Flodbåtsrestaurang

Vi tänkte avsluta vår semesterresa med att äta på en av dessa restaurangbåtar på flodvattnet i Bangkok! Har ni Thaisnacks vänner någon att rekommendera! Tack på förhand :wai:

Vi tänkte avsluta vår semesterresa med att äta på en av dessa restaurangbåtar på flodvattnet i Bangkok! Har ni Thaisnacks vänner någon att rekommendera! Tack på förhand :wai:
Jag kan verkligen rekommendera dessa:

Loy Nava Dinner Cruises in Bangkok, Thailand. Dining - restaurant - sightseeing - rice barge - Chao Phraya.

Det är en lite mindre, och mer traditionell, båt som skiljer sig från de stora "discobåtarna" som kör på floden. Notera dock att det är mer avsmakningsmeny-typ av middag, men i vårt fall var det bara en fördel. Många smårätter med möjlighet att beställa mer.

Finns en lång tråd i ämnet på forumet redan, kolla om du hittar den tråden, tips från olika medlemmar som varit på olika flodkryssningar.

En sak jag gjorde fel sist (har åkt den 2 gånger) var att pruta på priset, jag hamnade på båten med Asiater mycket sämre standard inne, sämre mat och mycket sämre ljudanläggnings kvalitet.

Trodde det var samma som gången innan först, för vi gick in i den vi hade åkt med då men alla västelänningar gick och satte sig medans vi bara fick gå igenom till den billigare systerbåten som låg utanpå.
Jag prutade för att jag såg att andra medlemmar hade fått billigare kryssning, men så blev väl någon magsjuk med och det hände även i vårat sällskap, var stor skillnad på maten på dom båtarna.
Så nästa gång skall jag inte pruta igen och hamna på Thai/Kines turistbåten, för det var rejäl klasskillnad, ibland får farangerna mer för att dom betalar mer också ;)
Vi åkte med Chao Praya pricess båtarna.
Rekomenderar dock turen och kommer göra den även en 3:dje gång kanske 4:de med då jag gillar att åka på den floden.

Topp