Rätt och fel Farangs beteende i Thailand

 

Einar

Forumräv
Det er ikke alle faranger som kan oppfore seg respektabelt i Thailand , Dei har gamle uvaner frå hjemlandet , som dei tar med seg i Thailand . Som her på fotoet , han sitter med beina på bordet , det tar ikk
423554263_10227166003553109_2839561361599596717_n.jpg
e seg ut i Scandinavien heller .
 
Når pademien blei spredd i verden , var dei noye her i Thailand med munbind og spritflaske til å vaske hendene med ,Og alle ofentlige plasser var det påbudt med munbind , som Kjopesenterna ,Hospital , ofentlige kontor m .m Her i Bangsaen var det en svenske som heile staden prata om . Han gjekk på kjopecenteret Lemtong uten munbind og hosta og spytta på gulvet . Vakten snakka til han på engelska ,men han svara på svenska , Etter ei lita stund blei han fjerna av polisen, meir veit jeg ikke , Sansynligvis fikk han en stor bot å betale .
 
Hej

Sunt förnuft räcker ju långt i Thailand också men det finns ju saker som väcker extra stor anstöt där och det bör man nog sätta sig in i och försöka undvika.

Mvh isan lover
 
Ja fötterna sägs vara nåt man skall hålla på marken i Thailand.
Men samtidigt så ser jag frugan med fötterna på bordet hemma och lite överallt som anses olämpligt.
I byn har dom både röv och fötter på bordet.
Där sitter dom och äter, när dom inte sitter och äter där så är det annan aktivitet och det springs och hoppas på bordet.
Uppe på bordet är den centrala samlingspunkten i huset dagtid.

received_771263317862773.jpeg


FB_IMG_1697517956954.jpg
 
Ja fötterna sägs vara nåt man skall hålla på marken i Thailand.
Men samtidigt så ser jag frugan med fötterna på bordet hemma och lite överallt som anses olämpligt.
I byn har dom både röv och fötter på bordet.
Där sitter dom och äter, när dom inte sitter och äter där så är det annan aktivitet och det springs och hoppas på bordet.
Uppe på bordet är den centrala samlingspunkten i huset dagtid.

received_771263317862773.jpeg


FB_IMG_1697517956954.jpg
Hej

Nu är det ju i.o.f.s inte ett vanligt bord utan ett lågt bord byggt för att sitta, ligga och äta på m.m, så det är inte riktigt jämförbart med vår typ av bord och även på dina bilder finns det ingen som riktar fötterna rakt mot någon annan.

Mvh isan lover
 
Hej

Nu är det ju i.o.f.s inte ett vanligt bord utan ett lågt bord byggt för att sitta, ligga och äta på m.m, så det är inte riktigt jämförbart med vår typ av bord och även på dina bilder finns det ingen som riktar fötterna rakt mot någon annan.

Mvh isan lover
Nä för jag hade bara dom 2, annars sitter dom hur som helst på det bordet och det mesta händer där på dagen.
Vilket som där går man och fiser på där man äter.
 
Nä för jag hade bara dom 2, annars sitter dom hur som helst på det bordet och det mesta händer där på dagen.
Vilket som där går man och fiser på där man äter.
Ja det där är faktiskt något jag reagerade över när jag kom ner till byn första gången. Jag gillar inte att sitta vid ett lågt bord eller på marken så jag var tacksam över mitt eget normala bord där frugan också brukade sitta. För griseriet som kunde förekomma vid det andra bordet ville jag hålla avstånd till. Man fes kanske inte under måltiden men under resten av dagen var det mer eller mindre ohämmat. :eek:
 
Jeg har sett frå fester vi har i Bangsaen , att dei frå Isaan har en uskikk og sitter på bordet vi har mat på og sitter og spiser . se foto -

P1050304.jpg


P1050280.jpg


P1050303.jpg
 
Jeg har sett frå fester vi har i Bangsaen , att dei frå Isaan har en uskikk og sitter på bordet vi har mat på og sitter og spiser . se foto -

P1050304.jpg


P1050280.jpg


P1050303.jpg
Hej

Det är en självklarhet i stora delar av landet och bordet är lågt och tillverkat för att sitta och äta på, ligga och vila, tillreda mat och använda till lite allt möjligt, dom flesta använder ju inte höga bord med stolar runtom som vi västerlänningar gör och som är vanliga på restauranger.

Mvh isan lover
 
Hej

Nu är det ju i.o.f.s inte ett vanligt bord utan ett lågt bord byggt för att sitta, ligga och äta på m.m, så det är inte riktigt jämförbart med vår typ av bord och även på dina bilder finns det ingen som riktar fötterna rakt mot någon annan.

Mvh isan lover
Hon till vänster riktar fötterna mot den som fotograferar, hur kan du missa de?
 
Hej

Det är en självklarhet i stora delar av landet och bordet är lågt och tillverkat för att sitta och äta på, ligga och vila, tillreda mat och använda till lite allt möjligt, dom flesta använder ju inte höga bord med stolar runtom som vi västerlänningar gör och som är vanliga på restauranger.

Mvh isan lover
Jepp, hundkoja och hönsgård, det finns ju anledningar varför en del inte äter maten som tillreds på de borden.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp