Flytta till Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst

Hej.Jag flyttar till Thailand,har sökt Long stay visa.Åker den 31/7 2009
Tommy.

Hej ! Har bott i Thailand (Korat ) ett år förut, bodde sedan i Sverige (+lite i Norge) ett år men är nu sedan en vecka tillbaka på obestämd tid i Korat igen. M.v.h. flor

Grattis TommyH, lycka till i drömlandet,
var ska du bosätta dig

Hej!

Jag flyttar till Udonrthani den 25 augusti för att endast besöka Sverige någon månad om året.

Hälsningar
HansG

"TommyH " sa:

Hej.Jag flyttar till Thailand,har sökt Long stay visa.Åker den 31/7 2009
Tommy.

-----------------------------------
Lycka till TommyH.. har själv bott härnere (Chaiyaohum) nu i lite över ett år, och
det är bara kanon. men glöm inte, det behövs ett socialt liv för att man skall kunna få det drägligt här!!
Vart skall du flytta???

glegolo

Hejsan Hur får man ett sådant visa?
Nyfiken och tänker försöka
Mvh O

Det får man ansöka om, men det kan även vara bra att starta ett företag där om man vill stanna länge så man får en inkomst också om man nu inte får sin pension nersänt till någon bank i thailand eller sparat en hel del pengar.

Den var bra. Men vad jag hört så gäller moment 22 fortfarande för en ung kille som mig.
Jag behöver ett 1 års visum eller ha ett bank konto på minst 800 000 baht
OCH för att få 1 års visum så krävs det 800 000 baht på kontot.
Men för att öppna ett bankkonto så krävs ett 1 års visum.

Jag har mycket bra ekonomi i Sverige och tjänar ca 800 000kr om året bara i Norge och resten dolt men det är inte okej.??Men jag kan inte öppna ett nytt i thailand???
Varför?
Mvh Roger och Jeab :wai:

För att öppna ett bankkonto i mitt eget namn så behövde jag bara visa upp ett visitkort från hotellet där jag bodde, sen så tog det inte många minuter att få konto och atmkort, jag fixade mitt bankkonto i thailand för 4-5 år sen.
En polare till mig ska kolla upp företag i thailand som för en billig peng fixar 3 månaders arbets och uppehållstillstånd som man kan förnya överallt sen med 3 nya månader i taget, behövs bara nya stämplar, Sen viste han inte om vad dom mer gjorde men han ska kolla upp det vid senare tillfälle.

Nar jag oppnade bankkonto haer foer 7 ar sedan, behovde jag Pass, Visum och residens certificate fran Immigration. Du maste inte saetta in en viss summa pengar. Vad galler visum, sa ska du ha 3 MILJONER baht pa ditt Thailandska bankkonto i MINST 3 manader INNAN du soker visum, naer du aer under 50 ar. Det aer samma sak naer du aer over 50 ar, men da raecker 800.000 bath pa samma villkor.
Vad galler att starta foretag, sa aer det ett foretag att starta. Det aer inte laett. Men korruptionen haer hjaelper tilll. Naer du startar en rorelse, kommer ocksa polisen att komma in en gang i manaden foer att hamta penar foer att "protect and serve" din restaurang, eller liknande. Vi betalade 8000 baht i manaden, men nu aer det staellet borta!
Att fa longstay visa hit gar, men det kostar en hel del tid och pengar. Och i synnerhet om du aer under 50, daeremot sa later jag fragan om hur det aer i giftermal, lata vara osvarad i alla fall av mej, jag vill vara 100% saeker pa att jag skriver reaett. Jag lyckades, da jag har visum sedan jag var 43 ar gammal, ogift. Folk brukar skaemta att det finns lika manga olika visum som det finns soekande!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
153
Visningar
13 K
Anonym
A
S
Svar