Få upp klassisk Thailändskt dörr lås som låsts innifrån.

A

anonymous

Gäst
Ungen stängde ena dörren igår med knappen intryckt så nu är dörren in till ena toaletten låst.
Någon som vet hur man kan få upp dörren på ett smidigt sett utan att göra någon skada på dörr eller lås?
20170725_121218.jpg
20170725_121207.jpg

Har varit med om det i exets hus, en Thaikille kom och dyrkade upp det med en bit ståltråd eller gem kanske det va, såg enkelt ut, men han va väl van antar jag.

Råkade ut för att fjädern i låset gick av när jag va på toa.
Inga verktyg el dyl på min sida och ett fruntimmer med tummen mitt i handen på andra så blev att kicka ut nedre dörrspegeln.
Kostade 500 baht att få lagat inkl sprutmålning av hela dörren, där är Thai jäkligt bra när det kommer till såna grejer.
Nu för tiden stänger jag aldrig toadörren helt.

Detta funkar bara om det är en stor springa för då är inte kolvspärren aktiverad
Så du hade tur Jonas

Detta funkar bara om det är en stor springa för då är inte kolvspärren aktiverad
Så du hade tur Jonas
Jo den är aktiverad, kolvspärren följer ju med om man trycker på kolven, gör den på alla dörrar här i huset iallafall och någon stor springa var det inte fick kämpa lite innan det gick att få imellan kortet.
Men du kanske har en annan låstyp?
20170725_193650.jpg
20170725_193653.jpg
20170725_193655.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Jo den är aktiverad, kolvspärren följer ju med om man trycker på kolven, gör den på alla dörrar här i huset iallafall och någon stor springa var det inte fick kämpa lite innan det gick att få imellan kortet.
Men du kanske har en annan låstyp?
20170725_193650.jpg
20170725_193653.jpg
20170725_193655.jpg

Det är nog så att om kolven inte går in i låset hela vägen så aktiveras inte spärren

Jag fick upp dörren iallafall och det var ju bra, jag fann lösningen på youtube ;)
Men borde man ju kunna kommit på själv så många trappuppgångsdörrar man öppnat på det viset i sin ungdom när vi ville in och värma oss någonstans eller man glömt nyckeln och skulle hem ;) ÅLDERN 55555.

Klart att du kan när dörren är öppen då akiveras inte sprren som är en liten pigg som sitter på sidan av kolven den skall ta i kanten på kistan då dörren är stängd o låsa kolven

Klart att du kan när dörren är öppen då akiveras inte sprren som är en liten pigg som sitter på sidan av kolven den skall ta i kanten på kistan då dörren är stängd o låsa kolven
Men du ser väl att den lilla piggen följer med när kolven trycks in både på fotona och på videon?
Det är möjligt att det är fel på mina dörrar men jag förstår inte vad du menar, piggen är ju lika lång som kolven och är dörren låst när jag har den öppen så är ju dom båda fullt ute?
Som sagt var upp gick den precis som det visas på videon där jag fick tipset ifrån.

Eller nu förstår jag nog va du menar men piggen låser sig inte om jag håller ett tryck mot den så är väl fel på dörrarna då ?

Då är ju nästa frågeställning hur man bo med dörrar som är innåt-gående in både badrum, toaletter och sovrum?

Det är en standard som är olaglig i nästan hela världen.
Blir det brand eller kris så ska man kunna ”sparka” ut en dörr.

Är det inte utåtgående dörrar så får dom inte låsas alls för mig.
Alla dörrar måste vara utåtgående i min värld

Liknande trådar

K
Svar
0
Visningar
1 K
Krilla
K
A
Svar
0