Försäkring för besökare i Sverige

 
R

Rishi

Gäst
Min flickvän ska söka besöksvisum för max 90 dagar i Sverige nästa vecka (första besöket).
Vi hoppas att hon kan vara här före midsommar.

Hon behöver ha ett försäkringsbevis när hon ansöker trots att vi inte vet om hon får visum.
Hur gör man då? Chansar man på att hon får visum och köper försäkring ändå?
Har sett en för 18 kr/dag, finns bättre alternativ?
Tacksam för råd.
 
Min flickvän ska söka besöksvisum för max 90 dagar i Sverige nästa vecka (första besöket).
Vi hoppas att hon kan vara här före midsommar.

Hon behöver ha ett försäkringsbevis när hon ansöker trots att vi inte vet om hon får visum.
Hur gör man då? Chansar man på att hon får visum och köper försäkring ändå?
Har sett en för 18 kr/dag, finns bättre alternativ?
Tacksam för råd.
Precis, försäkring måste hon ha oavsett hon får visum eller ej, jag tog genom Allianz CP för 2.5 år sen, kommer inte ihåg vad jag betalade, sen har du europeiska, vilken som är bäst i slutänden av alla är en annan sak.
 
Senast ändrad:
Bupa brukar vi köpa av. Runt 3000 baht för 80 dagar.
Utan försäkringsbevis blir det inget visa.
 
Tack för tipsen. Bupa är ju i så fall halva priset. :)
Eftersom tiden är knapp hinner jag ju inte få fram försäkringsbeviset i tid så jag ber henne köpa själv.
(Hon besöker Visa-centret på fredag 3/6-16)
 
Tack för tipsen. Bupa är ju i så fall halva priset. :)
Eftersom tiden är knapp hinner jag ju inte få fram försäkringsbeviset i tid så jag ber henne köpa själv.
(Hon besöker Visa-centret på fredag 3/6-16)
Dom här service ställena som hjälper till med att ordna Visum mot en liten betalning ordnar också med försäkringar, tror vi betalade 500 bath för frugans försäkring.
Vi använde oss av den firman i ambassad byggnaden, dom hjälpte till med papper för ansökan plus ordnade försäkring alltsammans till en totalkostnad av 2500 bath inklusive försäkringen om jag inte minns fel.
Finns flera sådana firmor där man söker om visumet så hon skall kunna fixa försäkring där med.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
1
Visningar
1 K
A
Svar
2
Visningar
1 K
kjell.t
K
H
Svar
6
Visningar
2 K
Lunkan
L
 
Tillbaka
Topp