För- och nackdelar med en flytt till Thailand

Visst är det regionala skillnader.
I de nordliga delarna så blir man hänvisad att föda barn i Finland om man bor tillräckligt nära gränsen. Även stockholmarna får det "erbjudandet".

Nerlagda sjukhus och vårdcentraler.
Få poliser i tjänst.

Sverige är inte vad det var på 80-talet.

Invandrar det 100.000 människor/ år så ska vi alltså bygga upp nästan ett helt Umeå per år, med bostäder, poliser, sjukvård, skolor, infrastruktur och allt annat.
Allt detta måste ske med skattebetalarnas pengar eller lån och nu snackar vi kraftig växtvärk, inte helt enkelt att få till.
Varifrån får du dina statistiker? Mina vänner kämpade ihjäl för att får ihop arbetskraft till Northvolt i Skellefteå. Det finns 130 nationaliteter på fabriken. De invandrare som kommer in varje år går inte till en enda stad att du behöver bygga en Umeå varje år.
Jag själv påpekade i andra trådarna att det var fel att man öppnade dörren 2015-2019 och tog in en massa folk från Isis mm men inte bara Sverige utan hela Europa behöver arbetskraft och man är tvungen att ta emot folk.
Jag själv är invandrare och kom hit 1980 och har hunnit att jobba över 40 år inom svensk industri även när jag var student i Västerås med mina 41 årig erfarenhet från olika stora och små företag i Sverige kan jag påstå att Sveriges industri går åt skogen om inte fanns invandrare. Jag har många kontakter med en massa vd och andra ansvariga till känsliga poster i Sverige som kommer från Iran.
Det finns givetvis skit bland invandrare också men det är svårt att sila bort det.
Av de 14 iranierna som jag känner från1980 bara jag har lägsta utbildning som är civilingenjör examen, om vi tittar på vad vi gjorde för Sverige under de senaste 40 åren får vi betyg 10 av 10. Bara nämner en av de som jobbade som forskare och var med en att tog fram en medicin......

Screenshot_20240723_114509_Chrome.jpg

Screenshot_20240723_114528_Chrome.jpg

Nu är du också aktiv på Youtube.
Hej

Ja youtube har jag använt mig av i många år, jag lyssnar på musik, kollar in resmål och följer lite annat som fotboll och Thailand m.m, men jag söker inte upp s.k alternativa sanningar, desinformation, konspirationsteorier och propaganda m.m på youtube för att sen sprida den vidare som någon slags sanning eller som en nyhet förmedlad av en seriös nyhetsförmedling.

Mvh isan lover

Hej

Ja youtube har jag använt mig av i många år, jag lyssnar på musik, kollar in resmål och följer lite annat som fotboll och Thailand m.m, men jag söker inte upp s.k alternativa sanningar, desinformation, konspirationsteorier och propaganda m.m på youtube för att sen sprida den vidare som någon slags sanning eller som en nyhet förmedlad av en seriös nyhetsförmedling.

Mvh isan lover
Använder man sig av videos av privata vloggare på Youtube så är källan och sanningshalten minst sagt diffus och i många fall personligt tyckande och desinformation.

Du gör precis vad dom vill, som är att tjäna pengar.
4-5 usd per visning är vanligt.

Använder man sig av videos av privata vloggare på Youtube så är källan och sanningshalten minst sagt diffus och i många fall personligt tyckande och desinformation.

Du gör precis vad dom vill, som är att tjäna pengar.
4-5 usd per visning är vanligt.
4-5 usd per visning?
Det stämmer absolut inte. Haha
Det får du nog dubbelkolla.
Inte ens mr beast har den siffran

4-5 usd per visning?
Det stämmer absolut inte. Haha
Det får du nog dubbelkolla.
Inte ens mr beast har den siffran
Till och med 8 usd, men inte i fickan.

Har du en egen kanal med 10k följare som når många med reklam får en amerikan jag känner upp till 8 usd.

YouTube tar 3,5 usd och sen beskattas resten t som inkomst.

Kolla t ex på Ryans kanal. Ca genomsnitt 15-20 000 views per video. Han har kanske 2-5 usd per TUSEN VIEWS i rpm.
Det vill säga låt oss säga 4 usd med 20 000 views. Det är 80 dollar per video.
Utan sponsorer osv. Bara views.
Det är fan inte mycket. Tar mååååånga timmar att sätta ihop en 15 min video. Väldigt dålig timlön är det.
Nu har jag t om överdrivet hans views och att han tjänar 4 usd i rpm. Vilket han inte gör. Gissar på 2usd.
Så att säga någon tjänar 4 usd per view är ju galet. Vad får du det ifrån?

Till och med 8 usd, men inte i fickan.

Har du en egen kanal med 10k följare som når många med reklam får en amerikan jag känner upp till 8 usd.

YouTube tar 3,5 usd och sen beskattas resten t som inkomst.
Nu yrar du ju ännu mer då subscribers inte har något med rpm att göra. Du vet absolut inte vad du pratar om.
Googla how much rpm Youtubes get så kan du lära dig något.
Det du säger är ren lögn.

Så ryan tjänar på en video med 20 000 views enligt dig $4 x 20000 dvs 80 000 dollar på en video hahaha
Många kanaler med 100 k+ subscribers lägger ned och försvinner då dem inte har views tillräckligt att fortsätta då deras rpm är värdelöst.

Nu yrar du ju ännu mer då subscribers inte har något med rpm att göra. Du vet absolut inte vad du pratar om.
Googla how much rpm Youtubes get så kan du lära dig något.
Det du säger är ren lögn.
Jag är säker på att min bekante inte ljuger.

Han 58 år har två egna kanaler och frun en.

Dom lever bara på detta sen många år tillbaka till 100%
Sänder nyheter varje söndag kl 09.
Många videos dom gör tar månader att göra med redigering i egen studio.

Kanske dålig timpenning men tillräckligt för att leva gott på sin hobby/yrke

De som inte tittar på reklamen ger litet.
De som ser all reklam betalar sig.

Jag är säker på att min bekante inte ljuger.

Han 58 år har två egna kanaler och frun en.

Dom lever bara på detta sen många år tillbaka till 100%
Sänder nyheter varje söndag kl 09.
Många videos dom gör tar månader att göra med redigering i egen studio.

Kanske dålig timpenning men tillräckligt för att leva gott på sin hobby/yrke

De som inte tittar på reklamen ger litet.
De som ser all reklam betalar sig.
Vad är hans kanal?
Ja men du måste ju förstå att säger han att han får 4usd per view så är det lögn. Inte ens Youtubes största stjärna mrbeast har 4 usd per view.
Du kan ju som sagt bara söka på Youtube och inse det är lögn.

Vad är hans kanal?
Ja men du måste ju förstå att säger han att han får 4usd per view så är det lögn. Inte ens Youtubes största stjärna mrbeast har 4 usd per view.
Han heter Kevin Tucker.
Finns också på Facebook.

En nyhetssändning med inslag av reklam når många.

The actual earnings per view can vary widely, with average estimates around $0.01 to $0.03 per ad view, equating to roughly $10–30 per 1,000 views. Here's a summary: The average earning per view in the US is estimated to be around $0.01 to $0.03, which translates to roughly $10–30 per 1,000 views.

Varifrån får du dina statistiker? Mina vänner kämpade ihjäl för att får ihop arbetskraft till Northvolt i Skellefteå. Det finns 130 nationaliteter på fabriken. De invandrare som kommer in varje år går inte till en enda stad att du behöver bygga en Umeå varje år.
Jag själv påpekade i andra trådarna att det var fel att man öppnade dörren 2015-2019 och tog in en massa folk från Isis mm men inte bara Sverige utan hela Europa behöver arbetskraft och man är tvungen att ta emot folk.
Jag själv är invandrare och kom hit 1980 och har hunnit att jobba över 40 år inom svensk industri även när jag var student i Västerås med mina 41 årig erfarenhet från olika stora och små företag i Sverige kan jag påstå att Sveriges industri går åt skogen om inte fanns invandrare. Jag har många kontakter med en massa vd och andra ansvariga till känsliga poster i Sverige som kommer från Iran.
Det finns givetvis skit bland invandrare också men det är svårt att sila bort det.
Av de 14 iranierna som jag känner från1980 bara jag har lägsta utbildning som är civilingenjör examen, om vi tittar på vad vi gjorde för Sverige under de senaste 40 åren får vi betyg 10 av 10. Bara nämner en av de som jobbade som forskare och var med en att tog fram en medicin......

Screenshot_20240723_114509_Chrome.jpg

Screenshot_20240723_114528_Chrome.jpg

Din läsförståelse är inte helt på topp här....
Jag skrev ett exempel "Invandrar det...." inte "Det invandrar".

2023 såg ut som 2023 och statistiken för rekordåren vet jag inte hur den ser ut, men skulle inte bli förvånad om 100.000 skulle vara helt åt skogen.
Om det i några år skulle födas 100.000 superblonda med blåa ögon och ypperst helsvenska barn extra, så skulle även det skapa ett problem.
Det skulle även vara ett problem om 100.000 finnar, tyskar, fransmän eller norrmän kom varje år.
För att jämföra arbetskraft och annat så är det ganska enkelt att bara se på siffror, men statistik är tråkigt nog inte så enkelt.
Låt oss ta din arbetsplats.
Säg att alla slutar idag så ersätter man bara dessa med nya människor. Då är det inte några som helst problem, enligt statistiken i alla fall.
Tråkigt nog är det inte så enkelt.
Om läkaren på min vårdcentral skulle dö så kan inte jag bara kliva in där och ersätta honom. 1 ut och 1 in, rent statistiskt skulle det vara frid och fröjd.

Invandringen från Iran på 70- och 80-talet var, som man kunde kalla det då, ett verkligt kompetensregn. Högt utbildade och deras barn blir även dessa akademiker. Arv och miljö har stor betydelse.

Din läsförståelse är inte helt på topp här....
Jag skrev ett exempel "Invandrar det...." inte "Det invandrar".

2023 såg ut som 2023 och statistiken för rekordåren vet jag inte hur den ser ut, men skulle inte bli förvånad om 100.000 skulle vara helt åt skogen.
Om det i några år skulle födas 100.000 superblonda med blåa ögon och ypperst helsvenska barn extra, så skulle även det skapa ett problem.
Det skulle även vara ett problem om 100.000 finnar, tyskar, fransmän eller norrmän kom varje år.
För att jämföra arbetskraft och annat så är det ganska enkelt att bara se på siffror, men statistik är tråkigt nog inte så enkelt.
Låt oss ta din arbetsplats.
Säg att alla slutar idag så ersätter man bara dessa med nya människor. Då är det inte några som helst problem, enligt statistiken i alla fall.
Tråkigt nog är det inte så enkelt.
Om läkaren på min vårdcentral skulle dö så kan inte jag bara kliva in där och ersätta honom. 1 ut och 1 in, rent statistiskt skulle det vara frid och fröjd.

Invandringen från Iran på 70- och 80-talet var, som man kunde kalla det då, ett verkligt kompetensregn. Högt utbildade och deras barn blir även dessa akademiker. Arv och miljö har stor betydelse.
Nej jag fattar inte för att du hoppar hit och dit hela tiden. Jag vet inte i vilken bransch jobbar du i men det är inte så enkelt som du tror att ersätta folk och inte minst inom industrin.
De som är arbetslösa i Sverige är de som inte kan ersätta lediga platser.
Oavsett vad som är rätt eller fel kommer invandring att fortsätta i hela världen, det hade börjat sedan människan lärde sig att gå.
Mormor till mina barn som påstod att de är riktiga svenskar gjorde en släktforskning ända tillbaka till 1678, det tog 12 år, hon var på varenda arkiv i helaSverige. De har finnar, tyskar, skotte, judar, zigenare, danskar och norrmän i släktträd.
Men jag är glad att jag svensk, åtminstone på pappret 555555.

Han heter Kevin Tucker.
Finns också på Facebook.

En nyhetssändning med inslag av reklam når många.
Hittar inte ens hans kanal.
Så klart han kan tjäna lite pengar på det men absolut inte $4 per view.
Har han 10 k subscribers tjänar han antagligen inga jättesummmor. Tror ju inte han ligger på Ryans views ens.
Kan du visa hans kanal? Då den antagligen inte heter något med hans namn.
Youtubers tjänar inte 30 usd pers 1000 views heller. Väldigt få isf.
Bara gå in och sök på vad folk tjänar. Många visar allt. Inte så svårt. Så kan du se att han ljuger.

"According to Thinkific, YouTube creators can expect to make around $5-7 per 1,000 ad views. For every million views your videos receive, potential earnings would likely range somewhere between $1,200 to $6,000, considering all factors.14 Feb 2024"

Hittar inte ens hans kanal.
Så klart han kan tjäna lite pengar på det men absolut inte $4 per view.
Har han 10 k subscribers tjänar han antagligen inga jättesummmor. Tror ju inte han ligger på Ryans views ens.
Kan du visa hans kanal? Då den antagligen inte heter något med hans namn.
Youtubers tjänar inte 30 usd pers 1000 views heller. Väldigt få isf.
Bara gå in och sök på vad folk tjänar. Många visar allt. Inte så svårt. Så kan du se att han ljuger.

"According to Thinkific, YouTube creators can expect to make around $5-7 per 1,000 ad views. For every million views your videos receive, potential earnings would likely range somewhere between $1,200 to $6,000, considering all factors.14 Feb 2024"
Jag har hans visitkort i Dumaguete om du kan hålla dig i tre veckor, tittar inte själv på någon av deras kanaler eller inlägg.

Noll intresse av the American lifestyle I tropikerna som han marknadsför hårt.
Hans kanal med aktietips och investeringar kollar många på.

Han har blivit delvis impopulär då han lockar jänkare till paradiset som drar upp priserna för de bofasta.

Nej jag fattar inte för att du hoppar hit och dit hela tiden. Jag vet inte i vilken bransch jobbar du i men det är inte så enkelt som du tror att ersätta folk och inte minst inom industrin.
De som är arbetslösa i Sverige är de som inte kan ersätta lediga platser.
Oavsett vad som är rätt eller fel kommer invandring att fortsätta i hela världen, det hade börjat sedan människan lärde sig att gå.
Mormor till mina barn som påstod att de är riktiga svenskar gjorde en släktforskning ända tillbaka till 1678, det tog 12 år, hon var på varenda arkiv i helaSverige. De har finnar, tyskar, skotte, judar, zigenare, danskar och norrmän i släktträd.
Men jag är glad att jag svensk, åtminstone på pappret 555555.

Precis, min poäng är att det inte bara är att ersätta folk.
Kommer det 100.000 nya till en arbetsplats (Sverige) och 80.000 lämnar samma arbetsplats så är det nog ett stort problem.

Statistiskt sett så ser det jätte bra ut, men verkligheten är inte ett stycke siffror på ett papper.
Det krävs oerhört mycket för att få dessa 100.000 nya att fungera på arbetsplatsen.

Liknande trådar

A
Svar
18
Visningar
2 K
Anonym
A
R
Svar
7
Visningar