Flygbokning vid ansökan om Schengenvisum.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Enligt Anders som är en av beslutsfattarna hos ambassaden i Bangkok är kravet på flygbokning borttaget när det gäller besök av pojk/flickvänner, vänner samt släktingar. Av det skälet finns inte flygbokningen upptagen som krav på ambassadens och VFS hemsidor.

Med vänlig hälsning Thaikonsult

A

Anonym

Gäst
"thaikonsult " sa:
Enligt Anders som är en av beslutsfattarna hos ambassaden i Bangkok är kravet på flygbokning borttaget när det gäller besök av pojk/flickvänner, vänner samt släktingar. Av det skälet finns inte flygbokningen upptagen som krav på ambassadens och VFS hemsidor.

Med vänlig hälsning Thaikonsult
Verkar vettigt!

Hej thaikonsult

Min flickvän blev idag vägrad att fullgöra sin ansökan på VFS eftersom hon saknade kopia av en bokad flygbiljett. Det står inget om något krav på bokad flygbiljett på VFS:s hemsida eller på Ambassadens hemsida.

Det verkar inte heller som att det går att övertyga dessa människor på VFS att de ska läsa sin egna hemsida på vilka krav som gäller.

Så, hellre neka att ansökan lämnas in än att "förlora ansiktet" verkar det som. Man blir så trött. :mad:

Enligt Anders Högberg som är beslutsfattare hos ambassaden så meddelade han oss den 15 december att kravet på flygbokning var borttagen.

Med vänlig hälsning Thaikonsul

"thaikonsult " sa:
Om du skickar ett mejl till mig info@thaikonsult.se så ska du få Cecilias mejladress så kan du klaga hos henne. Hon är ansvarig för visumavdelningen hos ambassaden.

Med vänlig hälsning
Roffe på Thaikonsult
Tack Roffe. Tjejen fick stanna kvar en natt i Bangkok och vid ett nytt besök på VFS idag uppstod ett nytt problem. Vi har ansökt för tidigt. Hon ska inte komma på besök förrän till sommaren och man verkar inte få lov att ansöka om visum tidigare än 3 månader före avresa säger dom nu. Så det är bara att vänta och framställa alla dokument en gång till eftersom de blivit för gamla när det väl är dags.

Det är konstigt att jag inte sett denna regel om att man inte kan ansöka om visum tidigare än 3 månader före avresa. Jag ska försöka leta upp var det står skrivet någonstans. Vad är det för fel att vara ute i god tid?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Topp