Varifrån får du dina statistiker? Mina vänner kämpade ihjäl för att får ihop arbetskraft till Northvolt i Skellefteå. Det finns 130 nationaliteter på fabriken. De invandrare som kommer in varje år går inte till en enda stad att du behöver bygga en Umeå varje år.
Jag själv påpekade i andra trådarna att det var fel att man öppnade dörren 2015-2019 och tog in en massa folk från Isis mm men inte bara Sverige utan hela Europa behöver arbetskraft och man är tvungen att ta emot folk.
Jag själv är invandrare och kom hit 1980 och har hunnit att jobba över 40 år inom svensk industri även när jag var student i Västerås med mina 41 årig erfarenhet från olika stora och små företag i Sverige kan jag påstå att Sveriges industri går åt skogen om inte fanns invandrare. Jag har många kontakter med en massa vd och andra ansvariga till känsliga poster i Sverige som kommer från Iran.
Det finns givetvis skit bland invandrare också men det är svårt att sila bort det.
Av de 14 iranierna som jag känner från1980 bara jag har lägsta utbildning som är civilingenjör examen, om vi tittar på vad vi gjorde för Sverige under de senaste 40 åren får vi betyg 10 av 10. Bara nämner en av de som jobbade som forskare och var med en att tog fram en medicin......