Första gången

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P

pefe

Gäst
Funderar på att åka till Thailand. För första gången. Ser ut att bli i början av mars. Frågor:
Hur är vädret i mars?
Måste jag vaccinera mig?
Vilket flygbolag rekommenderas?

Kommer mer frågor om jag får svar på desa.

t.p.f Pefe

Hej!

Vädret är varmt! Man kan väl säga att mars till maj är varmaste årstiden. Jag har själv tillbringat hela februari 2008 samt hela mars plus första veckan i april detta år, i södra Thailand. Jag trodde att värmen skulle vara jobbig för mig men det funkar utmärkt. Svettas litervis så fort jag rör mig men inte ens det får mig att ens fundera på att stanna hemma 2010.

Twinrix mot hepatit A och B duger gott.

Har bara flugit med Thai Air hittills. Planen börjar bli till åren men är helt ok. Det kan vara långt till en tv-skärm. Maten har varit god, men en av rätterna brukar ta slut av någon anledning. Alla fyra flygningar jag gjort har detta hänt. Benutrymme fullt tillräckligt, i alla fall för mina 180 cm.
Inga mellanlandningar är en fördel.

26 februari flyger jag med Air China och mellanlandar i Peking, kan återkomma med rapport! :)

hej pefe

jag tycker att det är toppen i thailand när man än åker...
har varit i thailand flera ggr i mars o vi har haft det toppen. varit på koh lanta flera ggr i mars o då börjar minska på turister o man har lättare för att göra sig ett bra pris på boendet..

har rest med finnair, thaiair, lufthansa, brittish airways o ett australiensiskt flyg - Qantas. har även köpt flygstol med charter bolag o fått en fantastisk service som man i o för sig fått betala för varje sak

brittish o Qantas är klart bäst enligt mig..med egen tv till varje säte, mkt filmer o spel till varje resenär...

reser nu i februari med sas o kommer hem 8 mars...

lycka till med resan
du kommer inte att ångra dig

marianne :nod:

HAR LEVT HÄR I THAILAND 20 ÅR OCH FLYGER TILL SVIRIGE VARJE ÅR HAR NÄSTAN ALLA BOLAG DET KLART BÄSTA O BILLIGASTE ÄR AIR BERLIN

Air Berlin är jag tveksam till, ser ut att vara långa väntetider i Tyskland för det mesta. Själv värdesätter jag korta restider (det är tillräckligt långt ändå) så hittills har det blivit direkt med Thai. De har legat väldigt bra till prismässigt också.
Nästa gång blir det dock SAS, de var faktiskt billigare vid bokningstillfället. Men naturligtvis blir det något annat bolag med kort transfertid om det är billigare i framtiden. Nästa gång blir vi två som skall åka.

Jag har åkt med thaiairways, vanlig ekonomiklass är kanske inget speciellt egentligen. Men servicen är alltid bra! Har också åkt orchid (deras business class?) och det var helt fantastiskt!

Har också åkt airberlin en gång, tyckte jag inte var något speciellt. Helt OK service.

Finnair likadant. Helt OK service. Men när jag sa att jag var hungrig hade det absolut inget att erbjuda i matväg. Hm..

Air china har jag åkt med två gånger. Ena gången fick jag egen TV-skärm med massa filmer :thumbsup: Men tyvärr inte den andra gången.

Hej och god fortsättning.

var i thailand i juli. skulle som vanligt åka med thai air men, det funkad inte med hemresan så i sista sekunden tog jag turkish airline (5800:) och blev glatt förvånad:
1. urtrevlig pesonal
2. gott om benutrymme
3. tv skärm i varje säte
4. frächt plan (boeing 777)
5. god mat.

så nästa resa blir nog med turk plan igen. bara gott att säga om denna min enda resa med dem.
m.v.h /Ulle

fixade en resa till min arbetskamrat för nåt år sen o det var med turkiskt plan. de var mer än nöjda....
tydligen något extra

marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp