flyg till thailand

hur upplever du flygresan till thailand

• dåligt benutrymme

Röster: 6 26.1%
  • lagom benutrymme

Röster: 7 30.4%
  • avskräckande

Röster: 1 4.3%
  • kan sova o slappna av

Röster: 9 39.1%
  • helt ok

Röster: 17 73.9%
  • jobbig

Röster: 3 13.0%

• Totala väljare
    23

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
du får gärna fylla i flera svar....
det är sällan att det bara finns en sanning.

marianne

var med nu o tyck till

Sover gött hela resan, vaknar upp när jag känner av den härliga doften utav mat ;D, somnar sen om utan problem. :thumbsup:

-"inga konstigheter!"
/håkan@patong

intressant att se hur olika man kan uppleva en flygresa....

VAR MED DU OXÅ O GÖR DIN RÖST HÖRD

hur känner du??? finns inget som heter rätt eller fel...
bara ös på o säg det som faller dig in

marianne

Vi som är begåvade med 190cm längd och +100kg,(Givetvis bara muskler ;)) tycker nog att bredden på sätet är rätt undermålig. Funkar rätt bra om man har fönster- eller gångplatsen men sitta mitt emellan är ungefär lika roligt som att gå till tandläkaren.
Men vad gör man inte för att komma till detta underbara land....
/Swensen

Jan när man tar lite mer plats gäller det att välja plats med omsorg. Thai har för det medta gott om plats mellan raderna, ävrn om stolarna är lite smala.

Håller helt med om att planen är slitna och saknar den extra lilla finessen. Jag tycker dock att detta vägs upp av den vänliga och trevliga personalen. Åkte med SAS i vintras (de var faktiskt "mindre dyra" när jag bokade) och speciellt hemresan var under all kritik. Jag har flugit mycket i mina dar (inte bara till Thailand) och detta var det riktiga lågvattenmärket. En sur äldre dansk purser som gick och slängde till oss ett matpaket ungefär som om han utfodrade kreatur. Han hade kanske en dålig dag, men så vill man inte bli behandlad. På Thai får man ju 2 rätter att välja mellan och gratis dryck. Och det är ännu trängre på SAS. Vi skall åka ner till sommaren igen och det blir Thai, de var billigast.

Tyvärr kan vi sällan utnyttja lågsäsongspriser nu eftersom frugan går på SFI. Thai blir dock oftast billigast eftersom vi fortsätter inrikes till Udon Thani. Men som sagt - vi tar det billigaste eftersom man kan ha mer nytta av pengarna än att lägga dem på flyg. Det bästa bolag jag har åkt med är dock Cathay Pacific till Hong Kong. Ofta bra priser också - kan vara ett alternativ om man vill se den staden också på vägen till Thailand. :nod:

Ær de någon som har køpt en sk standby biljett med thai air eller om de går øverhuvudtaget. Jag tænkte åka hem runt den 15:e maj och funderar nu på om de ær vært att boka flyget med tanke på askan/demonstrationerna eller om de ær bættre att stå på arlanda och chansa på ett ev direkt flyg??
:wai:

Efter att ha tagit del av alla empiriska omdömen om diverse flygbolag så skulle jag vilja framhäva ett bra alternativ.
Vi är väl alla överens om att det är en påfrestning av olika grad att flyga till Thailand och att de olika bolagens service antingen ökar eller minskar vår trevnad under tiden vi genomlider resan.

Man kan ju prioritera restiden så att den blir så kort som möjligt, Finnair kör ju på 12timmar och en biljett med flera stopp kan ju uppgå till 25-30timmar. Vilket jag tror ökar vår negativa upplevelse, borde ju vara lättare att vara nöjd med kort restid.
Själv flög jag med SAS under flygplatsoroligheterna 2008 och fick kanonservice hela vägen vilket gör att jag kan tänka mig dem igen.
Blir dock Lufthansa och Swiss denna gång, så jag kanske reviderar detta inlägg i februari nästa år ;)
/ Swensen

Jag kan tänka mig att flyga med turkish igen..helt ok trots avbrottet i Istanbull med öl för 70 kr och kaffe för 50kr

Thai 2008 och 2009, helt ok men en skärm i sätet vore fint, orkar varken sova eller läsa så länge. Servicen toppen och maten har varit bra. Konstigt nog har en av rätterna varit slut alla fyra flygningarna...hmmmm.

I år Air China, till Peking jättebra. Skärm i sätet och trevlig personal och bra mat. Flygplatsen i februari, steril och iskall, och på nedre plan där vi skulle vänta på nästa flight stank det diesel så vi höll på att storkna. Givetvis väntade vi en våning upp i stället. Från Peking till Bangkok var det väldigt trångt! Likadant på tillbakavägen men då var det mitt i natten och vi hade varit vakna skitlänge så vi sov som stockar ändå.
Eftersom vi hade en väntetid i Peking på 7 timmar hyrde vi ett rum och sov där, väldigt skönt och fint....men...eftersom sista delen mellan Peking och Arlanda gick i dagsljus 9,5 timme och vi var utsövda, så var den låååååååång! Resan tur och retur gick dock på enbart 4600/pers så det var värt det.

För 2011 är nu resan bokad. Denna gång blir det Qatar Airways. Vi vill pröva ett av världens bästa flygbolag och två sextimmars-resor. Sedan har vi väl testat tillräckligt med varianter, haha. Pris denna gång 6445/pers, det lönar sig att scanna marknaden varje dag sedan juli... :nod:

Nu så bär de ner hemåt idag klockan 14.55 och denna gång med Qatar Airways.Jag återkommer senare om hur jag upplevde skillnaden mellan Thai air och detta 5 stjärniga bolag som förövrigt bara är 6st totalt i världen som uppnåt 5 stjärnigt......så då måste de vara bra eller?....

Ser fram emot rapporten. Det är alltid intressant att kunna jämföra flygbolag. Serverar Qatar Airways alkohol t ex? Vissa "muslimska" bolag gör inte det. Inte för att detta är avgörande på något sätt, men det är intressant att jämföra.

Hej svejs.Jag kan bara säga så här om QATAR Airways.....KANON.....
De har härliga säten med ett multimedia center på 100 filmer,musik,spel,tv,serier,information,dokumentärer etc.....och telefon också.
Sedan så hade de en grym service och serverar på ett bättre sätt...otroligt nog....än thai airways

De har ungefär samma utbud av alkohol och här är de också fri dricka som gäller....som tyvärr överpumpade svenskar intog för mycket av som vanligt.Maten var likvärdig med fisk och kött som val...dock inte svin av förklariga skäl.....

Planet var tyst och stabilt hela vägen och landningen var fenomenal....Jag har aldrig någonsin upplevt en sån mjukj landning i mitt liv.Och sen var informationen om vidare transporter betydligt bättre än Thai air då ljudet är i toppklass.QATAR är verkligen ett 5 stjärnigt flyg värt namnet.

Nackdel?...är man längre än 185cm och fet så tror jag nog benen och kroppen får de lite tufft att passa in.En mellan landning tar ju lite längre tid men bagaget behöver man inte hämta ut utan den ompackas automatiskt vidare till nästa flyg som man har bokat sig in på trots att i mitt fall dröjer hela 8 timmar innan nästa plan går............Fri Internet sitter jag nu med på flygplatsen !!!!.....

Summa sumarum....jag kommer alltid åka med QATAR airways under denna vintertid tid i fortsättningen då de håller låga priser och färden är kanon.Dock i April/maj så är Thai:s direktflyg ruggigt billigt så då blir de Thai istället.

Bifogar bilder innifrån planet

Visa bilaga 2859

Visa bilaga 2861

Visa bilaga 2863

Visa bilaga 2865

Visa bilaga 2867

Visa bilaga 2869

Låter ju kanon med Qatar, jag har bara fått
negativa besked om just dom, men fortsätt
att skicka in bilder från din resa, vill bara
säga att de är -14 nu på morgonen i
norrköping

Kanon, helgonet. Då kan man helt klart tänka sig att åka med Qatar nästa gång om priset är det rätta. Underhållningssystemet är tydligen detsamma som dom har på Cathay Pacific, och jag kan intyga att det är kanon. 8 timmars väntetid i Qatar är dock en nackdel, även om internet är gratis.

Tack för rapporten! :wai:

Nu känns det bra att veta att jag åker QA om 69 dar...med en väntetid i Doha på runt en och en halv timme. :thumbsup:

Hej igen,De andra flyget ifrån DOHA gick lika bra och var stabilt,tyst och landningen återigen helt djäkla otroligt lugnt.....För en flygrädd person som mig så är detta flygsällskap kanonbra.
Vad gäller mellan mellan landningen så tog större delen av resenärerna ett plan vidare mot BKK som bara gick 1 timme efter landningen i DOHA.Men jag ville se hur flygplatsen var och eventuellt se DOHA i mån av tid men då de var nattetid så uteblevs det.

Och upplevelsen på flygplatsen?......Jodå....de var så tyst trots att 1000 tals människor befann sig där så jag trodde att jag tappat hörseln ett tag....INGEN pratade nämligen i mobiltelefon överhuvudtaget på de 8 timmarna jag såg...Förbud eller ingen täckning?.......Så städat och tyst så de var superenkelt att vila under den tiden efter bensträckningen.

Bifogar bilder ifrån nästa flyg som var ännu bättre än de första och innehöll över 200 filmer och ännu mer spel,musik etc........KANON som tidsfördriv för en flygrädd återigen...När jag väl sett De 2 nya filmerna som inte ens släppts på DVD så landade vi igen !!!!!.

Väskorna då?....Jodå...de låg redan på rullbordet när vi passerade tullen i BKK...!!...:)

Så om ni är stressade så finns det alternativ med kort mellanlandning om ni vill så och nu i efterhand så kommer jag att välja det trots att de inte var dåligt att stanna på flygplatsen lite längre.

Visa bilaga 3066

Visa bilaga 3068

Visa bilaga 3070

Visa bilaga 3072

Visa bilaga 3074

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar