Flyga inrikes med thai airways.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

anonymous

Gäst
Tjejen skall flyga upp till Khon kaen hörde från en kompis nu att när man skall flyga inrikes med thai måste den som betalat med kreditkortet flyga med eller skriva en fullmakt åt den som skall flyga.
Någon som vet något om detta?

Det stämmer, en synnerligen korkad regel som Thai har. Vi har själva råkat ut för detta, jag köpte och betalade biljetter från Suvvan till Udon Thani men vid incheckningen var det stopp.

Vill man resa inrikes med Thai är det bäst att köpa biljetten på plats med cash om man vill vara säker.

Men går det bra om jag är med och hämtar ut biljetten?
Köpte ju biljett och 2 minuter efter ringer en kompis och då berätta han det för mig.
Han sa att det funkade inte ens om jag var med och hämta biljetten utan jag måste skriva en fullmakt.
skum regel gällde bara inrikesflyg med hade det varit internationellt inga problem.

"Jonas " sa:
Men går det bra om jag är med och hämtar ut biljetten?
Köpte ju biljett och 2 minuter efter ringer en kompis och då berätta han det för mig.
Han sa att det funkade inte ens om jag var med och hämta biljetten utan jag måste skriva en fullmakt.
skum regel gällde bara inrikesflyg med hade det varit internationellt inga problem.

Har ingen aning om detta funkar, men ring till Thai och prata med dom för säkerhets skull. Förhoppningsvis får du besked om vad som skall stå i fullmakten.

"Berralund " sa:
Det stämmer, en synnerligen korkad regel som Thai har. Vi har själva råkat ut för detta, jag köpte och betalade biljetter från Suvvan till Udon Thani men vid incheckningen var det stopp.

Vill man resa inrikes med Thai är det bäst att köpa biljetten på plats med cash om man vill vara säker.

Hände mig när jag flög inrikes ensam med Thai Air att dom frågade efter kontokkortet,
frågade varför, svaret blev att, vi vill stävja bedrägerier.

Annars så kanske regeln kommit till för att djäklas med fartygsbefäl. ;)

Finns väl flera bolag som flyger inrikes.

Har också hört om regeln och att det har med bedrägeri att göra.
Borde väl räcka att du är med och checkar in med dem. Men ring och kolla.

Inte bara Thai som har denna regel.Som skrevs ovan så har det funnits i många år, för att stoppa bedrägerier.
Men det finns en fälla till dessutom, dom skrev tidigare på sin hemsida, att det var OK, om resenären visade leg. Men i praktiken så gick inte det heller. Det är vid incheckningen dom vill se kortet som det köpts med, då kollar dom namnet på kortet med resenären, om det inte stämmer så kan farbror brun bli kallad.
Bra att dom stoppar bedrägerier, men jobbigt för resenären.

"Långeman " sa:
Inte bara Thai som har denna regel.Som skrevs ovan så har det funnits i många år, för att stoppa bedrägerier.
Men det finns en fälla till dessutom, dom skrev tidigare på sin hemsida, att det var OK, om resenären visade leg. Men i praktiken så gick inte det heller. Det är vid incheckningen dom vill se kortet som det köpts med, då kollar dom namnet på kortet med resenären, om det inte stämmer så kan farbror brun bli kallad.
Bra att dom stoppar bedrägerier, men jobbigt för resenären.

Så det gäller alla flygbolag som flyger inrikes i Thailand?

Hotellet i Bangkok ordna med detta dom ringde till Thaiairways sen var det inga problem jag behövde inte följa med till incheckning och tjejen kunde flyga.

Bara va su tror jonas
emoji12.png
emoji12.png
emoji12.png

"glimten66 " sa:
Bara va su tror jonas
emoji12.png
emoji12.png
emoji12.png

Nu är hon i Pattaya igen och om hon skall till byn eller håller sig i Pattaya spelar mig inte så stor roll, så behöver nog inte oroa mig för att hon hittar på om någon flygresa.

Hon åkte bara upp för en kort tripp och ser hellre att hon håller sig i Pattaya och mindre påverkan från släkt i Isaan på ungen och på henne ekonomiskt och att ungen kommer till skolan, nu missa han dom 2 första skoldagarna efter juluppehållet för att svärmor ville dom skulle stanna några dagar extra.

Aj då. De har ju varit ute i blåsväder förut. Mitt tips är att köpa en konkursförsäkring i samband med bokning av biljett för säkerhets skull. Jag flyger helst med Thai Airways om jag får välja. Tack för länken @Jonas . Det är lätt att missa sådana nyheter när man inte befinner sig på plats.

Aj då. De har ju varit ute i blåsväder förut. Mitt tips är att köpa en konkursförsäkring i samband med bokning av biljett för säkerhets skull. Jag flyger helst med Thai Airways om jag får välja. Tack för länken @Jonas . Det är lätt att missa sådana nyheter när man inte befinner sig på plats.

Visst blåser det på höjden, jetvindar.

Konkursförsäkring, strunt i den, lite gambling ska man väl tåla.

Är Thaitänk och logik samma sak?

Chefsmöte, bolaget blöder pengar, vad göra? Smartthai: 1, vi drar in några friresor för cheferna, hurra hurra, Du är smart Smartthai 1, och vari ligger besparingen? Smarthai 1, ???

Smartthai 2, jag vet, vi låter kunderna få ta med 5 kilo extra bagage, utan kostnad, hurra hurra, Du är smart Smartthai 2, smartthai 2, kommer kunderna tillbaka för 5 kilo extra bagage?

Själv tror jag inte det, börja i rätt ände i processen, släng ut svågerpolitiken, pappersvändare, och andra latmaskar tillika bidragstagare.

Thai Air är ett bolag, och ingen socialbyrå.

Ber så hemskt mycket om ursäkt Thai Air, kom just på att jag ska ju flyga med er tillbaka till Sverige, vad jag heter? Karl Pyssling Svartboll.

Om man ska flyga Bangkok-Krabi samt Bangkok Khon kaen, för där finns väl inga flyg Krabi - Khon Kaen? Vilka flygbolag är då aktuella?

Jag gjorde en snabbkoll nu och det finns flyg med byte på Suvarnabhumi. Kortaste restid som jag såg I hastigheten är 5 timmar och 20 minuter med Thai. SEK 2500 ca men det är förmodligen billigare att köpa på plats.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp