försäljare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
L

Leif Svensson

Gäst
snacka om skillnad i mentalitet, jag har varit i egypten dom senaste 5 åren (över jul) underbart solsäkert historisk kultur mm. men försäljarna kan tjata hål i huvudet på en, (står med ca 10 meters avstånd). Var i thailand i oktober, på 5 meters avstånd la försäljarna huvudet lite på sned med ett frågande uttryck, med en huvudskakning eller ännu hellre med orden mai ow, eller om du är väldigt artig mai ow na khrap, inget tjat underbart!!!!!.
Gästvänliga och trevliga människor,
åker igen över jul. En gång thailand alltid thailand!

De "säljare" som iriiterar mest när man befinner sig på turistställena tycker jag nog är tuk-tuk-förarna.

Tänk dig att flanera en kväll längs en gata med 175-200 tuk-tuk parkerade utefter vägkanten och mer eller mindre varenda en frågar "tuk-tuk sir?"

Man får skylla sig själv eftersom man befinner sig på ett turistställe men efter att ha passerat 30 rödfärgade tuk-tuk får man lust att svara " Ja-haaa!!! Äntligen en tuk-tuk! Var har ni varit hela kvällen jag har letat som sjutton!

Men så ska man inte bete sig i Thailand. Det var bara en tanke som jag inte gjort verklighet av.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp