Få barn i Thailand

Perry72

Medlem
Tipps till alla män som väntar barn med en thailändska i Thailand, gifter innan ungen kommer ut. Måste nu tillbringa sommaren i thailand för att ordna ett faderskapsintyg vilket en advokat lovat ordna för 50 K baht. Trodde pojken kunde åka hit på besöksvisum men Migrationsverket anser han är svensk och ger inget visum. Skatteverket lämnar inte ut pass utan faderskapsintyg som tar ca 60 dagar att få från domstol i Thailand.

Det kan bli riktigt dyrt om man inte är gift, men roligare kan man ha än att sitta och vänta på intyg

... och är man gift är det ju självklart att barnet är ditt ... men är man inte gift ska det bevisas även att man säger att det är mitt ... jajaja ... måste väl iofs dra gränsen någonstans!

Tipps till alla män som väntar barn med en thailändska i Thailand, gifter innan ungen kommer ut. Måste nu tillbringa sommaren i thailand för att ordna ett faderskapsintyg vilket en advokat lovat ordna för 50 K baht. Trodde pojken kunde åka hit på besöksvisum men Migrationsverket anser han är svensk och ger inget visum. Skatteverket lämnar inte ut pass utan faderskapsintyg som tar ca 60 dagar att få från domstol i Thailand.

Du verkar ha fått ett högt pris. Kan nog vara idé att kolla med fler advokater om du inte redan gjort det. :)

Varför skall modern göra dna test finns det några tvivel om att hon är mamma så är det verkligen något skumt 5555.

Du har alldeles rätt!!
Dom hanterar det på detta sätt, kanske en liten blåsning för att ta mer betalt.Dom erbjuder en paketlösning.
Sedan kanske det inte är den riktiga mamman, som kommer, och dom skriver ut intyg efter provet, där dom anger moder och fader.

Hon har fått tid för UT intervjun 11 augusti. Måste faderskapet var fastställ innan?
Det kan jag inte tänka mig att det måste, men däremot så lär ert ärende bli liggande hos migrationen tills alla papperen är inskickade till dom, då dom gör inget innan dom fått in alla papper dom vill ha. Men dom lär skicka ett brev med posten när ni fått en handläggare tilldelad er och det är hon/han som avgör vilka papper/uppgifter som ska skickas in.

Jag betalade 8.000 Baht till advokat i vintras.
Sen skulle samordningsnumret ta 6-7 veckor och efter 3 veckor hade vi det.
Svenska passet skulle ta 3 Veckor och efter 2 veckor kunde vi hämta ut det på Ambassaden i Bangkok.
Varför samordningsnummer och inte personnummer? Fick du svenskt pass på samordningsnummer?

Jag betalade 8.000 Baht till advokat i vintras.
Sen skulle samordningsnumret ta 6-7 veckor och efter 3 veckor hade vi det.
Svenska passet skulle ta 3 Veckor och efter 2 veckor kunde vi hämta ut det på Ambassaden i Bangkok.
Vilka papper visade du domstolen och hur lång tid tog det att få ut faderskapsbeviset.

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
5 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp