Tycker mycket har förbättras till bättre, lättare bygga eller köpa ett bra boende, tillgång till bra käk och käk från alla världens hörn.. Vägar och kommunikation. Att få bra internet enkelt. På sena 80 tidiga 90 talet betalde jag 30 000 baht för att få en fast telefon. Kötid och mutor.
Köpet av en bil och en bil man tycker passar en, till marknads anpassat pris.
Men vist det finns en baksida med mer turister, trafiken och miljön . Så ömsom vin ömsom vatten..
Men nog skulle jag helt klart kunna tänka mig en återflytt.
Nu har/vi lite för mycket förpliktelser i Sverige med företaget som fortfarande är roligt och går bra, fastigheter. Sedan vart det här med barnbarn vilket det är jäkligt roligt med och vi kan känna en stor saknad efter.
Kärring åker ju ned 6 -7 månader per år för att sköta bungalowsen. Men sakta men säkert går vi mot en återflytt och mindre förpliktelser. Dock inte permanent som det känns nu.
Men jag är glad för dom 3 till 4 månader jag får nu fördelat på 2 resor per säsong.
Skulle jag kör allt på en gång skulle jag sakna jobbet för mycket.
Så Thailand har förändrats, vi har förändrats, Sverige och världen har förändrats . Inte mycket man kan göra åt det mer än ta kall öl och tänka att Bob har inte helt fel:
Come gather 'round people
Wherever you roam
And admit that the waters
Around you have grown
And accept it that soon
You'll be drenched to the bone
If your time to you is worth savin'
And you better start swimmin'
Or you'll sink like a stone
For the times they are a-changin