Fixa boende i Jomtien (eller alternativ) 3 veckor i November

 

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Hallå!

Nu har jag varit fler gånger i Thailand än vad man rimligen kan hålla räkningen på. Alla turistgrejer är avklarade. Nu ska jag åka ner i November, 3 veckor denna gång för att koppla av och få lite avbrott i det svenska höst/vintermörkret. Finns inga måsten som ska klaras av. Ett tandläkarbesök kan väl vara lämpligt. Min TT hänger med såklart och jag har inget intresse av "rajtantajtan" på nätterna men tar gärna ett glas vin och ser solen gå ner i havet.

Jag söker ett ställe i Thailand som inte är så hysteriskt som man kan åka till ofta och förmodligen lite längre perioder så småningom. Jomtien har jag hört ska vara bra. Där har jag aldrig varit. Därför hoppas jag på att kunna få lite tips om bra ställen i Jomtien att bo på. Kan mycket väl tänka mig att hyra en Condo så vi kan sköta oss själva. Ni som gjort det och vet mer, kan ni tipsa mig?
 
Jomtien kan ju vara bra , där kan du käka Dansk , Norsk och Svensk mat , du kan även prata Svenska med ett flertal av dina grannar , vattnet är inte bättre än inne i själva Pattis kärnan , jag badar inte där , inte ens tårna. Annars finns massor av boende i Jomtien , jag glömde att du kan lätt förkovra dig i Ryska språket likaså , det är ju det övergripande språket i den delen :thumbsup::thumbsup::thumbsup:
 
Hallå!

Nu har jag varit fler gånger i Thailand än vad man rimligen kan hålla räkningen på. Alla turistgrejer är avklarade. Nu ska jag åka ner i November, 3 veckor denna gång för att koppla av och få lite avbrott i det svenska höst/vintermörkret. Finns inga måsten som ska klaras av. Ett tandläkarbesök kan väl vara lämpligt. Min TT hänger med såklart och jag har inget intresse av "rajtantajtan" på nätterna men tar gärna ett glas vin och ser solen gå ner i havet.

Jag söker ett ställe i Thailand som inte är så hysteriskt som man kan åka till ofta och förmodligen lite längre perioder så småningom. Jomtien har jag hört ska vara bra. Där har jag aldrig varit. Därför hoppas jag på att kunna få lite tips om bra ställen i Jomtien att bo på. Kan mycket väl tänka mig att hyra en Condo så vi kan sköta oss själva. Ni som gjort det och vet mer, kan ni tipsa mig?
Själv tycker jag Jomtien är ett tråkigt råtthål och skulle kollat på Pratumnak istället om du vill ha lugn och ro, soi 4 eller 5.
New Nordic kan du ju googla på där hyrs det ut på Pratumnak soi 4.
 
Sen har du Pratumnak soi Kasetsin (soi 1)
Min favorit gata bott i townhouse där.
Men det är Ryssområde, men dom bra ryssarna mer barnfamiljer och aldrig kännt nåt agg.
Men är man totalt avig mot Ryssar så skall man absolut inte hyra där om annat en riktigt fin gata som har det man behöver och är man inte handikappad kan man ta sig en långprommenad ner till Bali Hai.
Kozy beach ligger vid slutet av gatan och fina restauranger med uteterasser mot havet och Koh Larn.
Hade jag haft råd hade vi köpt hus där men priserna är lite over the top på Pratumnak.
Frågade grannen en gång när vi bodde på soi 5 va han skulle ha för sitt hus "48 miljoner baht".
Men mycket fina condon har dom i området, @nmax kanske har tips han skrev ju på forumet att han var där och kollade.
Soi 4-5 är Norrmännens del.
 
Sen har du Wong Amat och Naklua med om du vill ha lugn och ro.
Jomtien är ok om du gillar skitlukt och halvalkoliserade pensionärer typ ;)
Vissa skriver Pattaya och Jomtien som ett och säger sig veta hur det är i Pattaya när dom bott där, men enligt mig som boende här stor skillnad och åker bara till Jomtien om jag måste till immigration ;)
Och innan när Reine levde ta sig en halvspecial på Siambylla.
 
Hallå!

Nu har jag varit fler gånger i Thailand än vad man rimligen kan hålla räkningen på. Alla turistgrejer är avklarade. Nu ska jag åka ner i November, 3 veckor denna gång för att koppla av och få lite avbrott i det svenska höst/vintermörkret. Finns inga måsten som ska klaras av. Ett tandläkarbesök kan väl vara lämpligt. Min TT hänger med såklart och jag har inget intresse av "rajtantajtan" på nätterna men tar gärna ett glas vin och ser solen gå ner i havet.

Jag söker ett ställe i Thailand som inte är så hysteriskt som man kan åka till ofta och förmodligen lite längre perioder så småningom. Jomtien har jag hört ska vara bra. Där har jag aldrig varit. Därför hoppas jag på att kunna få lite tips om bra ställen i Jomtien att bo på. Kan mycket väl tänka mig att hyra en Condo så vi kan sköta oss själva. Ni som gjort det och vet mer, kan ni tipsa mig?

Söker du egentligen ett ställe i Thailand eller specifikt i Jomtien? :)

Utifrån det du skriver tror jag annars t.ex. Koh Kut, Kuiburi och Prachuabkhirikhan kunde varit mer intressanta. Lugnt och avslappnat utan fokus på nöjesliv.:)
 
Söker du egentligen ett ställe i Thailand eller specifikt i Jomtien? :)

Alltså en riktigt bra fråga.

Söker ett ställe i Thailand där man kan "bara vara". Helst inte mer än några timmar med bil från Bangkok. Inte en j*vla massa jobbiga touts. Inga fantasipriser på det ena och det andra. (Betalar inte 500 Baht för att åka lika många meter) Tillgång till riktigt thaikäk. Till sist vill jag kunna se solen gå ned i havet och det bör finnas en seven inom gångavstånd.
 
Alltså en riktigt bra fråga.

Söker ett ställe i Thailand där man kan "bara vara". Helst inte mer än några timmar med bil från Bangkok. Inte en j*vla massa jobbiga touts. Inga fantasipriser på det ena och det andra. (Betalar inte 500 Baht för att åka lika många meter) Tillgång till riktigt thaikäk. Till sist vill jag kunna se solen gå ned i havet och det bör finnas en seven inom gångavstånd.
Tänkte efter @suriya inlägg rekomendera kaen i Rayong ja va i fredags men var 5km till närmaste 7/11 och helt öde.
Dock en skandinavisk koloni, besökte 2 stycken skandinaviska village på Lördagen innan vi åkte hem men fanns ingenting på gångavstånd, fatta inte dom som bodde där.
Dom pizza på Pratumnak soi 5 har billiga fina rum kom jag på, min favorit pizzeria, 600 baht per natt, gångavstånd till stranden.
Ända är skall du till Pattaya eller Jomtien så ligger det inte på baht taxi rutten utan du får ta en egen för 200 baht.
Men många fina ställen/restauranger på gatan och inga livliga barer.
 
Restaurang soi kasetsin Pratumnak.

20180520_184023.jpg
 
Min favoritplats i Pattaya, bodde där 1 år och var vi än har flyttat sen dess så är det dit vi åker om vi vill ha en lten speciell dag, dit eller soi kasetsin, vi åkte till soi 5 senast idag och sonen gav ett rungande ja.
Soi 6 har en kvällsmarknad med som man kan gå och äta och ta sig en öl, tog med @brt666 dit och hans 2 söner och fick uppfattningen att han tyckte det var ok.
 
Booring, mina tips är ju lugnt liv men nära om man vill en dag ha hålligång.

Jag tänkte att poängen var att det skulle vara "tråkigt". :) Jag kan tycka att det är en fördel om underhållningen är lite mer på avstånd också, så att man får gå och längta lite innan och uppskattar det mer när det väl blir av.
 
Alltså en riktigt bra fråga.

Söker ett ställe i Thailand där man kan "bara vara". Helst inte mer än några timmar med bil från Bangkok. Inte en j*vla massa jobbiga touts. Inga fantasipriser på det ena och det andra. (Betalar inte 500 Baht för att åka lika många meter) Tillgång till riktigt thaikäk. Till sist vill jag kunna se solen gå ned i havet och det bör finnas en seven inom gångavstånd.

Du skulle kunna titta på området kring Dongtan Beach. Väldigt fina omgivningar 2 timmar från flygplatsen. Annars kanske Cha-Am och strax där innan kan vara något också?

EDIT: Ska kanske förtydliga att det är Dongtan Beach nere i Sattahip jag menar. :)
 
Senast ändrad:
View Talay Condos Jomtien känner jag flera som brukar hyra av.
Finns flera View Talay från 1,2,3 och uppåt.
 
Som sagt Jomtien, jag tror du kommer ångra dig.
Jag förstår dom som har en negativ bild av Pattaya om det är Jomtien dom hållt till på och sen kallar det Pattaya.
Är det Pattayaområdet du vill bo på och vill ha lugn och ro så kolla Pratumnak, Wong amat och Naklua, Jomtien är en stinkande skithåla och helt klart sämsta alternativet här nere.
Finns hur mycket lediga condos som helst att få tag på i Jomtien men av en anledning med.
 
Senast ändrad:
 

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
9
Visningar
3 K
janneungern
J
I
Svar
4
Visningar
2 K
A
T
Svar
9
Visningar
5 K
Anonym
A
K
Svar
2
Visningar
2 K
kajsa
K
I
Svar
1
Visningar
3 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp