Flytt tankar

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Hej
Nu har jag läst runt lite överallt och inte blivit ett dugg klokare. Rättare sagt det finns inget som passar in på vår situation.
Vi förutsätter att jag min fru (hon är svenska men snäll ändå) båda har pension och vill flytta till Thailand. All pappersexercis tar vi hjälp med.
Det kapial som vi har finns idag i fastigheten som vi bor i. För att kunna köpa ett hus i T.
Så måste huset säljas i Sverige innan vi får loss pengar till kåk i T.
Så läser man och med all rätt att, hyr först så att ni vet hur det känns.
Javisst, håller med. Men det blir ju rätt kostsamt med bara pension att leva på med dubbelt boende.
Klart kan ju sälja kåken och hyra i T, funkar det inte så köp nått nytt när man kommer hem.
Funkar det så har man ju slanten på banken att handla för. Då är frågan, allt som man samlat på sej under årens lopp som man vill ha med till T. Det blir till att magasinera det, och det kostar. Har kommit underfund med att det är billigare att flytta med sej de saker som är BRA för det ser ut som att det blir dyrare att köpa nytt i T.
Finns det någon som har gjort nåt liknande och fått det att funka, i så fall hur. Har ni kommit fram till andra lösningar som inte jag har tänkt på?
Låter det rörigt, det är inget emot vad det blir i skallen när man går och funderar ut nån bra lösning. :-\
Rolf
 
Morrn :eek:
Jo det ligger nog i linje med vad som är genomförbart och verkar vara en vettig lösning.
Har börjat titta på en liten sem. tripp nu på vårkanten, typ en sista minuten resa. Har ju ingen lust att lägga 16-17 tusen på flygbiljett.
Som ni vet slog inte frun klackarna i taket inför tanken på flytt, nu har hon kommit en bra bit över axelhöjd ;-))
Känns som en kul resa man har framför sej med all planering och funderande. ;D
Har ni mera kött på benen så kom igen ::)
Rolf
 
Kolla först innan ni göra något dumhet, ibland kan det vara svårare än vad man tror.det är inte lätt att sälja huset i Thailand om ni vill flytta tillb till Sv. Thänk först att alla husområdet i Thailand är inte lika pupporlära,jag kan ge en exempel ett området med 50 hus och det kanske 15-20 som har sålt och om ni hamna i en sådan stället ,det är inte värd att tar med gamla möblerna efter som kosta att hyra en hel kontaine ca.20-30000 kr.....mitt råd till er kolla uppnoga hur det fungera med allt vad ni vill veta innan ni ge er in på ett flämmande land som Thailand......Turisterna får äga huset men får hyra marken som huset står på.



Mvh.. molly
 
Hej
Jo jag har nog förstått att köpa är inga problem men sälja kan vara värre. Som det känns nu så köper jag inte ett hus för att sen oroa mej för för om det går att sälja. Den dan den sorgen. Hej du Molly förresten, vet inte om du läst hela men mitt ev. flyttande ligger minst 2år fram i tiden så det lär inte bli något impulsköp. Ang att ta med sej en del av bohaget så är det som Lego säger jag vill ju inte möblera upp en sommarstuga utan det ska kännas som hemma. Jag är inte skolad av samma inrednings arkitekt som Thailändare :D.
Sen VAD kan gå fel när det finns så många GOA människor i detta forum som har den erfarenhet som jag ev. saknar ;) Jag kommer att skynda långsamt och terra er till ögonen blöder :eek:
Skönt att ni bryr er :wai:
Rolf
 
Glömde, du ska ha en Karma Molly så att du inte glömmer linjalen som du ska smiska oss på fingrarna med :D
Rolf
 
jo i isaan går alltid att sälja (eller bli av med huset utan att man medveter om= det bara ett skämt) men för någon som inte vill bor i isaan vill bor nogon stans vid havet och inte har Thaifru....inte samma situation vaaaaa....???

det rolig att man kan flytta till ett land som Thailand...avunsjuk avunsjuk..!!!!

mvh molly.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
18
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
209
Visningar
16 K
Anonym
A
A
Svar
126
Visningar
9 K
Anonym
A
A
Svar
6
Visningar
973
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp