Familjetråden Ubon

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ubon

Forumveteran
6 veckor kvar av kyla mörker snö is byter jag snart mot 11 veckor,
här gäller fria gissningar, ledtråd Ubon Rhatchatani

Ha det gott

Ubon
 
Jag vet vem du är.. fan va gott det låter Ubon.. vi räknar med täta rapporter samt bilder från din resa../Ulle
 
Stämmer puzzlet så lyser det nog åt det hållet i Februari månad, med reg. i Amphur
munkapartyt får vänta ett tag, allt kan hända under resans gång.

Ha det gott

Ubon
 
Med facit så är svaret inte svårt..........

Amphur Khamkhueankaeo Yasothon province

Ha det gott

Ubon
 
Stort LYCKA TILL, Ubon. Jag kan lova dig att munkapartyt är en upplevelse som jag aldrig kommer att glömma.


Berralund :wai:
 
Trevligt Ubon! Hoppas allting går väl för dig.
Ska inte till Ubon Ratchathani förens april.


Stort lycka till! :wai:
 
testar. allt på nya forumet är nytt

Flower 010.jpg


En kompis 008.jpg
 
:clap_tranparent: :clap_tranparent: :clap_tranparent: Härliga bilder

Starta gärna en egen tråd med dina fina bilder... Vi Älskar bilder frå Thailand
 
näe, fattar jag släktskapet rätt så är det 2 farbröder som bor i detta hus, den ena bor med sin fru i huset samt 2 ungar som jag tror är deras, den andre äldre brodern bor i skjulet till höger, Damen kallar honom för 3-leg man, har ett ben och 2 kryckor, brukar knalla flera gånger till (konsum) hålet i väggen, där kan man tydligen inhandla whisky per glas, han brukar bli lulligare för varje gång han kommer tillbaka, den andre brodern kallar jag för "watermelona sellerman" han åker dagen innan och plockar wattenmeloner som han säljer morgonen efter på morgonmarknaden, handlade några gånger av honom, mellanstor melon 15 Bath, detta är tydligen den enda inkomst som dom har, tror inte affärerna går så värst bra.

Kortet är taget från Damens hus

Ha det gott

Ubon

Carport 017.jpg
 
näe, inte mitt hus, Damen äger huset, men jag får tydligen bo där när jag är på besök........ :nod:

Grannhuset som bebos av ett äldre par, vad jag förstår så är i vart fall den ena lärare.

Ha det gott

Ubon

Grannhuset 018.jpg
 
Grannhuset, för stort och 2 plan, diggar nog mera enplan, anser att jag är inte född till att
springa i trappor, som Damens hus enplan och ingen källare, perfekt, kanske lite stort,
4 rum å kök.

Ha det gott

Ubon

Livingroom 005.jpg
 
Vad skrev jag?

som Damens hus enplan och ingen källare, perfekt, kanske lite stort,
4 rum å kök.

Ha det gott

Ubon

Paradise uppbird 025.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp