fiskmassage

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
är det ngn som testat på fiskmassage

nuad plaa..`?

jag såg ngt om detta på tvn innan vi reste iväg. blev tillfrågade på kao san om vi inte ville testa. vi sa nej men en kväll i kao lak blev det så i alla fall.
det var sjukt kul. vi skrattade så vi tjöt i början. det kittlade inte lite. vi satt där i 20 min. kommer inte ihåg vad vi betalade. jag vet att jag prutade på thai o att det gick bra bara vi inte sa ngt till de andra som satt där..
vi filmade lite därifrån o där kan man åter konstatera hur kul det var när man hör gapskratten.
set var faktiskt ganska skönt men ovant

Jag testade fiskmassage när jag var till Thailand för ca 1 månad sedan. Det är som du säger väldigt kittligt, men man vänjer sig efter ett tag. Satt där i 10 minuter och betalade 30 bath om jag minns rätt. Det var ett annat par som också tog fiskmassage, blev lite lugnare då och tänkte "äh, det kan inte vara så farligt!". Det var det inte heller, bara lustigt!

:wai:

Jag visste att Thailand är mycket för massage, men jag visste inte att de masserade fiskar också, eller att fiskar är kittliga :)

jepp, ska göra det imorgon och ta bilder på det. Dock så lär jag inte pruta då de bara kostar 40baht = 8.8kr .Att få ned de till 30 baht vore skamfullt prutande och pinsamt eftersom de rör sig om lilla 1 krona för mig. :wai:
Jag har sett de i Bangkok också men då kostade det "hela" 100 baht = 25kr
Dock så är de också otroligt lite för en kul stund och något orginellt..
Kanske en ide i Sverige med mörtar/aborrar som mumsar på svenska fötter!

jag minns inte vad priset var men klart över det ni snackar om. visst är det billigt ändå men är man ensamstående förälder o ska betala för tre personer så blir det snabbt pengar när man vill göra det ena o det andra. vi fick hålla i våra pengar men resan gick ändock på ganska många tusen för oss tre så kan man pruta lite här o där så gör då i alla fall jag det.

det var i alla fall en spännande o rolig upplevelse....

marianne

nuad plaa..`? , ingen aning va de är, men gillar
shingha bättre tror jag,
nuad plaa, kan någon översätta detta till thai

Nu så har vi vart och kört Fisk massagen.De var kittligt med de små fiskarna men de gjorde lite ont på vissa ställen med de större fiskarna.
Priset var högre nu efter invigningen av de nya köpcentret och hamnade på hela 150 baht för 30 min !!!,Billigare att köra 20 min resp 10 min om man ville.

Ps, att pruta tycker jag också om men väljer då att göra de på priser som är värt engagemanget.Dvs från 200 baht och uppåt då de lätt kan minskas med 50-1000 baht beroende på total summan och antalet.Då gör de stor skillnad när vi som familj är 5-9 st som far ut på äventyr.
Jag lovade ju att visa bilder så då var de bara att köra :wai:

Visa bilaga 1571

Visa bilaga 1573

Visa bilaga 1575

Visa bilaga 1577

Ops, glömde skriva att det INTE heter fisk massage utan fisk spa.

På thai heter det ร้านฟิชสปา = Fish spa
:wai:

då fick du betala ungefär som vi...
visst var det en märklig känsla. ömsom kittlande ömsom jobbigt.

kul i alla fall att ha testat

Med de lilla fiskarna var de faktiskt skönt och behagligt,men med de större så sög de mera och nafsade vilket gjorde lite ont och jobbigt på de ömma ställena på foten där skavsåren var.
Jo de var kul att testa något nytt.

Man vet ju aldrig förrens man har provat.Ironiskt att de vart dyrare här i den största "Thaistaden" än i Bangkok men de är på de finaste stället i centrum i så de var nog orsaken.Priserna jag nämde tidigare var under uppbyggnaden av ett extra plan vilket nog gjorde att de flesta priserna var låga.Dock så är matpriserna extremt låga. 30-40 baht för en lunch/middag!

Wanpen:jo de är bara för fötterna som tur är, för på resten av kroppen skulle jag INTE vilja ha de sugande och nafsande fiskarna,ca 7-9 cm var de!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp