Hej svejs.Jag kan bara säga så här om QATAR Airways.....KANON.....
De har härliga säten med ett multimedia center på 100 filmer,musik,spel,tv,serier,information,dokumentärer etc.....och telefon också.
Sedan så hade de en grym service och serverar på ett bättre sätt...otroligt nog....än thai airways
De har ungefär samma utbud av alkohol och här är de också fri dricka som gäller....som tyvärr överpumpade svenskar intog för mycket av som vanligt.Maten var likvärdig med fisk och kött som val...dock inte svin av förklariga skäl.....
Planet var tyst och stabilt hela vägen och landningen var fenomenal....Jag har aldrig någonsin upplevt en sån mjukj landning i mitt liv.Och sen var informationen om vidare transporter betydligt bättre än Thai air då ljudet är i toppklass.QATAR är verkligen ett 5 stjärnigt flyg värt namnet.
Nackdel?...är man längre än 185cm och fet så tror jag nog benen och kroppen får de lite tufft att passa in.En mellan landning tar ju lite längre tid men bagaget behöver man inte hämta ut utan den ompackas automatiskt vidare till nästa flyg som man har bokat sig in på trots att i mitt fall dröjer hela 8 timmar innan nästa plan går............Fri Internet sitter jag nu med på flygplatsen !!!!.....
Summa sumarum....jag kommer alltid åka med QATAR airways under denna vintertid tid i fortsättningen då de håller låga priser och färden är kanon.Dock i April/maj så är Thai:s direktflyg ruggigt billigt så då blir de Thai istället.
Bifogar bilder innifrån planet
Visa bilaga 2859
Visa bilaga 2861
Visa bilaga 2863
Visa bilaga 2865
Visa bilaga 2867
Visa bilaga 2869