Fadderbarn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Gazton

Gäst
Blev glad då jag upptäckte att det är fler än jag som har fadderbarn :thumbsup: All heder till er :wai:

Jag har ett fadderbarn i Brasilien, hon heter Anna och är 10 år. Känns bra att göra något , om än så litet

Min lilltjej i Indien som är 3 år bär namnet Abhanjali Dash .... och av bilder och brev jag fått om henne , så verkar det vara en riktig friskus :D
Blev inspirerad när vi var till Vietnam och hälsade på kompisens fadderbarn , och fick se hur bra dom kunde få det för ynka 200:- i månaden.

Jag har inget fadderbarn som ni.
Jag träffade en kille i CM -94, vi började brevväxla med varandra, sen träffades vi 1-3 dagar varje gång vi åkte dit på semester.
Åren gick och killen träffade en tjej som han gifte sej med.
År 2000 fick dom sin son.
Den grabben har jag varje år skickat en peng till födelsedag och en paket med julklappar till julen.
När "Peace" skulle börja skolan så har jag bidragit med terminsavgiften, jag fortsätter med det ett antal år till.
Nu får han ingen peng när han fyller längre för jag ger det till skolan istället, men han får fortfarande sin julklapp när det tiden är.
Jag har fortfarande då självklart kontakt med pappan via mail, jag har inte träffat familjen på flera år nu men kontakten är fortfarande lika bra som -94.

Jag hade Gazton och Arnold, hon är vuxen nu 24 år.

Tyvärr strulade det med hennes skolgång, då pressen från framförallt föräldrarna antagligen blev för stor. Hon var tvungen att sluta efter 6 år i skolan. Hon bodde ju i hemmet och inte på något barnhem eller liknande.

Tyvärr är det ju så många orsaker till att det ibland inte funkar. Barnen måste hjälpa till hemma, samla lump, tigga, eller på annat sätt bidra till försörjning, sen också att hon är flicka gör ju inte saken bättre. Flickor skall ju inte gå i skolan eller arbeta utan sköta hemmet. De var eller är mycket fattiga, var och hälsade på dem i deras hem flera gånger, ett skjul upprest mot en vägg av korrigerad plåt.

Sponsringen gick ju ut på att betala skolgång och inget annat, man fick inte ge annat, men det sket jag i. Jag gav dem alltid RS 5000 varje gång jag kom och så gick vi på shoppingrunda, så mamman kunde köpa husgeråd och tyger till saris mm. Risken med det är ju att det kan skapa avundsjuka bland andra utsatta och fattiga i deras närvaro, så det är inte alltid av godo att ge presenter mm, svår balansgång.

Svårt också att kunna fortsätta hålla kontakt då ICCW inte längre har hand om Jayarani som hon heter. De har ju ingen telefon, dator eller adress dit jag kan skicka brev, allt gick ju genom ICCW förut, så jag var tvungen att ge upp.

Jag hade stora planer för henne, men tyvärr gick det inte och det gör mig ont, efter det fick jag lite kalla fötter, nu har jag ju min flickvän och hennes två döttrar att koncenterar mig på, men inte otroligt att jag i framtiden komer att skaffa mig ett fadderbarn igen.

Kommer lägga ut bilder på Jayarani i min bildtråd senare. Jayarani betyder Stor Drottning Jaya=stor och Rani=drottning.

Mvh Peter :wai:

Sanate Samake heter vårat fadderbarn hon blir i år 13 år. Hon är från Bamako i Mali.

Har själv inget fadder barn men ja sponsrar min frus ena systers 2 barn me skolan
o så e ja på barn avdelningen på sjukhuset o ger dom lite leksaker o sådant varje gång vi e nere

Det är precis samma sak för mig. Jag har, ända sen vi träffades, tagit hand om och skickat pengar till frugans två barn. Nu har dom en pappa på riktigt, tidigare fanns han bara på papperet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp