Flyga med drönare i Thailand

 

Micke.T

Forumveteran
På tal om fylleri och dryckenskap:afro: så lyckades jag efter 3 Leo, navigera drönare rakt i grannarnas högsta palm;)
20190406_192200.jpg
den lilla pricken, högst upp är drönare som blinkar:rolleyes:vilken uppståndelse, folk stod å pekade:D:D
20190407_173228.jpg
frugans släkting, hade den goda smaken att klättra upp å hämta ner den:)
20190407_173310.jpg
helt klart värt belöningen:)
20190407_174006.jpg
 
På tal om fylleri och dryckenskap:afro: så lyckades jag efter 3 Leo, navigera drönare rakt i grannarnas högsta palm;)
20190406_192200.jpg
den lilla pricken, högst upp är drönare som blinkar:rolleyes:vilken uppståndelse, folk stod å pekade:D:D
20190407_173228.jpg
frugans släkting, hade den goda smaken att klättra upp å hämta ner den:)
20190407_173310.jpg
helt klart värt belöningen:)
20190407_174006.jpg
Får man köra med drönare här?
 
Köpte par såna här smådrönare i födelsedagspresent till sonen som han och kompisar kunde leka med, både racing och kanoner.

 
Ja under 250 gram och utan kamera så behöver inga tillstånd sökas.
I annat fall ha tillstånd men inte olagligt.
Va e det för straff om dom kommer på en då och den väger mer och har kamera?
Man kan ju köpa 2st, en bra och en liten utan kamera, risken att polisen hinner ta en på bar gärning e ju inte stor så blir väl att dom kommer å knackar efteråt på dörren, då visar man den lilla, det va denna :)
 
Va e det för straff om dom kommer på en då och den väger mer och har kamera?
Man kan ju köpa 2st, en bra och en liten utan kamera, risken att polisen hinner ta en på bar gärning e ju inte stor så blir väl att dom kommer å knackar efteråt på dörren, då visar man den lilla, det va denna :)
Jag har redan lagt ut straffskalan och kraven på forumet innan.
Det är inte olagligt men du behöver tillstånd.
Jag har länkat kraven innan för inte sålängesen på forumet.
Det är inte svårt att hitta på nätet
 
Va e det för straff om dom kommer på en då och den väger mer och har kamera?
Man kan ju köpa 2st, en bra och en liten utan kamera, risken att polisen hinner ta en på bar gärning e ju inte stor så blir väl att dom kommer å knackar efteråt på dörren, då visar man den lilla, det va denna :)
@nmax där vi håller till, har inte polisen varit sedan Buddhas begynnelse;)
 
Hej

Det var en man ifrån Tjeckien som flög drönare uppe vid Big Buddha på Phuket när vi var där i Februari, detta upprörde många Thailändare som tyckte att det var respektlöst att låta drönaren flyga runt huvudet på statyn, man bör nog tänka sig lite för innan man använder en sån hör mojäng var som helst.

Jag räknade nästan med att någon av Thailändarna skulle slå sönder drönaren eller gå till angrepp mot mannen, så upprörda var en del.

Mvh isan lover
 
Hej

Det var en man ifrån Tjeckien som flög drönare uppe vid Big Buddha på Phuket när vi var där i Februari, detta upprörde många Thailändare som tyckte att det var respektlöst att låta drönaren flyga runt huvudet på statyn, man bör nog tänka sig lite för innan man använder en sån hör mojäng var som helst.

Jag räknade nästan med att någon av Thailändarna skulle slå sönder drönaren eller gå till angrepp mot mannen, så upprörda var en del.

Mvh isan lover
Ja, hade han inte tillstånd och försäkring på drönaren, så blev det myndighetsproblem åxå;)
 
 

Liknande trådar

P
Svar
22
Visningar
3 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp