förbereder oss inför resan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
inhandlat ny kamera inför resan. en samsung ST500 12.2 megapixlar, med display på både fram o baksida o touchknappar..

så nu lär vi vara förberedda för att knäppa bra kort, o den nya ipoden för att lyssna på språkkurser o musik..

i morgon om en månad drar vi iväg... o då ska vi flytta 3 dagar innan... lite knasigt men fanns ingen annan möjlighet om vi ville ha den lägenheten.

får väl vila i thailand...

ha de gött
marianne

jobbar 3 extra nätter med kvalificerad övertid så att man har råd med alla nya inköp.. när andra är lediga då jobbar jag...

marianne

får bli ett par extra chang i thailand i stället för här o nu

Exakt 6 veckor kvar till avresa här. Tyvärr finns inte många tillfällen till övertid på mitt jobb men jag tar de få chanser som dyker upp.
Däremot är flexbanken fylld. Min arbetsgivare är hygglig nog att låta arbetarna ta ut hela dagar i flex. Där har jag fyra dagar, mumma!
Det har varit mycket att göra och långa dagar, min semester kommer med perfekt timing! :nod:

Nej, på mitt visitkort står det truckförare.

Det vore förresten kul om det finns nån som kan det thailändska ordet för mitt yrke :D

Hej marianne: jag ser att du tänkte resa i februari
blir de på samma plan månne???
den 13:e blir de för min del, lagom till valentines day :wai:

då hinner du först...

vi åker den 16e från göteborg via köpenhamn

nu börjar vi verkligen att längta....

härligt

marianne

vart ska ni???

dit vindarna bär,inget bestämt denna gång eftersom vi har vart överallt så det kanske blir en återresa till allt ifrån golden triangle till kambodja till krabi beroende på väder och vind. Förslag???? :wai:

Jag, sambon, samt min kompis och hans familj kommer till Koh Chang den 2:e mars. Du kanske är kvar då Marianne?

Du lämnar väl rapporter om hur gôtt det är?

Vi hade ett "planeringsmöte" i helgen. Vi har sett ut Seawiev Resort, KB Resort och ev. Kacha Resort som alternativ till förstaboende. Sedan letar vi på plats. Det som kunde vara intressant att veta i förväg är om det verkar vara färre turister än vanligt så vi kan pruta på boendet som attan!

Beställde 17 böcker på CDON i förrgår...

29 dagar kvar till avresa...

18 dagar kvar....

vår resa har blivit omförhandlad.. nu stannar vi nån eller ett par nätter i bkk för att sen ta nattbussen till kao lak. efter vi varit i kao lak drar vi till similan o tältar. jag har fått en fix idé om att jag måste ha tältat en natt så det ska vi göra. stannar vi längre där ute så blir det säkert bungalow. vidare drar vi till koh lanta o koh hai, koh muuk o på hemvägen koh samui o chaweng.. har alltid bott på lamai men nu ska vi testa chaweng... kanske lite mer drag är vad man behöver nu... sen tar vi lompraya - katamaranen till chumpon o buss upp till bkk igen.
om nu allt blir som man tänker just nu... kan bli många ändringar under resans gång - men det är ju det som är semester - att inte ha allt utstakat

jag kommer i alla fall att synas då o då på forumet....

ha de gött
mariannen :wai:

www.kohchangluxuryguesthouse.com
Såg att någon tänkte besoka Koh Chang, vill tipsa om detta hotell som just nu har exerapriser 700 bath per natt.
Enormt rent och fint for detta pris. Har varit på KohChang två ggr. den senaste månaden och bott på detta hotell. Enda minus är ingen pool och så tar det ca fem minuter att gå till stranden. Orkar man det är det perfekt.
Vänliga hälsningar flor

Hej allihop.
Jag åker ner nu den 11/2 och hem den 26/2.
Det blir en snabbis iår p.g.a att fruns systerson ska gifta sig.
Det blir en tripp ner till Hua-hin oxo.
Ha det bra

M.v.h

Trajja

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
174
Visningar
9 K