För att bli miljövänlig efter döden: välj träkista

 
A

Anonym

Gäst
Kistor av rent trä avger mindre kväve och är därmed mer miljövänliga än spånskivekistor, visar ett unikt kistbränningstest i Sverige. Snart lanseras nya kistor för den som vill värna miljön efter döden.

Om det kan man läsa i Sydsvenskan.

Själv är jag inte i kistbranschen och har ja inte funderat på att dö än på ett tag. Fast det kan ju hända snabbare än fort. Det vet man aldrig. Ja har aldrig funderat över hur jag ska ha det när ja dör. Ja är övertygad om att den saken löser sig själv på något sätt.
 
Det finns ju kistor av wellpapp också, varför inte välja en sådan? Borde vara miljövänlig eftersom den kan tillverkas av återvunnet material. Dessutom lär den vara förhållandevis billig, dom anhöriga behöver inte bli ruinerade.
 
Själv vill jag ha en som är gjord av torkad koskit , allt för att djävlas med Frigo-eliten och miljödebattörerna55555
 
Rätt typisk diskussion i Sverige.
Antar att det mest miljövänligt man kan nogonsin ģöra är att dö och att även då utsättas för denna diskussion visar vilket muppeland Sverige har blivit.
Finns det ingen som kan sätta stopp för denna miljöelände. När man läser svenska recept idag så bjuds ett miljövänligare alternativ...man tar sig i pannan.
Jag tror inte på undersökningen där okunskapsnivån testades och Sverige hamnade på tionde plats.
I min stenbordsvariant hamnar Sverige sist inte en tänkande människa i belutsställning. Bara muppar hela bunten.
Samma ģäller tidningar bara totalt urblåsta journalister var hittar man alla vacuumhjärnor.
Taçk nu är jag nöjd
:cool: :wai::wai::wai::mad::p:eek::xmas_smiley::wai:
 
Rätt typisk diskussion i Sverige.
Antar att det mest miljövänligt man kan nogonsin ģöra är att dö och att även då utsättas för denna diskussion visar vilket muppeland Sverige har blivit.
Finns det ingen som kan sätta stopp för denna miljöelände. När man läser svenska recept idag så bjuds ett miljövänligare alternativ...man tar sig i pannan.
Jag tror inte på undersökningen där okunskapsnivån testades och Sverige hamnade på tionde plats.
I min stenbordsvariant hamnar Sverige sist inte en tänkande människa i belutsställning. Bara muppar hela bunten.
Samma ģäller tidningar bara totalt urblåsta journalister var hittar man alla vacuumhjärnor.
Taçk nu är jag nöjd
:cool: :wai::wai::wai::mad::p:eek::xmas_smiley::wai:
Nu kommer snart Mackes att såga dig längs med fotknölarna.:laugh:
 
Den dagen jag plockar ner skylten, skall jag brännas i templet banputsa. Vad frugan gör med askan, lär jag aldrig fråga om.......
 
Rätt typisk diskussion i Sverige.
Antar att det mest miljövänligt man kan nogonsin ģöra är att dö och att även då utsättas för denna diskussion visar vilket muppeland Sverige har blivit.
Finns det ingen som kan sätta stopp för denna miljöelände. När man läser svenska recept idag så bjuds ett miljövänligare alternativ...man tar sig i pannan.
Jag tror inte på undersökningen där okunskapsnivån testades och Sverige hamnade på tionde plats.
I min stenbordsvariant hamnar Sverige sist inte en tänkande människa i belutsställning. Bara muppar hela bunten.
Samma ģäller tidningar bara totalt urblåsta journalister var hittar man alla vacuumhjärnor.
Taçk nu är jag nöjd
:cool: :wai::wai::wai::mad::p:eek::xmas_smiley::wai:
Tyvärr har en hel del vacumhjärnor flyttat hit till Thailand 5555
 
Hittade en mycket intressant skrivelse idg , den handlar om Etablissemanget , Globaliseringen , allt uppskrämt miljösnack som är ett rent spel , samt slutligen om hur man nu när man märker att folk genom alternativ media börjar tänka själva försöker vända blicken mot Putin och Ryssland , att nu vända bort focus från det andra till att utmåla Ryssen som den stora faran ..
En som sagt mycket intressant artikel som de som är mina vänner på Facebook fått sig tilldelat eller till och med att jag delade den publikt ,så då skall ju alla ha fått den ..:)
 
Det här med döden är en allvarlig sak. Det är nog föga troligt att jag kommer att flytta till Thailand så det blir säkert en traditionell begravning i kyrkan. Kistan får gärna vara miljövänlig men pappkista låter torftigt. Men jag ska fundera och skriva i Vita Arkivet.
 
Det här med döden är en allvarlig sak. Det är nog föga troligt att jag kommer att flytta till Thailand så det blir säkert en traditionell begravning i kyrkan. Kistan får gärna vara miljövänlig men pappkista låter torftigt. Men jag ska fundera och skriva i Vita Arkivet.
Annars får du flytta till stad i Thailand med en traditionell kristen kyrka, här är foton från Chantaburi.
20161106_130145.jpg
20161106_125932.jpg
20161106_130916.jpg
 
Har du? Den hjälpen skulle flera behöva. Fast anar att du ser lite snett på oss som fick hjäp i skolan  :D hoppas all den glädje som du upplever nu får dig att utveckla dina åsikter lite. Kanske med två meningar för att börja med. :wai::rolleyes:
Vilka åsikter? Jag har aldrig påstått att det skulle vara negativt att ta emot hjälp i skolan. Lägg inte ord i min mun som jag inte har sagt. Där fick du fyra meningar i mitt svar.
 
 
 
Tillbaka
Topp