A
Anonym
Gäst
Hej, mitt namn är Therese och jag skall snart påbörja min rundresa, vilket till stor del kommer spenderas i Thailand. Jag är extremt allergisk mot jordnötter och har två gånger fått begynnande fatala reaktioner pga detta. Har sett att flera önskar översättningar på detta område, men jag skulle vara tacksam för en egen översättning.
---------------------
Denna patient (Therese) är extremt (dödlig) allergisk mot nötter, speciellt jordnötter. Och får inte förtära några födoämnen där jordnöt eller andra nötter ingår.
Rengöring av kökredskap såsom pannor, knivar, skålar, skärbrädor och kastruller är väldigt viktigt. Minsta spår av jordnötter eller nötter skulle framkalla en allvarlig allergisk reaktion som kan ha dödlig utgång.
Maten får inte innehålla;
cashewnötter, hasselnötter, mandel, valnötter, paranötter, pecannötter, pistagenötter eller jordnötter.
Och ska inte ha tillagats med;
Jordnötsolja eller jordnötssmör.
Tack på förhand för ert tillmötesgående
------------
Slut på Översättning
Skulle vara ytterst tacksam om någon kan hjälpa mig med detta.
Jag behöver motsvarande översättning på såväl Indonesiska och Malaysiska, och är tacksam för tips!
Ha det Bra ;D
/Therese
---------------------
Denna patient (Therese) är extremt (dödlig) allergisk mot nötter, speciellt jordnötter. Och får inte förtära några födoämnen där jordnöt eller andra nötter ingår.
Rengöring av kökredskap såsom pannor, knivar, skålar, skärbrädor och kastruller är väldigt viktigt. Minsta spår av jordnötter eller nötter skulle framkalla en allvarlig allergisk reaktion som kan ha dödlig utgång.
Maten får inte innehålla;
cashewnötter, hasselnötter, mandel, valnötter, paranötter, pecannötter, pistagenötter eller jordnötter.
Och ska inte ha tillagats med;
Jordnötsolja eller jordnötssmör.
Tack på förhand för ert tillmötesgående
------------
Slut på Översättning
Skulle vara ytterst tacksam om någon kan hjälpa mig med detta.
Jag behöver motsvarande översättning på såväl Indonesiska och Malaysiska, och är tacksam för tips!
Ha det Bra ;D
/Therese