Flygplan som drabbats av extrem turbulens har nödlandat i Bangkok, en passagerare är död.

Mina tankar går dock först och främst till offren och deras familjer.

En källa, obekräftad, säger två avlidna nu

RIP.
Hej

Ja självklart är detta oerhört tragiskt men som tur är relativt ovanligt, jag har ju rest mycket med flyg genom åren både privat men framförallt i tjänsten och då även på testflygningar m.m, trots detta har jag bara varit med om en enda riktigt allvarlig incident i samband med turbulens. Före den upplevelsen slarvade jag också med bältet på långflygningar, numera sitter jag nästan alltid fastspänd och t.o.m även om jag sover.

Mvh isan lover

Hej

Ja har man varit med om rejäla luftgropar där både folk, mat, dryck och annat far i luften inser man fördelen med att sitta med bältet på.

Mvh isan lover

Eller kastvindar som slår in i planet.

Råkade ut för det en gång över indiska oceanen. Dom kom med en hastighet av 250 km i timmen.

Det höll på i flera timmar.

Då var man inte tuff.

BTT

Det är tydligen en död enligt statlig Svensk media.

Våra tankar går till de skadade, den döda och dess nära och kära.

Att nån här har tyckt det varit obehagligt att det skumpat på flyget är helt irrelevant i sammanhanget.

Det är tydligen en död enligt statlig Svensk media.

Våra tankar går till de skadade, den döda och dess nära och kära.

Att nån här har tyckt det varit obehagligt att det skumpat på flyget är helt irrelevant i sammanhanget.
73årig britt dog av en hjärtattack

De flesta i personalen skadades ordentligt då de inte hann spänna fast sig

Hej

Ja det är betydligt värre än ett ”obehagligt skumpande” som förmodligen dom flesta har upplevt i någon mån, det här planet föll 2000 m och det är mycket, min egen upplevelse var när ett plan föll handlöst 600 m och det var kanske inte det värsta jag har varit med om, men mat, dryck flög upp i luften, många passagerare lättade ur stolarna, många ramlade omkull i gångarna och då bl.a flygvärdinnor, folk gapade och skrek, en del började gråta o.s.v.

Mvh isan lover

Hej

Ja det är betydligt värre än ett ”obehagligt skumpande” som förmodligen dom flesta har upplevt i någon mån, det här planet föll 2000 m och det är mycket, min egen upplevelse var när ett plan föll handlöst 600 m och det var kanske inte det värsta jag har varit med om, men mat, dryck flög upp i luften, många passagerare lättade ur stolarna, många ramlade omkull i gångarna och då bl.a flygvärdinnor, folk gapade och skrek, en del började gråta o.s.v.

Mvh isan lover
6 000 fot, eller 2 000 meter, på tre minuter är dock en högst normal descent rate.

Ja men nu gällde inte tre minuter, har du missat det? Så ganska irrelevant i sammanhanget.
Jo de 2 000 meterna gäller tre minuter. Inte har planet tappat 6 000 fot pga turbulens.

"Öppen flygdata visar hur planet flög och var det befann sig när det plötsligt dök 2000 meter på runt tre minuter."

Dock räckte den sträcka som planet föll okontrollerad mer en väl till för att åsamka skada och smärta. Mina tankar går främst till offren och deras anhöriga.

6 000 fot, eller 2 000 meter, på tre minuter är dock en högst normal descent rate.
Ja men nu gällde inte tre minuter, har du missat det? Så ganska irrelevant i sammanhanget.
Jo de 2 000 meterna gäller tre minuter. Inte har planet tappat 6 000 fot pga turbulens.

"Öppen flygdata visar hur planet flög och var det befann sig när det plötsligt dök 2000 meter på runt tre minuter."

Dock räckte den sträcka som planet föll okontrollerad mer en väl till för att åsamka skada och smärta. Mina tankar går främst till offren och deras anhöriga.

@apknug har rätt, 2000 meter på tre minutter är inte ovanligt, (nu var det 6000 fot, så ungefär 1830 meter)
Den extreme turbulens gick för sig ca. 10 minutter innan descent 6000 fot.

Dom 6000 fot descent var i samband med en kursändring mot Bangkok.

Tyvärr syns dom flesta journalister mer eller mindra rapportera på ett breaking news sätt, så att inte all information kommer med, och man kan få intrycket att de flesta journalister inte vet något nämnvärd om världen omkring dem. :(

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp