Själv vet jag inte för jag förstår ju inte vad dom säger, men inte så säker på att jag har så bra relation med familjen för jag ger knappt nåt av egen fri vilja.
Brodern var ju i huset och tiggde pengar när jag drog på jobb, så jag skällde om honom via kärringen att han var en odugling och kanske skulle se till at sluta supa Lao Khao och slösa sina pengar på sprit och försöka försörja sig själv, inte springa och tigga av lillasyster.
Så han har inte kommit till huset igen när jag är hemma och nu var första gngn på 6 månader när svärmor var hemma hos oss. Verkar som han och tjejen knappt pratat sen jag skällde om han sist för tror hon vidarbefodrade den.
Men han verkar ha rykt upp sig nu fått en kärring som verkar ok enlit tjejen och han såg ut att ha gått upp i vikt så kanske lagt ner att supa ner sina sorger i lao khao. Han började dricka förstod jag det som när hans ex lämnade honom.
Sen hennes syster och gubbe var ju och hälsa på oss i våras och dom tyckte dom skulle få 3000 bath i bensin pengar för dom kom och besökte osss och dom hade ju förlorat inkomst.
Fick ingen bath, jag betalar inte folk för att dom kommer och besöker mig.
Samma var nu i Koh Sameth bjöd dom på resa men gjorde klart innan att dom får betala bensinen själv om dom vill komma ner och få se till att dom har råd att stanna från jobbet dom dagarna, ja då det hade dom.
Trots det så fråga dom när dom skulle hem om pengar och tyckte jag skulle betala för bensin och förlorad arbetsinkomst typ. Nope inte en bath.
Så nä ger inte så mycket av fri vilja och kan inte prata deras språk dom pratar ju bara Isaan och knappt det utan eget by språk så någon relation har vi knappast ler och säger sawatdii krap.
Morsan hjälper jag med 6000 bath i månaden och annat som behövs, farsan är ju halvdöd som dom binder efter Bufflarna så inte så mycket inkomst. Morsan är bara 50 och ingen unge att ta hand om nu så sagt att hon kan se till att jobba också och inte bara sitta på arslet, men dom får hjälp.
Men vad man läser av allas svar på frågan så verkar ju bra förhållande till familjen vara = med pengar för alla svar är ja och vi ger dom pengar av fri vilja 555555 eller så kostar dom inte så mycket men vilket som så verkar bra förhållande och pengar ha ett samband.
Så jag kanske inte har ett bra förhållande 5555.
Men dom ler iallafall och svärmor kommer ner och hälsar på och skrattar och ser glad ut, men för att få ett bra förhållande kanske man skulle kunna kommunicera också, sitta och fån glo på varandra och acceptera att det sitte en och fån glor på en vet jag inte om jag kallar bra förhållande.