Flyga med hund ,ett problem hos Thai Air

 
A

Anonym

Gäst
Återigen dags för mig att köpa biljetter ,Flög båda två samt hunden från Sverige med Thai Air , inga problem att boka hunden hos Thai Air i Stockholm ,,, klart på två dagar dvs fick confirmerat bokning av hund ..

Sist vi skulle flyga hem i våras med hunden strulade det rejält med Thai air i Thailand , okunniga lögnaktig personal i Pattaya Thai Air , de ljög om att den hunden inte fick exporteras samt även att den på grund av sin korta nos kunde dö , då det var en hund som avlidit ... Vi bråkade mycket då de inte ville återbetala biljetten , fick till slut tillbaka slantarna , de ville dessutom ha 5000 thbt som avbeställnings avgift ,, ALDRIG ! sade jag ,vill snacka med högsta chefen , efter mycket arga miner (inga smile då inte ) fick jag tillbaka allt ..
Vi flög Finnair till Sverige i April skall tilläggas ...:)


Nu var det dags igen , tänkte att det gick ju hit så varför inte tillbaka ,,, Thai Airways ger ju hunden 2,5 timmar kortare tid i buren ,,, OK , vi åker ner till Thai Air ger dem alla uppgifter om hunden , de lovar höra av sig inom en vecka , igår ringer de efter två veckor ,, nej , detta fungerar inte , Mycket svårt att föra in hund i Sverige ,dessutom så har ju inte min fru någon återresa , det behöver hon inte upplyste jag om , hon är Svensk medborgare , ok hund NEJ , pga att det inte fungerar att föra in henne i Sverige ,, jag skickar ett snabbt mejl till Jordbruksverket , de svarar på en timme , inga förändringar, har hunden som i vårt fall EU,Pet pass i min frus namn inga som helst problem , Thai Airways ljuger mao , kontaktar dem ... åter ,de står på sig och börjar svamla mer "skit" nu om min fru , "vilket pass visade du i vid inresa till Thailand " Svenskt eller Thai ,, dom är fan inte kloka detta bolag , de skall dissas!!!!!!!
Nu har vi återigen köpt biljett för gumma och hund av Finnair , dessutom sparar jag två tusen Svenska kronor

Skitbolag detta Thai Air som även nu verkar börja falera med service på kärrorna , de står ju kvar på plattan i dagar i Sverige , Folk väntar inga besked mmm

Ok Slutet gott allting gott ,, nästa gång flyger vi Finnair eller Norwegian , men de sirstnämda tar inga hundar på långdistans , men de upplyser i alla fall om sanningen , inte lögner pga deras totala inkopetens som Thai Air tydligen ofta skydda sin inkompetens med :)

Bild på kortnäst hund enligt Thai Air , fan dom vet allt Thai

Visa bilaga IMG_20160721_203711.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Ja inte tusan har en bullterrier kort nos, jag behöver inte titta på en bild ens. Mycket märklig bedömning.

Känner flera som nyligen har åkt med Norwegian och dom är mycket nöjda.
 
Detta eviga "förlora ansiktet"!
Folk i Thailand får bristfällig utbildning när de anställs, sedan gissar de vilt när det gäller regler, tillgång och annat. Det är omöjligt att vända ett negativt besked för om man hade fel måste man ju rädda fejan.

Thailändska bolag har ju rätt dålig rating bland flygbolagen. Det är väl bara att hoppas att det inte gäller Norwegians piloter :)
 
Thailändska bolag har ju tätt dålig raring bland flygbolagen.m??? Menar du antaglingen "rating" eller ??
vet inte om Piloterna är dåliga , men personalen på biljettservice är det definitivt ,, varför skall piloterna på Norwegian vara sämre än andra , oftast skandinawer /Norrmän ,danskar och Svenskar som flyger pilot och andrepilot på det bolaget ...
 
Thailändska bolag har ju tätt dålig raring bland flygbolagen.m??? Menar du antaglingen "rating" eller ??
vet inte om Piloterna är dåliga , men personalen på biljettservice är det definitivt ,, varför skall piloterna på Norwegian vara sämre än andra , oftast skandinawer /Norrmän ,danskar och Svenskar som flyger pilot och andrepilot på det bolaget ...

Brittiska piloter också på Norwegian dock mest thailändsk kabinpersonal.
 
Blandat på Norwegian , det stämmer bra , en del Thai samt en del skandinawer , på Finnair en Thai eller två samt resten Finnar , Undrar var Mackes har fått detta med dålig "ranking" av Thaipiloter ifrån ,, Intressant för mig
 
att vara Pilot eller styrman idag på en modern kärra kräver ite speciellt mycket så länge allt funkar , de flyger mest på Autopilot , finns flygfyrar att navigera efter på alla stor flygplatser , Kärrorna är grymt säkra ,, så länge markpersonalen gör sitt dvs ,, det är där jag tvivlar på Thai Air ,, klanstskallar rätt över när det gäller service på allt ... kontroll noll
Typiskt att det var Thailand som kraschade den första Gripen kärran , vet inte om jag tror på pilotfel ,, ganska osannolikt , då måste han vara duktigt bakis ,, tror mer på tenik fel eller sjukdom hos piloten , man får inte en blackout av att rolla ett halvt varv .. ..

Jag flyger mina RC kärror betydligt värre manövrar än detta , och då styr jag från marken , de flyger under ecakt samma regler som en fullscala ,, nej taskig markservice , men det får vi aldrig veta ,, den stackarn gick ju bort , så honom är det bra att skylla på ,, slipper ju tappa ansiktet då ... som vanligt
 
Blandat på Norwegian , det stämmer bra , en del Thai samt en del skandinawer , på Finnair en Thai eller två samt resten Finnar , Undrar var Mackes har fått detta med dålig "ranking" av Thaipiloter ifrån ,, Intressant för mig
Det var inte piloter som jag avsåg utan Thailändska flygbolag som ju ofta har thailändsk personal.

Det jag syftade på var att man kan ju hoppas att det inte gäller de Thailändska piloterna.

Thai Air ligger på plats 47 av 60...
http://www.jacdec.de/airline-safety-ranking-2015/

Strax före SAS... ;)

Här är artikeln:
http://www.telegraph.co.uk/travel/d...nds-airlines-downgraded-over-safety-concerns/
 
Senast ändrad:
Det var inte piloter som jag avsåg utan Thailändska flygbolag som ju ofta har thailändsk personal.

Det jag syftade på var att man kan ju hoppas att det inte gäller de Thailändska piloterna.

Thai Air ligger på plats 47 av 60...
http://www.jacdec.de/airline-safety-ranking-2015/

Strax före SAS... ;)

Här är artikeln:
http://www.telegraph.co.uk/travel/d...nds-airlines-downgraded-over-safety-concerns/
Var finns Finnair ??? Och hur kan SAS ligga så lågt , vad har de gjort eller inte gjort ;)
 
Finnair är ju aldrig med , trots en ganska hyfsad flotta , dom är väl för bra täker jag , klassar ut alla .

Har levt med en finska i 17 år , bott i Finland långa perioder , talar hyfsat bra Finska , min syn på Finnar är att det generellt är grymt pålitliga människor , supa kan de , men jobbar likförbannat , har man en Finsk kompis då är han kompis ALLTID ..
Duktiga yrkesmän , tummar inte på säkerheten ,, så utklassning av allt annat är väl orsaken , dessutom inte fult i det landet att vara stolt som FINLÄNDARE ...:thumbsup::)
 
Var finns Finnair ??? Och hur kan SAS ligga så lågt , vad har de gjort eller inte gjort ;)
SAS är väl ingen höjdare längre, visst på korta resor i Europa är de väl ok, men Finnair på långresor är ju bra. Och visst en finne kan man alltid lita på.
 
att vara Pilot eller styrman idag på en modern kärra kräver ite speciellt mycket så länge allt funkar , de flyger mest på Autopilot , finns flygfyrar att navigera efter på alla stor flygplatser , Kärrorna är grymt säkra ,, så länge markpersonalen gör sitt dvs ,, det är där jag tvivlar på Thai Air ,, klanstskallar rätt över när det gäller service på allt ... kontroll noll
Typiskt att det var Thailand som kraschade den första Gripen kärran , vet inte om jag tror på pilotfel ,, ganska osannolikt , då måste han vara duktigt bakis ,, tror mer på tenik fel eller sjukdom hos piloten , man får inte en blackout av att rolla ett halvt varv .. ..

Jag flyger mina RC kärror betydligt värre manövrar än detta , och då styr jag från marken , de flyger under ecakt samma regler som en fullscala ,, nej taskig markservice , men det får vi aldrig veta ,, den stackarn gick ju bort , så honom är det bra att skylla på ,, slipper ju tappa ansiktet då ... som vanligt

Tror de här killarna var före thailändaren...eller vad tror du?;)

 
Helt korrekt

Skulle naturligtvis skrivit att detta var första kraschen med dödlig utgång , det var nämligen det jag menade ,, den på Riddarfjärden såg jag med egna ögon ,, samma gubbe som kraschade första , han slutatde flyga efter Riddarfjärden :)
 
Helt korrekt

Skulle naturligtvis skrivit att detta var första kraschen med dödlig utgång , det var nämligen det jag menade ,, den på Riddarfjärden såg jag med egna ögon ,, samma gubbe som kraschade första , han slutatde flyga efter Riddarfjärden :)

Åh, fasiken var det samma gubbe, ja då skulle nog jag också fälla ihop vingarna:)
 
Helt korrekt

Skulle naturligtvis skrivit att detta var första kraschen med dödlig utgång , det var nämligen det jag menade ,, den på Riddarfjärden såg jag med egna ögon ,, samma gubbe som kraschade första , han slutatde flyga efter Riddarfjärden :)
Stod på Västerbrons södra fäste och sa till polaren.

-Kan man göra så där med ett flygplan :eek:?



-Nähä, det kunde man inte :oops:
 
Enligt de som vet och kan så svarade inte motorn eller rättare sagt datorn som styr pådraget utan planet stallade som det heter , alla flyg har en stallgräns , men en sån har kärra ,och Deltavingar överlag har en ganska låg stålgräns .
I princip kan man flyga mycket långsamt , i detta fall så skall sen datorn sköta kontrollen av kärran , men allt har ju en gräns , och jag stod vid Riddarhuset och sa till gumman , Fan vad långsamt han flyger , detta är inte så bra ... En propellerdriven Aerobatic kan hängas i proppen ,så kallad "Hovring" , finns en del framstående Aerobatikpiloter som jag sett göra detta med full scala , vi RC Flygare gör det gärna och de duktiga låter sjärtfenan släpa i marken för att utmana ödet ordentligt , ett motorbortfall då är en ounviklig krasch
 
Finnair är ju aldrig med , trots en ganska hyfsad flotta , dom är väl för bra täker jag , klassar ut alla .

Har levt med en finska i 17 år , bott i Finland långa perioder , talar hyfsat bra Finska , min syn på Finnar är att det generellt är grymt pålitliga människor , supa kan de , men jobbar likförbannat , har man en Finsk kompis då är han kompis ALLTID ..
Duktiga yrkesmän , tummar inte på säkerheten ,, så utklassning av allt annat är väl orsaken , dessutom inte fult i det landet att vara stolt som FINLÄNDARE ...:thumbsup::)


Nu har jag fått svar till slut. Jodå Finnair ligger kvar i täten, de har dock för lite trafik för att komma med i listan över säkraste flygbolagen! I Asien (Kina) växer flygbolagen stort så Finnair är inte med bland de 60 största längre.
 
Nu har jag fått svar till slut. Jodå Finnair ligger kvar i täten, de har dock för lite trafik för att komma med i listan över säkraste flygbolagen! I Asien (Kina) växer flygbolagen stort så Finnair är inte med bland de 60 största längre.


Tack Mackes! Ligger kvar i täten , då menar du att de är bland de bästa eller kanske till och med i topp :)
De måste de göra då jag inte funnit något haveri deras historia , och det är ju ett gammalt bolag som flugit många år
 
Tack Mackes! Ligger kvar i täten , då menar du att de är bland de bästa eller kanske till och med i topp :)
De måste de göra då jag inte funnit något haveri deras historia , och det är ju ett gammalt bolag som flugit många år

Så här skriver han, du kan ju kolla själv om du är intresserad av detaljer:

the ranking is about the largest 60 airlines on the globe measured by their annual passenger volume in RPK.

Finnair and a number of other traditional airlines like Austrian Airlines or Aer Lingus simply did not generate enough passenger traffic to be on that list.

They were outnumbered by fast growing operators especially in China and the asia-pacific region.

That is the reason why you do not find them on the top 60 list.

In fact JACDEC did generate a Safety Index for this airline.
You may order at or check the Airline Vetting for further details about all safety aspects of Finnair.

http://www.jacdec.de/safety-reports-europe/

http://www.jacdec.de/products-services/vetting/
 
 

Liknande trådar

P
Svar
22
Visningar
3 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp