Flyg och övriga transporter i Coronatider

 
Tack för givande info.
Du är en expert både på visum och Corona :hug_transparent:

Alla råder mig till att söka O.
Men då måste jag väl ha ett intyg på att jag är pensionär.
Eller dokument som styrker någon form av pensionsutbetalningar.
Svårt att få som 54-åring innan man kan börja lyfta någon privat pensionsförsäkring.
Någon anhörig i Thailand har jag inte heller.

Alltså återstår O-A och Elite för att jag ska bli behörig för tillfället.
Oavsett försäkringskrav eller inte så hade jag inte tänkt att vara oförsäkrad.
De pengarna man sparar är inte värda ett skit när man blir sjuk.
Ja, ambassaden kräver ett sådant intyg för O-Retired.
Du vet att Thai tjejer är både söta och behagliga?
De passar också bra om du ändå bor här. Vill du pendla så hakar de gärna på.
Ett Non-O Spouse är inte fel, det var så jag startade mitt boende här.
 
Tack för givande info.
Du är en expert både på visum och Corona :hug_transparent:

Alla råder mig till att söka O.
Men då måste jag väl ha ett intyg på att jag är pensionär.
Eller dokument som styrker någon form av pensionsutbetalningar.
Svårt att få som 54-åring innan man kan börja lyfta någon privat pensionsförsäkring.
Någon anhörig i Thailand har jag inte heller.

Alltså återstår O-A och Elite för att jag ska bli behörig för tillfället.
Oavsett försäkringskrav eller inte så hade jag inte tänkt att vara oförsäkrad.
De pengarna man sparar är inte värda ett skit när man blir sjuk.
Jo men tex den där försäkringen Krister visade täcker ju bara corona, säkert den jag har med, skall du ha in det på din vanliga försäkring blir det dyrt.
Skulle jag lagt till corona för 100kusd på min vanliga hade den gått på 56k baht.
Nu har jag tagit en corona försäkring vid sidan om och behåller min gamla.
Den jag haft täcker corona men inte till den summan utan den vanliga sjukvårdssumman jag är försäkrad för.
Hade jag vart 54 år så kanske 70k med corona täckning 100k usd på min vanliga sjukvårdsförsäkring.
Jag fortsätter med min Aetna det här bara en 3 månaders extra.
 
Jo men tex den där försäkringen Krister visade täcker ju bara corona, säkert den jag har med, skall du ha in det på din vanliga försäkring blir det dyrt.
Skulle jag lagt till corona för 100kusd på min vanliga hade den gått på 56k baht.
Nu har jag tagit en corona försäkring vid sidan om och behåller min gamla.
Den jag haft täcker corona men inte till den summan utan den vanliga sjukvårdssumman jag är försäkrad för.
Hade jag vart 54 år så kanske 70k med corona täckning 100k usd på min vanliga sjukvårdsförsäkring.
Jag fortsätter med min Aetna det här bara en 3 månaders extra.
Bra gissat.
Jag fick en offert från April.
De ville ha 76 000 per år för en som täckte Corona också.
Försäkringsnivå 3,5 miljoner baht.
Lite smådyrt när jag inte har någon sjukdomshistorik.
Det blir till att kolla vidare.
 
Bra gissat.
Jag fick en offert från April.
De ville ha 76 000 per år för en som täckte Corona också.
Försäkringsnivå 3,5 miljoner baht.
Lite smådyrt när jag inte har någon sjukdomshistorik.
Det blir till att kolla vidare.
Därför jag köpte en vid sidan om dom kostar lika vilken ålder du än är.
 
Det finns nya affärsmodeller för flygbolagen.

IMG_20201025_121427.jpg


IMG_20201025_121405.jpg
 
Sådan restaurang så det skall kännas att man är på flyget hade öppnat i Bangkok med såg jag en artikel om i BP för några veckor sen.
Fast där var det restaurang inredd som flyg.
Står en B747 i Korat som skulle bli restaurang 2015.
Vet inte hur det gick?
Även norr om Bangkok efter väg 346 står en utrangerad Boeing uppställd.
 
Sådan restaurang så det skall kännas att man är på flyget hade öppnat i Bangkok med såg jag en artikel om i BP för några veckor sen.
Fast där var det restaurang inredd som flyg.

Qantas i Australien tog det ett steg längre. De lyfte, flög en tur på lägre höjd över en del av landets sevärdheter och landade sedan åter på samma flygplats.
 
Fick följande svar från Thai Airways sverige angående det där mailet från Thailand court

"Då Era biljetter redan ligger i processen så kan du bortse från det mejl som skickades ut tidigare "

kan man fylla i den där ansökan som kreditor iaf för säkerhetsskull?
 
svaret på min fråga från Sverige...

"Hej igen

Jag kan inte svara på vad som händer men tror inte du skall göra detta, vi har skickat ner denns för återbetalning men det kan inte du se,"

känns som jag borde fylla i informationen där också då...
 
Fick följande svar från Thai Airways sverige angående det där mailet från Thailand court

"Då Era biljetter redan ligger i processen så kan du bortse från det mejl som skickades ut tidigare "

kan man fylla i den där ansökan som kreditor iaf för säkerhetsskull?
Nej, finns ingen anledning att fylla i den.
 
Hej

Nu börjar man se konsekvenserna av att Norska staten nekade Norwegian mer ekonomiskt stöd, flighter ställs in, ytterligare 1 600 permitteras och 15 plan ställs på backen.

08:11Sophie Stigfur
Inställda flyg i Sverige i dag
Flera av dagens flyg med Norwegian ställs in i dag efter att den norska regeringen i går meddelade att flygbolaget, som drabbats hårt av pandemin, inte får mer ekonomiskt stöd.

Samtliga åtta avgångar från Arlanda i dag ställs in, samt avgångar från Umeå och Luleå, rapporterar Sveriges Radio.

Norwegian permitterar ytterligare 1 600 anställda och parkerar 15 av de 21 plan som varit i luften senaste tiden, enligt ett pressmeddelande.


Mvh isan lover
 
Tiden rinner ut för SAS:s att betala kunderna
Under strecket



c13afafc-0e55-49e5-9824-65c40c3977ae

Imorgon, söndag, är tidsgränsen för SAS att betala tillbaka sina kunder för flygresor som aldrig blev av, enligt Ritzau.
Men bolaget kommer inte att hinna betala samtliga väntande kunder till dess, skriver Ritzau med hänvisning till Ekstra Bladet, som har fått informationen bekräftad av bolaget.
Enligt bolagets pressavdelning beklagar SAS och kan väl förstå, "att många kunder är frustrerade. De har väntat länge".
Konsumentverket, KO, skrev den femte november att SAS måste betala tillbaka biljettpriset till kunderna. Om så inte blir fallet riskerar flygbolaget att få ett vite på en miljon kronor i månaden.
 
Ett stycke fråga från en ny medlem.

Är i startgroparna gällande en flytt till Bangkok, arbetsvisum är på G. Dom jag läst och som har rest från Sverige, verkar samtliga ha bokat flyg via ambassaden vad jag har förstått. Nu när Quatar Airways flyger sina rutter, kan man med samtliga papper i ordning flyga reguljärt med dessa? Är inte alls sugen på att betala ockerpriser för att det är brist på repat-flights (eller vad nu de hutlösa priserna beror på), samtidigt som det skulle vara mycket lättare att matcha ASQ hotell + flyg rent tidsmässigt, något som verkar ha stressat många i processen.
 
Ett stycke fråga från en ny medlem.

Är i startgroparna gällande en flytt till Bangkok, arbetsvisum är på G. Dom jag läst och som har rest från Sverige, verkar samtliga ha bokat flyg via ambassaden vad jag har förstått. Nu när Quatar Airways flyger sina rutter, kan man med samtliga papper i ordning flyga reguljärt med dessa? Är inte alls sugen på att betala ockerpriser för att det är brist på repat-flights (eller vad nu de hutlösa priserna beror på), samtidigt som det skulle vara mycket lättare att matcha ASQ hotell + flyg rent tidsmässigt, något som verkar ha stressat många i processen.
Det går bra att boka Quatar på egen hand.
Jag kommer att boka med dem någon gång nästa vecka med avgång vid årsskiftet.
Lycka till.
 
 

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar
7 K
P
A
Svar
7
Visningar
3 K
bungalow
B
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp