Förnya 2 årsvisum.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
V

Vongustaf

Gäst
Hej. Som ny här tänkte Jag ställa en fråga det första Jag gör.

Det finns en Thailänds tjej nära mitt hjärta.

Saken är den att hon blev hit tagen av en svensk man och fick ett 2 års visum. Detta visum går ut om ca ett halvår och han har/är inte snäll mot henne på något sätt (Ni förstår säkert hur Jag menar)

Nu har Vi pratat om att börja om tillsammans men problemet verkar vara att nuvarande pojkvän måste skriva på en förlängning av visum?? Någon som kan hjälpa mig i den frågeatällningen??

Sedan har Jag nu inget jobb för tillfället och det är väl inget bra om Jag ska stå som sponsor....

Som helt nu på detta hoppas Jag få lite vägledning och kloka ord.

Tack på förhand

/Gustaf

Hej vongustaf!

Thaikonsult kan hjäpa dig säker när de har läst om din fråga.

Finns någon här kan hjälpa och ge honom ett gott råd ?

Själv har jag ingen aning om denna ??? :-[

Hoppas att du får svara innom kort.

Lycka till
/mvh phirawan :wai:

Hej!
Fick svaret från thaikosult.(jag har frågat)

Först kan jag påpeka att thaitjejen är här på uppehållstillstånd. Visum änvänds för kortare besök.

Det finns inget som heter garant eller sponsor när det gäller uppehållstillstånd. Antingen är man make, partner, sambo eller pojkvän. Något annat existerar inte.

Vad lever du av om du inte har någon inkomst? Hur ska du klara av en familj med en thaitjej utan någon inkomst?

Migrationsverket brukar inte ställa frågor om inkomsten när man söker uppehållstillstånd för familjeanknytning.

Byter thaitjejen man i samband med förlängningen uppstår en ny familjesituation och Migrationsverket gör en utredning i frågan för att se om den nya familjesituationen är seriös eller ej. Tycker Migrationsverket att den nya familjesituationen är seriös förlänger de uppehållstillståndet med en ny prövoperiod.

Thatjejen ska absolut lämna en man som inte är snäll mot henne. Det finns ingen anledning för henne att godta en dålig behandling från en man

Tack för svaret thaikonsult! :wai:/ mvh phirawan

inga problem ändra hennes adres till din och sen fyll i nya papper till Migrationsverket så får hon 2 nya år med dig för man måste ha samma adres i 2 år sen får man se om man måste göra deta en gång till för trovärdigheten jobbet inga problem det dom inte vet har dom inte ont av. jag har gort samma sak med min flickvän :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

P
Svar
0
Visningar
1 K
palnordell
P

Tillbaka
Topp