna alla bilderna. Men här är 2 till så länge.

skanna0005.webp

skanna0006.webp

"Kycklingen " sa:
Detta kommer att ta lite tid för jag måste scanna alla bilderna. Men här är 2 till så länge.
Översta bilden är från ett tempel i chinatown i Singapore, det fanns en häftig matmarknad precis bakom templet

Nr 5 och nedåt är från Singapore. 5:an är ett hindutempel i Little India, sen är det ju linbanan från Mount Faber till Sentosa Island.

Mycket fränt med alla gamla bilder, kyckling tacka den hemliga fotografen för att har tillåtelse att lägga upp bilderna. :)

Haha kul bild b-tung :)

Fina bilder Kyckling

Vad är oddsen att lyckas få med två så här svindyra nummerplåtar på samma bild? Måste vara riktiga höjdare i bilarna / G

identical-license-plates.webp

Bild 1. Handmålade tyger ifrån Malaysia.
Bild 2. Snabbåtar i Malaysia.
Bild 3. Asiens längsta bro från Penang till Malaysias fastland 13.5 km.
Bild 4. Väg i Malaysia.

skanna0004.webp

skanna0005.webp

skanna0006.webp

skanna0007.webp

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar