Far och flyg med Lung Nok

Lung-Nok

Aktiv medlem
Det är hög tid att flytta för alla fåglar och Lung Nok tänkte som vanligt haka på. Om allt fungerar och går som det ska så kommer rapporter i denna tråd fr o m 22 oktober.

24-1093 Lönn, Hille.jpg

I tankarna är Lung-Nok redan i Thailand.
De sista förberedelserna inför resan slutförs och vi tar en bit mat på stans trevligaste hak.
Planer dras upp. Snart är han i landet där vi alla vill vara när löven faller och temperaturen sjunker här hemma.
Ses i Bankan i december.
20241019_134102.jpg

I tankarna är Lung-Nok redan i Thailand.
De sista förberedelserna inför resan slutförs och vi tar en bit mat på stans trevligaste hak.
Planer dras upp. Snart är han i landet där vi alla vill vara när löven faller och temperaturen sjunker här hemma.
Ses i Bankan i december.
20241019_134102.jpg

Där TRIVS ni?

Enis

24-1117 Thaiplan på Arlanda.png

Eftersom Lung Nok flyger lika bra som en pingvin så tog han hjälp av den här maskinen för att ta sig till Thailand.

PSX_20241024_174800.jpg

Någon slags djurutställning pågick på Market Village i Hua Hin.

PSX_20241024_053002.jpg

Den här charmiga surikaten tillhörde de mera udda inslagen.

PSX_20241024_055538.jpg

Till all lycka verkar det mesta av regnandet vara över, men att det öst ner en hel del, även i Hua Hin, ger den här bilden bevis på.

Har tagit mig till Chiang Mai. Den ovanligt höga värmen för årstiden fortsätter, 30+.

24-1127 Bråte vid gångbron över Ping CHM.png

Spåren efter höstens stora översvämning städas bort snabbt, men än flyter bråte i Ping river och fastnar i bropelarna.

24-1128 Linje efter översvämningen CHM.JPG

Än har man inte hunnit måla över alla märken efter vattnet och på gatan mellan floden och busstationen hade vattnet stått knähögt.

24-1129 Målning efter översvämningen, Tapae Rd CHM.jpg

....men man målade ihärdigt på i värmen och snart ser allt ut som vanligt igen.

24-1138 Grafitti, katt CHM.jpg

Lite ny grafitti har också dykt upp sedan jag var i stan sist. Kaktusarna är inte målade.

Håller mig fortfarande inom Chiang Mai-provinsen, men har flyttat till Fang. Första gången jag besökte orten var för 10-12 år sedan. Resorten, där jag då bodde, kostade 350 Baht för ett rum och de håller fortfarande exakt samma pris.

24-1141 Eldning pågår, Fang CHM.jpg

Dessvärre har man redan börjat elda här så luften lär bli usel även i år....tyvärr...

24-1145 Vid Wat Phrabat U-Dom, Fang CHM.jpg

Turisttemplet nr 1 är Wat Phrabat U-Dom.

24-1147 Skylt, Bird's bar, Fang CHM.jpg

Det här borde ju vara Lung Noks (Farbror Fågels) stamställe, men det var stängt.

24-1149 Gammal butik, Fang CHM.jpg

En gammal hel-analog butik. Betydligt charmigare än alla dessa nya affärer med QR-koder överallt.

24-1150 Blommor och bänk, Fang CHM.jpg

Slå er ned och vila på bänken bland blommorna.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar