för otrevlig man!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
helt utifrån det blå... du skall veta att vi kommer till Thailand för att ha det trevligt.
Och vill inte bli behandlade på det sättet.
Om man inte vill bli behandlat på det sättet, så behöver man uppträda bra. Jag uppfattade inte hur det började,
men jag tror att amerikanen hade förtjänat "specialmassagen" :)

Underbart!
Beter man sig som om alla tjejer är horor bör man få mer stryk än så.
Min tjej blir otroligt förnärmad när någon tittar och säger, "sexy lady" till henne när hon står och säljer kaffe.
Varför?
Jo för att det är ett jävligt opassande beteende i Thailand och i de flesta länder allra helst när det händer på en ort med mycket bartjejer eftersom man som "vanlig tjej" knappast tycker det är kul att bli beraktad som att man kan köpas på så vis.
Eller hur skulle dina kvinnliga släktingar reagera om de blev behandlade som horor?

"Endoo " sa:
Underbart!
Min tjej blir otroligt förnärmad när någon tittar och säger, "sexy lady" till henne när hon står och säljer kaffe.
Varför?
Jo för att det är ett jävligt opassande beteende i Thailand och i de flesta länder allra helst när det händer på en ort med mycket bartjejer eftersom man som "vanlig tjej" knappast tycker det är kul att bli beraktad som att man kan köpas på så vis.
Eller hur skulle dina kvinnliga släktingar reagera om de blev behandlade som horor?
Ja. En kvinlig bekant jobbar med traditionell massage lite norr om Bangkok. Normalt är hon mycket försynt, men då en massagekund tog för givet att han skulle få sexmassage av henne bara han betalade mer, så fick han en örfil istället :)

"ulle " sa:

Den va lite värre.
Som stort fan av MMA ocg diverse kampsport tycker jag inte att våld hör hemma på detta vis. Här va det heller långt från självförsvar även om det va en ordäglig typ. Dessutom va det en ful "sneak up punch".
Förra klippet gillade jag betydligt mer.

"Endoo " sa:
Underbart!
Varför?

Bra skrivet!

Det är dock inte bara "faranger" som tar saker och ting för givet. Vi köpte en ny dubbelsäng hemma i byn förra året, och när den levererades blev min svärmor mycket upprörd. Jag undrade förstås varför. En av gubbarna hade då kläckt ur sig en kommentar om att "det kan visst behövas en ny säng när dottern har kommit tillbaks från Pattaya". :mad:

Behöver jag tillägga att han fick sina fiskar varma av svärmor och att vi aldrig kommer att handla i den butiken igen....

Berralund :wai:

"legolas " sa:
ja klart man fattar det hela..... men jag reagerade på den ensidiga kommentaren om att "Jag vill att ni ska veta att vi kan muay thai"

Bra tänkte jag, kul att veta, ungefär som att berätta för en thailändare när de kommer till Sverige "Vi har ... vi kan..... så passa Er"

Vad???????

Jag tycker att du är "alldeles för känslig". Ta inte lilla upp!det är bara på skoj.

"legolas " sa:
helt utifrån det blå... du skall veta att vi kommer till Thailand för att ha det trevligt.
Och vill inte bli behandlade på det sättet.

Alla önskar att ha trevliga där. Det gör jag med.
Så inte allt vi gör bra kommer att få bra saker i gengäld.!

"Endoo " sa:
Underbart!
Varför?
:thumbsup: :thumbsup: :wai:

Kvinnor ska behandlas med respekt!
Vart du än befinner dig i världen ska du, som en man behandla kvinnor med respekt.

Du ska göra mot andra som du vill att dom ska göra mot dig, man som kvinna. Så är det!

"ulle " sa:
Kvinnor ska behandlas med respekt!
Vart du än befinner dig i världen ska du, som en man behandla kvinnor med respekt.

Du ska göra mot andra som du vill att dom ska göra mot dig, man som kvinna. Så är det!
:wai:ขอบคุณมากค่ะ kòp koon mâak kaa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp