Faranger med bar överkropp retar jag mig på

 
Ja på landet är det ok och på en och annan strandrestaurang.
Men jag undrar om ens du skulle gå in på KFC eller ens Mc Donald’s med bar överkropp eller shoppa på Intersport halvnaken…oavsett hur naturligt det är med hud.
Du hade nog troligen höjt på ögonbrynen i fall det stod en naken man och tog din beställning på Pizza Hut, eller?
I Sverige så skulle jag kunna tänka mig. Absolut inte i Thailand. Min tid på en semesterresa är för viktig för att riskera tillbringa eftermiddagen på polisstationen.
 
I övrigt så är det något som resebolagen borde informera om att det är olagligt att gå runt med bar överkropp i Thailand. Tvivlar på att de flesta som beter sig så inte är medvetna om att Thais har en tuffare inställning till sånt.
Om de var informerade om att de kunde bli insläpade till en polisstation och sitta där en halv dag så skulle nog betydligt färre bete sig så. Fast många kanske sticker till en polisman tusen Bath i handen för att slippa betala femhundra på polisstationen.
Olagligt att gå runt med bar överkropp?
Menar du tjejer?

/ SatanG
 
Olagligt att gå runt med bar överkropp?
Menar du tjejer?

/ SatanG
Har hört att det finns många lagar i Thailand som av polisen bara tillämpas efter behag. Men det var visst någon artikel i Bangkok post för några år dan om den lagen. Det är från den artikeln som jag har fått fram bötessiffran 500 Bath.
 
I Sverige så skulle jag kunna tänka mig. Absolut inte i Thailand. Min tid på en semesterresa är för viktig för att riskera tillbringa eftermiddagen på polisstationen.
Hej

Det riskerar du nog möjligtvis i tempel, i närheten av kungapalats och på besök hos statliga myndigheter, men inte ens där är jag säker på att du får mer än en tillsägelse.

Men man kan nog räkna med att få ett sämre bemötande hos myndigheter, vid ett bokat möte på en bank, på universitet och skolor m.m om man är sjaskigt klädd, där finns det nog fortfarande dom som anser att det är respektlöst.

Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
Men man kan nog ofta riskera med att få ett sämre bemötande hos myndigheter, vid ett bokat möte på en bank, på universitet och skolor m.m om man är sjaskigt klädd, där finns det nog fortfarande dom som anser att det är respektlöst.

Helt riktigt.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
1 K
anonymous
A
A
Svar
36
Visningar
4 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp