Flyg - Swiss Airlines

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej jag ska åka med Swiss airlines till Thailand, och mellanlandar då i Zürich.
Syrran åke till Thailand för några veckor sedan och åkte då med Swiss. Hon sa att det är jätte svårt att hitta vart man ska då man kommer till flygplatsen, men hon hann springa med några andra Svenskar som också skulle till Bangkok.

Någon som vet vad som händer om jag inte skulle hinna? Har bara 50 minuter när jag är där, skulle dom åka utan mig eller väntar dom? Och om det skulle vara så att jag missar, bokar dom in ett nytt plan då?

Är det någon som åkt dit tidigare och kan förklara hur man går när man kommer till flygplatsen ?? Eller har någon karta eller något?

Mvh Maria

Titta noga vilken Gate du ska till, sen får du åka tunnelbana. Följ skyltarna bara.

Tack så mycket
hittar dock inte kartan någon stans på sidan , kan du skicka karta i en länk.Har du själv åkt med swiss? Skulle vilja ha en kart där man ser hur man går till gaten där jag ska checka in då jag åker till bkk

Har åkt med Swiss till Sri Lanka, men det var ett antal år sen, så jag minns dessvärre inte hur och vart man skulle ta sig för transfer... Men om du klickar på länken inom parentes i mitt förra inlägg och kollar på sidan numrerad 6/7 så har du en karta där man ser att det finns tre olika Gate-avdelningar (A, B och E) plus en mer detaljerad på sidorna 8/9.
Frågan är ju vilken gate du ska från/till, men om det är från t.ex. en av A-gaterna till en E-gate så måste man ta tåg.

Tycker väl generellt att 50 minuter låter som väldigt kort tid, men så är jag ju tidspessimist också...

Om du inte hittar vad du söker kan du ju kontakta Swiss också:
http://www.swiss.com/countries/SE/local ... t_us.aspx#

Lycka till! :wai:

Tack så mycket för hjälpen! :)
Vet du vad som händer om jag skulle missa planet? Väntar dom på mig då? Om dom inte skulle ha väntat på mig, bokar dom in mig i ett nytt plan då?

Nej de väntar inte. Ombokning får du sköta själv. Kolla kartorna som du fått på de föregående svaren så du vet vart du ska. Eller hoppa på information med andan i halsen så vaknar dom och hjälper dig. Var alert för 50 min är kort tid. Lycka till.

Tiden räcker, ta det bara lugnt. Det tar cirka 20 minuter inkl. tunnelbana.

Kolla bara vilken Gate du ska till. Du är förmodligen inte den enda som skall vidare till BKK.

Funderar du? Snabbt fram till en info-disk.
Det kommer att gå bra.

Lycka till

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G