Extrem hetta

Detta är den varmaste april som någonsin uppmättes i Filippinerna och inget regn på två månader.
Många områden är utan vatten då brunnar och resorvoarer är tomma.

Vi ligger i snitt 4 grader högre än normalt. Upp till 36° i skuggan.
Heat index på 40°
Att öka farten med motorcykelen blir bara värre.

Detta är den varmaste april som någonsin uppmättes i Filippinerna och inget regn på två månader.
Många områden är utan vatten då brunnar och resorvoarer är tomma.

Vi ligger i snitt 4 grader högre än normalt. Upp till 36° i skuggan.
Heat index på 40°
Att öka farten med motorcykelen blir bara värre.
Skulle gärna ta emot ”överskottet” i Sverige :)

Var i Phuket Januari Februari och Mars och var dom 3 varmaste månader jag varit med om där nere sedan 2009 Även December var ovanliga varmt sa dom som var där nere Men var skönt Älskar när det är runt 38 grader ute

Sambons mamma och syrra med barnbarn är och plaskar i våran pool.
Var tydligen 40 grader där idag.
43 grader i Khon Kaen igår vad jag såg, Körde upp med hojen samt polarn som skulle göra första servicen på Triumph, Körde upp kl 07 am och körde hem kl 2 PM , kan säga att det var så där lagom hett om öronen Hahaha. Men ganska normalt för denna tid på året anser jag som inte är miljöaktivist

Hahaa, 52 grader, var hittar du detta i texten, 48 grader varnas det för att det kan bli. , Fablar igen naturligtvis. 42 igår i Isaan ,
Här är texten,

I Thailands huvudstad Bangkok är värmeindexet uppe på nivån ”extremt farlig” – över 52 grader.

Värmeindex är en beräknad kombination av temperatur, luftfuktighet, vind och molnighet, när den går över gränsen utsätts kroppen för uttorkning och fler skadliga effekter.

Google maps har en funktion där man ser aktuell temperatur på olika platser.

Screenshot_20240425-132908_Maps.jpg
Screenshot_20240425-133007_Maps.jpg
Screenshot_20240425-133056_Maps.jpg

I Surin har jag inte sett mer än 42 grader på en månad. Dock har jag sett "känns som 48" i apparna. Några 52 har jag inte sett eller märkt att det var. Varmt ja, men inte 52.

Senast ändrad:
I Surin har jag inte sett mer än 42 grader på en månad. Dock har jag sett "känns som 48" i apparna. Några 52 har jag inte sett eller märkt att det var. Varmt ja, men inte 52.
Det är fortfarande vissa som tror att det ÄR 52 grader varmt i Thailand, de sitter oftast i Sverige och fryser. Det är helt enkelt inga 52 grader. Hur mycket de än läser på internet.

Vi hade 41 i Chang Mai med torr skön värme och 35-36 som mest vid havet med den sköööna havsbrisen.....

Det är fortfarande vissa som tror att det ÄR 52 grader varmt i Thailand, de sitter oftast i Sverige och fryser. Det är helt enkelt inga 52 grader. Hur mycket de än läser på internet.

Vi hade 41 i Chang Mai med torr skön värme och 35-36 som mest vid havet med den sköööna havsbrisen.....
Och du verkar fortfarande inte förstå ”känns som”, helt otroligt :rolleyes:

Tillbaka
Topp