Fördelningen i köket

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jo-Be " sa:
Min första flickvän som jag var tillsammans med(Wan,Roi Et), hon förvånade mig med att inte kunna laga thaimat,

Min flickvän förvånade mig på samma sätt. Fast jag förstår nu orsaken: hon har helt enkelt inte lagat så mycket mat i sina dar. Hon har köpt sin mat av någon på gatan. Det tycker hon är lite pinsamt och vill inte ha hjälp i köket när jag frågar. Men disken blir hon glad när jag tar hand om. Nu är hon åter i Thailand och ska enligt egen utsago öva på att laga mat tills vi ses igen. Man blir faktiskt lite rörd av denna omsorg.

En vän från Thailand berättade att många inte kan laga mat, men blir tvingade att lära sig när de kommer till Sverige (eller annat land i väst) för att det är så dyrt att köpa mat ute.

Vissa saker är faktiskt min domän: pizza, bakning och några andra saker som är nya för henne. Dock så gör ju jag oftast EN rätt när jag lagar mat och hon vill helst ha åtminstone två saker på bordet, så då värmer hon på någon rest eller snor ihop något lite snabbt. Någon annan som känner igen det?
 
"ano " sa:
Vissa saker är faktiskt min domän: pizza, bakning och några andra saker som är nya för henne.
Dock så gör ju jag oftast EN rätt när jag lagar mat och hon vill helst ha åtminstone två saker på bordet, så då värmer hon på någon rest eller snor ihop något lite snabbt. Någon annan som känner igen det?

Jodå Ano! Nog känner man igen det alltid, en maträtt är inte tillräckligt, utan helst två eller fler, då mår de små liven bäst..

Kul och se, att du kan baka och sånt, en annan stackars j*kel klara inte av och få degen och jäsa rikigt, jag tillhör dem som kan gå till butiken och köpa ett färdigt sockerkakspaket och ändå misslyckas nog så kopiöst.
Bakandet har inte varit min starka sida, men matlagningen däremot funkar kanon..
 
Hemma är köket frugans territorium, även om jag då och då smyger mig in och lagar något utsökt :D :D Nä hon är duktig på att laga mat och är inte heller rädd för att laga svensk mat. Nu har hon tom börjat baka, både matbröd och kaffebröd ;D
 
Min kära hustru har bakat ända från början, dock endast kakor såsom banankaka, morotskaka, kladdkaka etc. Inte nyttigt, men gott! :p
 
Den dag som jag sätter mina fötter på thailands mark för att stanna så kommer jag nog att bannlysa min tjej från köksregionen.
OK, hon driver en restaurang i BKK mellan besöken på farmen men....kan hon laga mat? Nope. Jag lagar bättre thaikäk än vad hon gör. Nej, Ooy får diska, rensa diskbänken, sopa och skura golvet, kanske måla om taket efter mina vilda övningar i köket. Nödvändigt för jag är en slarver när det gäller att hålla ordning.
 
"Sir One " sa:
Den dag som jag sätter mina fötter på thailands mark för att stanna så kommer jag nog att bannlysa min tjej från köksregionen.
OK, hon driver en restaurang i BKK mellan besöken på farmen men....kan hon laga mat? Nope. Jag lagar bättre thaikäk än vad hon gör. Nej, Ooy får diska, rensa diskbänken, sopa och skura golvet, kanske måla om taket efter mina vilda övningar i köket. Nödvändigt för jag är en slarver när det gäller att hålla ordning.
På thailändsk mark kommer Du inte att vara Number One i köket eller någon annanstans. ;D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp